حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

توقف رتبه بندی آهنگ های Apple Music توسط سیری؛ باگ جدید یا برنامه ریزی اپل؟

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، مشکلات، هوش مصنوعی

سیری، دستیار صوتی اپل است که کاربران می‌توانند با کمک آن، امورات خود را به شکل بهتری انجام دهند. این دستیار که مبتنی بر هوش مصنوعی است همواره حواشی خاصی داشته است. در آخرین مورد، بر اساس اخبار منتشر شده شاهد توقف رتبه بندی آهنگ های Apple Music توسط سیری هستیم. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

توقف رتبه بندی آهنگ های Apple Music توسط سیری؛ مشکل چیست؟

کاربران AirPods به آهنگی که در برنامه Apple Music گوش می‎‌دهند، می‌توانند امتیاز دهند تا بتوانند یک لیست پخش بر اساس رتبه بندی خود ایجاد کنند. برای رابط با این موضوع، کاربران CarPlay که می‌خواهند در هنگام رانندگی با ماشین خود به آهنگی خاص امتیاز دهند، چه نظری دارند؟ از زمانی که iOS 8 در سال 2014 منتشر شد، کاربران اکوسیستم اپل می‌توانند از سیری بخواهند آهنگ خاصی را با تعداد مشخصی از ستاره‌ها که توسط کاربر تعیین شده است، رتبه‌بندی کند.

اینطور که به نظر می‌رسد،این وظیفه‌ای که بر عهده سیری قرار گرفته است، دیگر توسط این دستیار صوتی انجام نمی‌شود. مطلبی در انجمن اپل توسط کاربری به نام مت تولی منتشر شده که در آن گفته شده است من از آیفون و سیری خود برای رتبه بندی آهنگ‌های موجود در لیست موسیقی خود استفاده می‌کنم. ماه‌هاست که آهنگ‌ها را با برنامه اپل موزیک در آیفون خود پخش می‌کنم و به آن‌ها با گفتن جمله Hey Siri, rate this song رتبه بندی رتبه مشخصی می‌دهم.

دستیار صوتی سیری پس از انتشار iOS 15، مشکلاتی را برای افراد توان یاب دارد

این کاربر می‌گوید که سیری امروز عالی کار می‌کرد و پس از گفتن این جمله پاسخ داده است که بسیار خوب، من به آن امتیاز 3 از 5 دادم. یا حتی می‌گوید بسیار خب، من به آن امتیاز دادم. اما مدتی است که دیگر این عملکرد سیری کار نمی‌کند. تنها پاسخ‌هایی که اکنون دریافت می‌کنم این است که متاسفم، نمی‌توانم این کار را انجام دهم یا ببخشید، نمی‌توانم به شما کمک کنم. البته من می‌توانم آهنگ ها را به صورت دستی از طریق منوی رتبه بندی نیز رتبه بندی کنم.

توقف رتبه بندی آهنگ های Apple Music

از کار افتادن عملکرد محبوب Siri

این کاربر می‌گوید که سیری همچنان می‌تواند داده‌ها و Wi-Fi را روشن و خاموش کند و گوشی آیفون که iOS 15.1 را اجرا می‌کرد، مجددا راه‌اندازی کند. او تجربیات خود را با گفتن این جمله خلاصه می‌کند که سیری درست کار می‌کرد اما ناگهان بدون هیچ نشانه‌ای از تغییر یا مشکل از کار افتاد؛ این اتفاق فوق‌العاده ناامیدکننده است. یکی از کاربران Reddit به نام King_Crown نوشته است که همه مردم از این موضوع عصبانی هستند. شاید فکر می‌کنیم که این یک مشکل موقتی است. اما اگر به زودی رفع نشود، در آینده بیشتر در مورد آن خواهید شنید. رانندگی و گوش دادن به موسیقی و استفاده از سیری برای کمک به رتبه بندی آن‌ها، کار همیشگی من است. حالا دیگر چنین چیزی وجود ندارد.

باگ جدید سیری نوشتن کلماتی مانند سگ و گربه را غیر ممکن می کند

به گفته phonearena، در iOS 15، اپل بهبودهایی را در سیری انجام داد تا امکان انجام کارهای بیشتر روی دستگاه بدون اتصال به اینترنت نیز فراهم شود. کارهایی که سیری می‌تواند بدون نیاز به آنلاین بودن انجام دهد شامل تنظیم زنگ هشدار، تنظیم تایمر و باز کردن برنامه‌ها است. در iOS 15.2، اپل یک برنامه صوتی را معرفی کرد که برای پیمایش Apple Music و ثبت و انتخاب آهنگ به سیری متکی است. چیزی که مشخص نیست این است که آیا این نوعی باگ است یا توسط اپل برنامه ریزی شده است. اگر پاسخ سوال بله است، آیا ربطی به طرح جدید Apple Music دارد؟

 

نظر شما در این مورد چیست؟ آیا شما نیز با این مشکل روبرو شده‌اید؟ به نظر شما برای حل آن باید چه کاری انجام دهید؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان