حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

هیچکدام از محصولات صوتی اپل از ویژگی Lossless اپل موزیک پشتیبانی نمی کنند! 😶

نوشته

2 سال قبل | یک دیدگاه | اپل

از ماه ژوئن، اپل به کاربران سرویس Apple Music خود این امکان را می دهد تا آهنگ های مورد علاقه خود را با فرمت ALAC (کدک صوتی بدون افت کیفیت اپل)، در وضوح های مختلف پخش کنند. هنگامی که اپل دیروز، این خبر را به طور رسمی اعلام کرد، صریحاً اشاره ای نشد که برخی از مهمترین آی دیوایس های صوتی این شرکت، از ویژگی Lossless اپل موزیک، پشتیبانی نمی کنند.

ویژگی lossless اپل موزیک، قابلیتی بلا استفاده برای دستگاه های اپل

درست متوجه شدید! متاسفانه هیچکدام از آی دیوایس های صوتی اپل شامل موارد زیر از فرمت جدید صدای بدون افت کیفیت(lossless audio) اپل موزیک، پشتیبانی نمی کنند:

  1. ۱- ایرپادز نسل ۱ و ۲
  2. ۲- ایرپادز پرو
  3. ۳- ایرپادز مکس
  4. ۴- هوم پاد
  5. ۵- هوم پاد مینی

در عوض، آن ها از فرمت نسبتا قدیمی AAC هنگام جفت شدن با آیفون ها بهره می برند. اپل این نکته را در مصاحبه با وب سایت مربوط به سبک زندگی T3، تأیید کرده است اما با گذر سریع از این اختلال، اعلام کرد که تمامی هدفون های این شرکت، از جمله نمونه های AirPods و Beats، که با تراشه های بی سیم H1 یا W1 عرضه شده اند، از ویژگی صدای فضایی(Spatial Audio) Dolby Atmos پشتیبانی می کنند که در ماه ژوئن منتشر خواهد شد.

ویژگی lossless اپل موزیک

ویژگی lossless اپل موزیک

متاسفانه، اپل در بیانیه مطبوعاتی خود، به طور خاص اشاره نکرده است که هدفون های بی سیم آن ها، از ویژگی صدای بدون افت کیفیت پشتیبانی نمی کنند. با این حال، تلویحا اعلام شده است که “Hi-Res Lossless (حداکثر 24 بیت در 192 کیلوهرتز) به تجهیزات خارجی مانند مبدل دیجیتال به آنالوگ USB (DAC) نیاز دارد.”

در حالی که حالت جدید فرمت بدون افت کیفیت اپل موزیک، بدون هزینه اضافی برای مشترکان در دسترس خواهد بود، فعال کردن آن بدون تجهیزات مناسب، فقط باعث مصرف بیش از حد اینترنت و پهنای باند شما خواهد شد؛ بنابراین، بهتر است آن را کنار بگذارید مگر اینکه بدانید دستگاه دریافت کننده شما، از خروجی ALAC پشتیبانی می کند.

پرداخت هزینه اضافی در Amazon Music برای استفاده از کیفیت صدای بالا متوقف شد

نظر شما راجع به عدم پشتیبانی تمامی دستگاه های صوتی اپل از ویژگی صدای بدون افت کیفیت(lossless) اپل موزیک چیست؟ مشخص نیست که آیا در نسل بعدی ایرپادز، می توان شاهد پشتیبانی از این فرمت بود یا خیر.

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
HM-Royal

این نقطه ضعف Bluetooth و هدفنها و پخش کننده های بلوتوثی‌ـه که سرعت Bluetooth آنها پایین و محدوده. در حال حاضر هیچ هدفن بی سیم بلوتوثی محتوای Hi-Res Lossless و خروجی ALAC را ساپورت نمیکنه… برای پخش این محتوا به DAC هم نیازه.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی