حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آپدیت اندروید ١٢ سامسونگ گلکسی S3 به صورت غیررسمی ارائه شد!

نوشته

2 سال قبل | 2 دیدگاه | آپدیت، اخبار، اندروید ۱۲، سامسونگ

توسعه دهندگان به طور کلی، علاقه زیادی به پورت کردن نسخه‌های جدید اندروید برای دستگاه‌های اندرویدی قدیمی، علی الخصوص گوشی‌های پرچمدار قدیمی سامسونگ نشان می‌دهند. آپدیت اندروید ١٢ سامسونگ گلکسی S3 به تازگی ارائه شده است. اما باید توجه داشته باشید که این به روزرسانی، از طریق کاستوم رام غیر رسمی قابل نصب است.

آپدیت اندروید ١٢ سامسونگ گلکسی S3 با LineageOS 19 ارائه شد!

پیش از این آپدیت اندروید ١٠ برای برخی از دستگاه‌های قدیمی سامسونگ منتشر شده بود.

 

آپدیت اندروید ۱۰ گلکسی اس ۲ و گلکسی نوت ۳ به صورت غیر رسمی ارایه شد

 

بر اساس گزارشی از XDA Developers، در روزهای اخیر ما شاهد انتشار اخبار زیادی مبنی بر ارائه آپدیت اندروید ١٢ برای گوشی‌های شناخته شده و رده بالای سامسونگ بوده‌ایم. اما بالأخره، زمان آن فرا رسیده است تا به روزرسانی اندروید ١٢ گوشی پرچمدار قدیمی سامسونگ، هرچند به طور غیر رسمی، ارائه شود.

غالب به روزرسانی‌هایی که پیش‌تر عرضه شده بودند، توسط خود سامسونگ و به صورت رسمی برای گوشی‌های این کمپانی عرضه شاه بودند. اما در این بین، حضور یک گوشی بسیار قدیمی در میان دریافت کنندگان آپدیت اندروید ١٢، می‌تواند جذابیت زیادی داشته باشد! صحبت ما، در این مورد است که گوشی چند سال قبل سامسونگ، یعنی گلکسی اس ٣، به روزرسانی اندروید ١٢ را دریافت کرده است!

خب، ممکن است که تقریباً تمام گوشی‌های قدیمی که می‌شناسید، هم اکنون از نظر پشتیبانی نرم افزاری، مرده باشند! اما هنوز، گوشی‌هایی مانند گلکسی S3 هستند که توسط توسعه دهندگان شخص ثالث پشتیبانی می‌شوند. بنابراین، افراد علاقه مند، نسخه‌های مختلف اندروید را از طریق کاستوم رام برای گوشی‌های قدیمی مانند گلکسی اس ٣، پورت می‌کنند. در نتیجه، ممکن است که حتی اگر گوشی شما توسط کمپانی تولید کننده کنار گذاشته شود، توسعه دهندگان علاقه مند و افراد مربوطه، همچنان به پشتیبانی از این گوشی‌ها در پلتفرم خود علاقه نشان دهند.

گلکسی اس ٣، در سال ٢٠١٢ میلادی ارائه شده بود. این یعنی گلکسی اس ٣ حدود ١٠ سال است که تحت پشتیبانی قرار دارد! این گوشی، توانایی اجرای سیستم عامل Sailfish را دارد و حتی از هسته اختصاصی لینوکس نیز بهره می‌برد. اخیراً مورد به روزرسانی برای این گوشی، آپدیت اندروید ١٢ است. البته این به روزرسانی غیر رسمی، از طریق نصب کاستوم رام LineageOS 19.0 میسر می‌شود.

گلکسی اس ٣ ٣ جی که از تراشه Exynos 4412 بهره می‌برد، دارای شماره مدل GT-I9300 می‌باشد. آپدیت اندروید ١٢ سامسونگ گلکسی S3، توسط یکی از توسعه دهندگان خود XDA Developers برای این دستگاه پورت شده است.

احتمالاً همان طور که مطلع هستید، ممکن است که با نصب برخی از کاستوم رام‌ها در گوشی خود، نتوانید به قسمتی از ویژگی‌های بنیادین گوشی خود دسترسی پیدا کنید. اما خوشبختانه با نصب LineageOS 19.0 بر روی گلکسی اس ٣ خود، مشکلی در کارکرد بخش‌هایی مانند وای فای، بلوتوث، ضبط و پخش ویدئو و به طور کلی، بسیاری از بخش‌های سخت افزاری و نرم افزاری وجود ندارد. با این حال، به دلیل تازه بودن این به روزرسانی و همچنین محدودیت قدرت پردازشی در Galaxy S3، توسعه دهندگان مجبور به حذف بسیاری از ویژگی‌های اختصاصی این کاستوم رام شده‌اند. اما در آینده، به روزرسانی‌هایی با قابلیت بیشتر برای این پرچمدار قدیمی ارائه خواهد شد.

البته در این بین، آپدیت اندروید ١٢ سامسونگ گلکسی S3 کاملاً بی نقص نیست. به عنوان مثال، قابلیت استفاده از قفل سیم کارت در این نسخه نرم افزاری وجود ندارد. به همین صورت، شما باید در ابتدا این سیم کارت را از طریق یک سیم کارت دیگر قفل گشایی کرده و سپس آن را وارد Galaxy S3 نود کنید؛ در غیر این صورت، با یک گوشی قفل شده با PIN سیم کارت مواجه خواهید شد!

اما این پایان ماجرا نیست. اگر شما قصد داشته باشید که کارت حافظه خود را فرمت کنید، گلکسی اس ۳ شما دچار بوت لوپ خواهد شد. همچنین ماژول NFC در این کاستوم رام برای گلکسی اس ٣ قابل فعال سازی نیست.

نظر شما در مورد این به روزرسانی برای گوشی ١٠ سال پیش سامسونگ چیست؟ آیا شما تا به حال از گلکسی اس ٣ استفاده کرده‌اید؟

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
galaxy note13 pro max

اصلا این گوشی میتونه اینو تحمل کنه؟

Soleimany

برای s4 i9500 black edition چی؟🧐

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️