حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ریلمی GT2 Pro و ریلمی GT2 معرفی شدند: غول‌های مرحله آخر ریلمی!

نوشته

2 سال قبل | 5 دیدگاه | اخبار، برترین‌های ترنجی، ریلمی

ریلمی طی چند هفته گذشته، چندین بار وعده برگزاری یک رویداد را برای رونمایی از سری GT2 داد. اما بالأخره و پس از برگزاری یک رویداد دیگر طی امروز، سری GT2 ریلمی معرفی شد. ریلمی GT2 Pro و ریلمی GT2، دو گوشی تازه وارد ریلمی هستند. این گوشی‌ها، پرچمداران جدید و جذاب ریلمی هستند که در ادامه به آن‌ها نگاهی داریم!

مشخصات فنی و قیمت ریلمی GT2 Pro

ریلمی سال گذشته از Realme GT اقتصادی با Snapdragon 888 رونمایی کرد.

 

گوشی Realme GT 5G با نمایشگر ۱۲۰ هرتز و Snapdragon 888 رسما معرفی شد

 

حال پس از گذشت چیزی نزدیک به یک سال، نسل جدید گوشی‌های سری Realme GT از راه رسیدند. این گوشی‌ها، جدیدترین پرچمداران این کمپانی هستند که برای اولین بار، در چین ارائه شده‌اند. مانند نسل قبلی، ممکن است طی ماه‌های آینده، شاهد عرضه جهانی سری Realme GT2 نیز باشیم. این سری، از دو عضو با نام‌های GT2 و GT2 Pro تشکیل شده است. ریلمی GT2، گوشی ارزان‌تر این خانواده است و نسخه Pro، در واقع پرچمدار تمام عیار ریلمی محسوب می‌شود!

ریلمی GT2 Pro

بنابراین، این دو گوشی بالأخره وارد بازی شده‌اند. اما اجازه بدهید تا از مشخصات فنی و قیمت گوشی Realme GT2 Pro شروع کنیم تا ببینیم که ریلمی در این نسل، چه چیزی در چنته دارد؟ خب، ریلمی GT2 Pro در واقع گران‌ترین پرچمداری است که ریلمی تاکنون ارائه کرده است. بنابراین، این کمپانی چینی جوان، برای اولین بار وارد بازار گوشی‌های پریمیوم و پرچمدار گران قیمت شده است.

ابتدا از بخش نمایشگر شروع می‌کنیم. نمایشگر این پرچمدار، ۶.۷ اینچی بوده و از نوع AMOLED است. این پنل نمایشگر، از فناوری LTPO 2.0 و رفرش ریت ١٢٠ هرتزی متغیر بهره می‌برد. همچنین در شرایط خاص، نرخ حساسیت لمسی ١,٠٠٠ هرتزی در نمایشگر این گوشی فعال می‌شود! بیشینه نوری ١,۴٠٠ نیتی، کنتراست ۵,٠٠٠,٠٠٠:١، وضوح +QHD و حسگر تشخیص اثرانگشت درون نمایشگر، از دیگر ویژگی‌های این گوشی در این بخش است. جالب است که بدانید حسگر تشخیص اثرانگشت این گوشی، قابلیت سنجش ضربان قلب را داراست!

ریلمی GT2 Pro

نکته مهم دیگر، این است که نمایشگر پرچمدار جدید ریلمی، به وسیله شیشه مقاوم گوریلا گلس ویکتوس مورد محافظت قرار گرفته است. پس از این، جنس قاب پشتی سری Realme GT2، سبک‌تر از قبل است و جنس آن، چیزی مشابه با چرم مصنوعی است. اما این فناوری ساخت آن، کاملاً متفاوت از قبل است. طراحی این سری مانند سری Realme GT Master Edition، به طراح ژاپنی ریلمی سپرده شده است و زبان طراحی آن، مشابه با این خانواده است.

به بخش مشخصات سخت افزاری این گوشی منتقل می‌شویم. جایی که بالأخره، سومین گوشی مجهز به Snapdragon 8 Gen 1 پا به عرصه وجود می‌گذارد. این اولین گوشی ریلمی است که با این تراشه پرچمدار روانه بازار می‌شود. همچنین ٨ یا ١٢ گيگابايت حافظه رم از نوع LPDDR5 3200MHZ به همراه ١٢۸ یا ٢۵۶ یا ۵١٢ گیگابایت حافظه داخلی از نوع UFS 3.1 در نسخه‌های مختلف این گوشی وجود دارد. تراشه NFC، وای فای ۶، بلوتوث نسخه ۵.٢ و اینترنت 5G، از مشخصات بخش ارتباطات این گوشی هستند.

درست است که خبری از جک ٣.۵ میلی متری هدفون در این گوشی نیست. اما شاهد به کارگیری درگاه Type-C در این پرچمدار هستیم. ریلمی برای اولین بار، سری Realme GT2 را به صورت پیش فرض با رابط کاربری RealmeUI 3.0 و اندروید ١٢ راهی بازار می‌شود. هم اکنون، چند دستگاه از گوشی‌های ریلمی آپدیت این نسخه را دریافت کرده‌اند.

بخش دوربین اصلی ریلمی GT2 Pro، شاید جذاب‌ترین سیستم دوربین در میان تمام گوشی‌های ریلمی در تاریخش باشد! ما شاهد انقلابی در میان گوشی‌های ریلمی و حتی در میان دوربین فوق عریض کل گوشی‌های ریلمی به وسیله GT2 Pro هستیم! دوربین اصلی این گوشی، سه گانه و متشکل از سنسورهای ٢+۵٠+۵٠ مگاپیکسلی است. حسگر تصویر دوربین اصلی و فوق عریض، IMX766 سونی است. این گوشی، دارای قابلیت عکاسی ماکرو و البته، فوق عریض با زاویه دید ١۵٠ درجه‌ای است! همچنین دوربین اصلی این گوشی، از لرزشگیر اپتیکال بهره مند است.

همچنین دوربین سلفی این گوشی، از حسگر تصویر ٣٢ مگاپیکسلی سونی با نام IMX615 استفاده می‌کند که کیفیت خوبی را ارائه می‌دهد. ظرفیت باتری Realme GT2 Pro، برابر با ۵,۰٠٠ میلی آمپر ساعت است. اما توان شارژر، مانند Realme GT همچنان ۶۵ وات است. با این حال، زمان کامل شارژ شدن ریلمی GT2 Pro تنها ٣٣ دقیقه است. جالب است که بدانید با وجود باتری با این ظرفیت، ضخامت این گوشی تنها ٨.١۵ میلی متر است! حتی وزن این گوشی، به ١٩٠ گرم نمی‌رسد!

گوشی پرچمدار جدید ریلمی، در چهار رنگ مختلف قابل خریداری خواهد بود. ما مشخصات جذابی را در این گوشی شاهد هستیم. اما قیمت دقیق نسخه‌های مختلف Realme GT2 Pro به چه صورت است؟ خب، شما می‌توانید از برچسب قیمتی ریلمی GT2 Pro مطلع شوید:

‌- ٨/١٢٨ گیگابایتی: ٣,٨٩٩ یوان (معادل ۶١٣ دلار آمریکا)

– ٨/٢۵۶ گيگابايتی: ۴,١٩٩ یوان (معادل ۶۶١ دلار آمریکا)

– ١٢/٢۵۶ گيگابايتی: ۴,۴٩٩ یوان (معادل ٧٠٨ دلار آمریکا)

– ١٢/۵١٢ گيگابايتی: ۴,٩٩٩ یوان (معادل ٧٨٧ دلار آمریکا)

ویژگی‌ها و قیمت ریلمی جی تی ٢

پس از گل سرسبد جدید چینی‌ها، نوبت به عضو ارزان‌تر و اقتصادی‌تر سری Realme GT2، یعنی ریلمی جی تی ٢ نسخه استاندارد می‌رسد. این گوشی، به طور کلی مشخصات ضعیف‌تر و قیمت پایین‌تری نسبت به GT2 Pro دارد؛ اما همچنان یک گوشی قاتل پرچمدار جذاب محسوب می‌شود!

این گوشی، مجهز به نمایشگر ۶.۶٢ اینچی از نوع AMOLED E4 ساخت سامسونگ با وضوح +Full HD و رفرش ریت ١٢٠ هرتزی است. متأسفانه، خبری از رفرش ریت متغیر مانند نسخه پرو نیست. اما نرخ حساسیت لمسی، برابر با ٧٢٠ هرتز است و نمایشگر دستگاه به لطف گوریلا گلس ۵ محافظت می‌شود. به مانند نسخه پرو، حسگر تشخیص اثرانگشت این گوشی در زیر نمایشگر آن جای خوش کرده است.

ریلمی GT2 Pro

برای مقایسه بخش سخت افزار با نسل قبل این گوشی، یعنی ریلمی GT، هیچ تغییری را شاهد نیستیم. زیرا مانند ریلمی GT، چینی‌ها در ریلمی GT2 نیز از تراشه Snapdragon 888 استفاده کرده‌اند. این تراشه نسبت به قیمت، اصلاً انتخاب بدی نیست و گزینه بسیار مناسبی محسوب می‌شود. این تراشه ۵ نانومتری، توسط ٨ یا ١٢ گیگابایت حافظه رم از نوع LPDDR5 و ١٢٨ یا ٢۵۶ گيگابايت حافظه داخلی از نوع UFS 3.1 همراهی می‌گردد. هیچ خبری از جک ٣.۵ میلی متری هدفون و جایگاه کارت حافظه جانبی در این گوشی نیست.

دوربین اصلی سه گانه Realme GT2، شامل سنسورهای ٢+٨+۵٠ مگاپیکسلی می‌شود. درست است که دوربین فوق عریض ١۵٠ درجه‌ای در این گوشی وجود ندارد؛ اما حسگر تصویر اصلی، همان IMX766 سونی باقی مانده است. در مقابل، دوربین سلفی ١۶ مگاپیکسلی هم کیفیت پایین‌تری را نسبت به ریلمی GT2 Pro ارائه می‌دهد.

تراشه NFC، وای فای ۶ و پشتیبانی از اینترنت 5G در این گوشی نیز موجود است. ظرفیت باتری، توان شارژر، بخش نرم افزار و دیگر قسمت‌های این گوشی، مانند Realme GT2 Pro است. در نهایت، به سراغ قیمت این گوشی می‌رویم:

– ٨/١٢٨ گیگابایتی: ٢,۶٩٩ یوان (معادل ۴٢٣ دلار آمریکا)

– ٨/٢۵۶ گيگابايتی: ٢,٨٩٩ یوان (معادل ۴۵۵ دلار آمریکا)

– ١٢/٢۵۶ گيگابايتی: ٣,١٩٩ یوان (معادل ۵٠٢ دلار آمریکا)

نظر شما در مورد سری ریلمی GT2 چیست؟ شما بیشتر از Realme GT2 خوشتان آمده است یا از Realme GT2 Pro؟

اشتراک در
اطلاع از
5 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mahdi

عاشق غول مرحله آخر رنگ سبزش شدم

ali karimi

سلام، واقعا رلمی گوشیه خوبی زده این سریع واقعأ عالی هستن، هیچی کم ندارن، الخصوص قیمتهاش که عالیه، نسخه پرو از 613 دلار برای نسخه 128 گیگش شروع میشه و نسخه معمولی از423 دلار، ولی نمیدونم این قیمتها واسه بازار خودشونه یا نه قیمت جهانیشه، اگه جهانی باشه نامبر وان میشه

Mahdi

همین که نوشته یوان یعنی واسه چینه

Mahdi

دوربین پیکسل ۶ امتیاز ۱۳۲

AŁɪ

قشنگه 🌹

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️