حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گوشی TCL 30XE و TCL 30V با پشتیبانی از اینترنت 5G معرفی شدند

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، تی سی ال

کمپانی TCL طی سال جاری شمسی، خانواده TCL 20 خود را با اعضای مختلفی روانه بازار کرد. این خانواده، شامل اعضای اقتصادی و رده بالا نیز می‌شود. گوشی TCL 30XE و TCL 30V، جدیدترین محصولات کمپانی TCL محسوب می‌شوند. در ادامه، مشخصات و ویژگی‌های این گوشی‌ها را زیر ذره بین قرار می‌دهیم.

مشخصات فنی و قیمت گوشی TCL 30XE و TCL 30V

کمپانی TCL گوشی‌های اقتصادی زیادی را با اینترنت 5G رونمایی کرده است.

 

گوشی TCL X20 SE به همراه TCL 20A 5G رسماً معرفی شدند

 

به گزارش XDA Developers، با افزایش پیوسته توسعه اینترنت 5G در مناطقی مانند آمریکا، گوشی‌های جدید و اقتصادی TCL نیز با پشتیبانی از این نسل اینترنت وارد بازار این کشور می‌شوند. به همین ترتیب، TCL امروز دو گوشی جدیدش را روانه بازار آمریکا کرده است. این گوشی‌ها، TCL 30XE و TCL 30V هستند. اما این گوشی‌ها چه ویژگی‌هایی را با خود یدک می‌کشند؟

ما در این جا، ویژگی‌های هر دو دستگاه را به صورت همزمان بررسی می‌کنیم. ضخامت این دو گوشی، متفاوت است. نسخه XE و V، به ترتیب دارای ضخامت ٨.۵ و ٩.١ میلی متری هستند. مشخصات نمایشگر این دو گوشی نیز در بخش‌های مختلف، متفاوت است. تی‌سی‌ال 30XE از نمایشگر ۶.۵٢ اینچی از نوع IPS LCD با وضوح +HD و رفرش ریت ٩٠ هرتزی با ناچ قطره‌ای و محافظ گوریلا گلس ٣ استفاده می‌کند. نرخ حساسیت لمسی این نمایشگر نیز ١٨٠ هرتز است. در مقابل، TCL 30V با نمایشگر ۶.۶٧ اینچی، رفرش ریت ۶٠ هرتزی و وضوح +Full HD دیده می‌شود.

این دو گوشی، حتی در بخش تراشه نیز متفاوت هستند. مغز متفکر TCL 30V، اسنپدراگون ۴٨٠ و تراشه موجود در TCL 30XE، دیمنسیتی ٧٢٠ است. اولی، دارای لیتوگرافی ٨ نانومتری سامسونگ است و دومی، با لیتوگرافی ٧ نانومتری TSMC ساخته شده است. هر دو گوشی، از ۴ گیگابایت حافظه داخلی بهره می‌برند. ١٢٨ گیگابایت حافظه داخلی در TCL 30V و ۶۴ گیگابایت در TCL 30XE موجود است. همچنین درگاه کارت حافظه جانبی در هر دو دستگاه قابل دستگاهی است که البته ظرفیت آن در TCL 30V بیشتر است و به ١ ترابایت می‌رسد.

باتری ۴,۵٠٠ میلی آمپر ساعتی و شارژر ١٨ واتی هر دو دستگاه، مشترک است. حسگر تشخیص اثرانگشت این دو گوشی بر روی قاب پشتی تعبیه شده است. دوربین اصلی گوشی TCL 30XE، سه گانه است و سنسورهای ٢+٢+١٣ مگاپیکسلی را داراست. اما دوربین اصلی TCL 30V کیفیت بیشتری داشته و سنسور آن، وضوح ۵٠ مگاپیکسلی دارد. این تمام ماجرا نیست و دوربین سلفی 30V وضوح ١۶ مگاپیکسلی دارد؛ در حالی که وضوح آن در 30XE به ٨ مگاپیکسل کاهش پیدا کرده است.

درگاه Type-C، جک ٣.۵ میلی متری هدفون و سیستم عامل اندروید ١١ پیش فرض در هر دو گوشی حضور دارند. اسپیکر TCL 30V، از نوع استریو است.

در نهایت، باید بگوییم که متأسفانه TCL فعلاً جزئیات قیمت گوشی‌های جدیدش را به اشتراک نگذاشته است. بنابراین، باید فعلاً منتظر بمانیم تا جزئیات رسمی بیشتر از این گوشی‌ها اعلام شود.

نظر شما در مورد دو گوشی TCL 30XE و TCL 30V چیست؟ کدام یک برای شما جذاب‌تر است؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️