حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

نحوه اضافه شدن ویژگی lossless به اپل موزیک در WWDC ۲۰۲۱ اعلام می شود

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل

هنگامی که اپل در اواسط هفته گذشته اعلام کرد که قصد دارد ماه آینده، صدای بدون افت کیفیت(lossless) را بدون پرداخت هیچ هزینه اضافی، به Apple Music اضافه کند، هنوز مشخص نشده بود که هیچکدام از محصولات صوتی این شرکت از جمله انواع ایرپادز و هوم پادها، از این ویژگی پشتیبانی نمی کنند. با این حال به نظر می رسد این ناهماهنگی، موقتی بوده و این شرکت تصمیم دارد تا در کنفرانس توسعه دهندگان خود، که در تاریخ ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد، توضیحاتی راجع به اضافه شدن ویژگی صدای lossless به اپل موزیک بدهد.

توضیحات اپل راجع به چگونگی اضافه شدن ویژگی lossless به اپل موزیک

طبق اطلاعات دریافتی توسط DigitalTrends، اپل قصد دارد تا در رویداد WWDC 2021، اعلامیه ای را در توضیح چگونگی اضافه کردن قابلیت صدای lossless(بدون افت کیفیت) به اپل موزیک و از طریق ویژگی AirPlay، به خط محصولات صوتی خود، ارائه دهد.

AirPlay به دستگاه های سازگار اپل، امکان اشتراک موسیقی، فیلم و عکس را می دهد. تعداد زیادی از دستگاه های شخص ثالث با AirPlay سازگار هستند که می توانند صدای بدون افت کیفیت را تا 24 بیت/48 کیلوهرتز پخش کنند. اتفاقاً این حالتی است که اپل موزیک با استفاده از فرمت Apple Lossless Audio Codec (ALAC)، صدای بدون افت کیفیت را پخش می کند.

اضافه شدن ویژگی lossless به اپل موزیک و محصولات اپل

اضافه شدن ویژگی lossless به اپل موزیک و محصولات اپل

راهکار اپل در اضافه کردن این ویژگی به محصولات خود چیست؟

اما در اینجا یک مشکل وجود دارد. ویژگی AirPlay از اتصال Wi-Fi برای ارائه محتوا استفاده می کند. اما یک افشاگر معروف توییتر اخیراً بیان کرده است که “با یک بروزرسانی ساده در هر زمان“، اپل می تواند هدفون های بی سیم خود را به دریافت ویژگی lossless از طریق AirPlay، مجهز کند. به تازگی ادعای این افشاگر، تایید شده است؛ بنابراین ممکن است اپل در جریان کنفرانس توسعه دهندگان خود که قرار است به طور مجازی برگزار شود، به صورت رسمی اعلام کند که قابلیت AirPlay را برای کار با بلوتوث، تا 24 بیت/48 کیلوهرتز افزایش می دهد.

AirPlay فقط توسط آی دیوایس های اپل قابل استفاده است؛ اگرچه، اپلیکیشن های شخص ثالث می توانند گواهی ارائه این قابلیت را از اپل دریافته کرده و برنامه خود را، با تنظیمات مناسب منتشر کنند. WWDC 2021، مطابق سال گذشته و یک بار دیگر، به صورت آنلاین و از طریق برنامه Developer قابل نصب از فروشگاه اپ استور، استریم خواهد شد.

صدای فضایی(Spatial Audio) با Dolby Atmos که همزمان با ویژگی lossless، برای اپل موزیک منتشر شد، تجربه جذاب و جالبی را با هزاران آهنگ موجود در زمان عرضه، ارائه می دهد. این ویژگی در زمان انتشار، در هدفون های بی سیم ایرپادز و بیتس که به تراشه های H1 یا W1 مجهز هستند، در دسترس خواهد بود. بلندگو های داخلی دستگاه هایی مانند جدیدترین آیفون ها، آیپد و مک نیز، همچنین می توانند Spatial Audio را با Dolby Atmos پخش کنند.

کوچکتر شدن ناچ آیفون ۱۳ تقریبا قطعی است اما حقه اپل در تغییر این طراحی چیست؟

نظر شما راجع به اعلام آتی اپل مبنی بر اضافه شدن ویژگی lossless به اپل موزیک چیست؟ آیا از هفته گذشته و پس از انتشار رسمی، از ویژگی صدای فضایی(Spatial Audio) با Dolby Atmos استفاده کرده اید؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی