حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گوگل پیکسل 7 احتمالا با دوربین سلفی زیر نمایشگر عرضه خواهد شد

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، حق اختراع، شایعات، گوگل

گوگل در پیکسل 6 یک حرکت جدید و تحول نوین را در محصولات شاخص خود ایجاد کرد. انتظار می‌رود این رویه مثبت در محصولات بعدی این شرکت نیز تکرار شود. اگرچه این روزها سری پیکسل 6 گوگل با مشکلات مختلف نرم‌افزاری دست و پنجه نرم می‌کند اما بر اساس یک گزارش واصله، گوگل پیکسل 7 احتمالا با دوربین سلفی زیر نمایشگر عرضه خواهد شد. با ترنجی همراه باشید.

گوگل پیکسل 7؛ آغازی بر محصولات واقعا تمام صفحه گوگل؟!

سری پیکسل 6 گوگل هنوز جزو محصولات تازه نفس و بسیار نو گوگل می‌باشد، اما امروز اطلاعاتی در مورد جانشین آن یعنی پیکسل 7 به بیرون درز کرده است. پایگاه خبری LetsGoDigital حق اختراع جالبی را کشف کرده است که به یک راه حل برای قرار دادن دوربین سلفی پیکسل 7 در زیر صفحه نمایش اشاره می‌کند.

پتنت مورد بحث در 31 آگوست توسط گوگل در اداره ثبت اختراع و علائم تجاری ایالات متحده (USPTO) ثبت شده و در 16 دسامبر 2021 اطلاعاتی درباره آن منتشر شده است. کل سند شامل 16 صفحه است که روشی را برای ایجاد یک صفحه نمایش بزرگ‌تر، بدون افزایش سایز و ابعاد خود دستگاه، توضیح می‌دهد.

گوشی ZTE Axon 30 با دوربین سلفی زیر نمایشگر و Snapdragon 870 رونمایی شد

به نظر می‌رسد که تلاش برای تجربه نمایش تمام صفحه و بدون حاشیه موبایل تبدیل به یک هدف مهم شده است. زیرا بسیاری از تولیدکنندگان اکنون به دنبال بهره برداری از ایده دوربین سلفی زیر نمایشگر هستند. ZTE این کار را با Axon 30 انجام داد و سپس سامسونگ نیز آن را در گلکسی زد فولد 3 خود به کار گرفت. درست مانند گوشی‌های تاشو، به نظر می‌رسد که دوربین‌های زیر نمایشگر حرکت بزرگ بعدی در فناوری موبایل خواهد بود.

گوگل پیکسل 7

در مورد به پتنت گوگل، با توجه به تصاویر و توضیحات موجود در اسناد، این شرکت در تلاش است تا دوربین جلو و تمامی سنسورها را زیر نمایشگر مخفی کند. گوگل قبلا پتنت مشابهی را ثبت کرده بود که در آن دستگاهی را با دوربین زیر نمایشگر توصیف می‌کرد. اما آن روش بر یک منشور تکیه داشت تا نور را روی قسمت بالای دوربین و حسگرها پخش کند.

راه حلی که در اختراع فعلی توضیح داده شده است، بسیار مقرون به صرفه‌تر و مطابق با فناوری دیگری است که سایر شرکت‌ها از آن استفاده می‌کنند. بخشی از صفحه نمایش برای دوربین زیر نمایشگر می‌تواند دو حالتی عمل کند و برای عبور نور، روشن یا خاموش شود، بنابراین به دوربین سلفی و همه سنسورها اجازه می‌دهد تا عملکردی مناسب داشته باشند.

در این اختراع، ارتباط دیگری با فناوری استفاده شده توسط سامسونگ در مدل گلکسی زد فولد 3 وجود دارد که توسط LetsGoDigital کشف شده است. ظاهرا گوگل یک مهندس نمایشگر سابق سامسونگ به نام سانگمو چوی (Sangmoo Choi) را استخدام کرده است. نام وی نیز به عنوان مخترع در این پتنت ذکر شده است. با نگاهی به رزومه چوی در لینکدین، یک نکته خاص توجه ما را به آن جلب می‌کند و آن هم عنوان آن یعنی “معماری پنل برای طراحی‌های جدید”، به عنوان مثال نمایشگرهای شفاف است.

پرچمدار بعد گوگل ممکن است اولین گوشی گوگل با این فناوری جدید باشد

البته حق ثبت اختراع چیزی نیست جز انبوهی کاغذ با چند ایده هوشمندانه و چند مهر و امضا. هیچ تضمینی وجود ندارد که ما هر یک از این موارد را در یک دستگاه تولید شده ببینیم. اگرچه با قضاوت بر اساس روند موجود در صنعت تلفن همراه، می‌توان گفت که به احتمال زیاد گوشی بعدی پیکسل دارای دوربین زیر نمایشگر است.

سری پیکسل 6 اواخر سال گذشته عرضه شد. پس زمان زیادی تا عرضه یک جانشین برای آن باقی مانده است. بنابراین ممکن است ما یک پیکسل 7 با نمایشگر جلویی بدون حاشیه و پانچ هول دوربین ببینیم. در حال حاضر محدودیت‌هایی برای این فناوری وجود دارد. به طور خلاصه، این دوربین‌ها هنوز هم تحت شرایط خاصی قابل مشاهده هستند و کیفیت نمایشگر بالای آن‌ها راضی کننده نیست.

گلکسی اس ۲۲ سامسونگ دوربین سلفی زیر نمایشگر نخواهد داشت

به گفته phonearena، همانطور که غول‌های فناوری بیشتر و بیشتر سعی می‌کنند تا از این فناوری استفاده کنند، بدون شک تمام بودجه‌ای که صرف تحقیق و توسعه می‌شود، دوربین‌های زیر نمایشگر را تکامل خواهد داد. این خبر خوبی برای همه کسانی است که از سوراخ دوربین روی نمایشگر متنفرند.

 

نظر شما در این مورد چیست؟ آیا در نهایت پیکسل 7 با دوربین سلفی زیر نمایشگر عرضه خواهد شد؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان