حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

عرضه جهانی هواوی P50 Pro تأیید شد: ٢٢ دی ١۴٠٠!

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، شایعات، هواوی

سری P50 هواوی، جذابیت‌های خاص خودش را دارد و بی شک، یکی از برترین سری پرچمداران در تاریخ هواوی بوده است. تاکنون، بسیاری منتظر ارائه پرچمداران هواوی در بازار بوده‌اند. هم اکنون، تاریخ عرضه جهانی هواوی P50 Pro بالأخره مشخص شده است.

عرضه جهانی هواوی P50 Pro در کم‌تر از یک هفته دیگر!

دو گوشی Huawei P50 و Huawei P50 Pro پرچمداران اصلی هواوی هستند.

 

هواوی پی ۵۰ و پی ۵۰ پرو رسما معرفی شدند: پرچمدارانی با دوربین قدرتمند اما تماماً 4G

 

به نقل از Phonearena، عرضه جهانی هواوی P50 Pro رسماً اطلاع رسانی شده است. این اطلاع رسانی، از طریق حساب رسمی هواوی مالزی در توییتر انجام شده است. بر اساس اعلام رسمی این حساب کاربری هواوی در توییتر، ما تا کم‌تر از یک هفته دیگر شاهد عرضه جهانی P50 Pro خواهیم بود.

نسخه داخلی سری P50 هواوی، چندین ماه قبل در چین معرفی شده بود و نسخه پروی این سری، حدوداً یک ماه بعد آماده فروش در چین شد. پس از گذشت مدتی، نسخه استاندارد Huawei P50 نیز روانه بازار چین شد.

اما اولین موضوعی که در این بین وجود دارد، تفاوت احتمالی برخی از مشخصات نسخه چینی و جهانی Huawei P50 Pro است. یکی از مهم‌ترین این تفاوت‌ها، استفاده از نسخه ۴ جی Snapdragon 888 در نسخه جهانی است. در چین، شما می‌توانید نسخه‌ای از پی ۵٠ پرو را با Kirin 9000 4G نیز تهیه کنید؛ اما احتمالاً، این اتفاق در بازار جهانی به واقعیت نخواهد پیوست. سال گذشته، هواوی از تراشه Kirin 9000 5G با لیتوگرافی ۵ نانومتری TSMC استفاده کرده بود. اما پس از تشدید تحریم‌ها و کمبود قطعات، هواوی به ناچار از تراشه Kirin 9000 4G و Snapdragon 888 4G به صورت ترکیبی در پرچمدار خود استفاده کرد.

نبود امکان تأمین قطعات 5G برای هواوی، سبب شد تا این کمپانی مجبور شود که حتی پرچمدارش را نیز بدون اینترنت 5G راهی بازار کند! به همین ترتیب، هواوی احتمالاً این کار را در سال ٢٠٢٢ میلادی و در بازار جهانی نیز انجام می‌دهد. علت بهره مندی از تراشه پرچمدار سابق کوالکام نیز به دلیل حذف شدن مودم 5G از این تراشه است؛ زیرا همان طور که اشاره کردیم، این گوشی به نسخه 4G اسنپدراگون ٨٨٨ تجهیز می‌شود. اسنپدراگون ٨٨٨، تراشه‌ای با لیتوگرافی ۵ نانومتری سامسونگ است.

دیگر تغییری که حین عرضه جهانی هواوی P50 Pro رخ می‌دهد، جایگزینی HarmonyOS 2.0 با رابط کاربری EMUI 12 به صورت پیش فرض است. اما باقی مشخصات، به مانند نسخه چینی پی ۵٠ پرو خواهند بود. نمایشگر این گوشی پرچمدار، ۶.۶ اینچی است و پنلی از نوع OLED با وضوح ٢,٧٠٠×١,٢٢٨ و رفرش ریت ١٢٠ هرتزی است.

دوربین اصلی این گوشی در قاب پشتی، در دو حلقه جداگانه تعبیه شده است. یک حلقه، شامل حسگر تصویر اصلی ۵٠ مگاپیکسلی با لرزشگیر اپتیکال است. همچنین دوربین مونوکروم ۴٠ مگاپیکسلی و دوربین ١٣ مگاپیکسلی فوق عریض در همین حلقه قرار دارند. در حلقه دیگر نیز از دوربین ۶۴ مگاپیکسلی پریسکوپ تله فوتو بهره گیری شده است. دوربین سلفی هواوی P50 Pro، دارای وضوح ١٣ مگاپیکسلی است و در حفره نمایشگر مرکزی قرار گرفته است.

باتری ۴,٣۶٠ میلی آمپر ساعتی موجود در این دستگاه، انرژی آن را تأمین می‌کند. همچنین برای شارژ کردن P50 Pro، می‌توانید از شارژر ۶۶ واتی آن استفاده کنید. توان شارژر بی سیم آن نیز معادل ۵٠ وات است. این گوشی، مطمئناً وارد بازار ایالات متحده آمریکا نمی‌شود. آخرین گوشی هواوی که وارد این بازار شده بود، متعلق به تقریباً ٣ سال پیش است!

اما صبر کنید؛ شایعات منتسب به رویداد ٢٢ دی ١۴٠٠ هواوی هنوز تمام نشده‌اند! بر اساس گزارشات، احتمال عرضه جهانی Huawei P50 Pocket نیز در این رویداد وجود دارد. هرچند که ممکن است هواوی یک رویداد جداگانه را برای این گوشی برگزار کند. این گوشی، به مانند هیچ یک از گوشی‌های منعطف قبلی هواوی نیست؛ چرا که فرم فکتور آن، مشابه با Galaxy Z Flip 3 سامسونگ است. در واقع، این گوشی رقیب Galaxy Z Flip 3 است!

صرفاً جهت اطلاع شما، باید بگوییم که آخرین سری از محصولات شاخص هواوی که وارد بازار ایالات متحده آمریکا شد، دو گوشی P30 و P30 Pro بودند. این اتفاق، تنها چند ماه پیش از تحریم شدن چشم بادام‌ها توسط آمریکا به وقوع پیوست. ایالات متحده آمریکا، با بهانه‌هایی مانند دلایل امنیتی و دیگر موضوعات سیاسی، هواوی را در لیست سیاه خود قرار داد و همین موضوع، سبب زمین گیر شدن هواوی شد. در جمع بندی، باید تا چند روز آینده منتظر بمانیم تا ببینیم که چینی‌ها چه برنامه‌هایی برای بازگشت به بازار جهانی دارند.

نظر شما در مورد عرضه جهانی هواوی P50 Pro چیست؟ شما بیشتر منتظر ورود کدام یک از محصولات هواوی به بازار جهانی هستید؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️