حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

برنامه های پخش فیلم غیر قانونی iOS حدود 2 میلیون نصب و 6 میلیون دلار درآمد دارند

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، اخبار، امنیت

شاید حضور برنامه‌های غیر قانونی و کلاه‌ بردارانه در فروشگاه‌های نرم‌افزاری یک موضوع عادی در نظر گرفته شود. اما مسئله از جایی مهم می‌شود که بدانیم گستردگی و رایج بودن آن‌ها میان کاربران تا چه اندازه رشد کرده است. بنابر یک گزارش دریافتی، برنامه های پخش فیلم غیر قانونی iOS حدود 2 میلیون نصب و 6 میلیون دلار درآمد دارند. این مسئله قطعا تلاش بیشتر اپل را در این موضوع می‌طلبد. با ترنجی همراه باشید.

برنامه های پخش فیلم غیر قانونی iOS؛ آمار عجیب و غریب میزان دانلود و درآمد آن‌ها

کوستا الفتریو (Kosta Eleftheriou)، توسعه‌دهنده FlickType به کاربران آیفون و آیپد هشدار داده است که اپ استور حاوی چندین برنامه غیرقانونی استریم فیلم است که ماه‌ها سعی کرده‌اند خود را به‌عنوان پخش کننده واقعی فیلم معرفی کنند. طبق گزارش روزنامه بریتانیایی The Sun، این برنامه‌ها از تریلر فیلم و فیلترهای عکس برای فریب کاربران استفاده می‌کنند. همچنین این برنامه‌ها از مصرف کنندگان می‌خواهند که کدهایی را تایپ کنند یا برنامه را به اشتراک بگذارند تا قفل ویژگی‌های اضافی را باز کنند.

آمار خرید برنامه و بازی موبایل در سال ۲۰۲۱ به ۱۳۳ میلیارد دلار می‌رسد؛ اپ استور بالاتر از گوگل پلی

امتناع اپل از حضور بازی های ایکس باکس در اپ استور طی سال گذشته

اگر به نظر شما این مسئله باعث نمی شود که عملکرد اپل تا حدودی بد به نظر برسد، باید به شما بگوئیم که برخورد و مقابله این شرکت با چنین برنامه‌هایی، کاهش 15 تا 30 درصدی را در درآمد حاصل شده از مالیات برنامه‌های پخش غیرقانونی فیلم را به دنبال دارد. این نکته را نیز باید بدانید که این برنامه‌ها از کاربرانی می‌خواهند که برای برخورداری از امکانات بیشتر، هزینه یک اشتراک پریمیوم و ویژه را پرداخت کنند.

همانطور که می‌دانید، همیشه به کاربران هشدار داده می‌شود که اگر می‌خواهند برنامه‌هایی را از توسعه‌دهندگان ناشناس نصب کنند، با بررسی بخش نظرات آن‌ها، سرنخ‌هایی درباره قانونی بودن این برنامه‌ها پیدا خواهند کرد. الفتریو می‌گوید که برنامه‌های پخش غیرقانونی فیلم با نقدهای منفی روبرو شده‌اند که غیرقانونی بودن آن‌ها را ثابت کرده است. برای تبلیغ این برنامه‌های غیرقانونی، از اینفلوئنسرهای حاضر در شبکه‌های اجتماعی که میلیون‌ها دنبال کننده دارند، استفاده می‌شود.

برنامه های پخش فیلم غیر قانونی iOS

عدم برخورد اپل با برنامه‌های کلاه بردار و غیر قانونی

الفتریو در نهایت از اپل انتقاد کرده و ادعا می‌کند که گرچه این شرکت قوانین تنبیهی خود را به سمت برنامه‌های غیر قانونی و ناقض کپی رایت در iOS معطوف کرده است، اما او از زمان وقوع این اتفاق به بعد با اشاره به مشکلات موجود در اپ استور، از جمله وجود برخی از برنامه‌های نامناسب برای کودکان که معلوم شد یک کازینو آنلاین مخفی است، به حمله علیه اپل پرداخته است. در اوایل سال جاری، الفتریو اپلیکیشنی را در اپ استور به نام StringVPN کشف کرد که با وجود اینکه غیر قانونی و کلاه بردارانه عمل کرده بود، اما ماهیانه ۱ میلیون دلار درآمد داشت.

این توسعه دهنده خاطرنشان کرد در حالی که اپل از نظارت بر اپ استور خود ناکام مانده است، این برنامه‌های پخش فیلم غیرقانونی بیش از 2 میلیون دانلود داشته‌اند و اکنون حدود 16000 دلار در روز یا حدود 6 میلیون دلار در سال درآمد دارند. برخورد اپل با این برنامه‌ها نیز منجر به کاهش درآمد این شرکت خواهد شد. حتی اریک فریدمن (Eric Friedman)، مدیر بخش الگوریتم‌های مهندسی ضد تقلب و اپل می‌گوید که، هیچ چیز خاصی در مورد عدم امنیت اپ استور وجود ندارد و این اظهار نظرها را شبیه به آوردن یک چاقوی پلاستیکی برای درگیری مسلحانه می‌داند.

اپل لیست پردانلودترین برنامه و بازی‌های اپ استور در سال ۲۰۲۱ را اعلام کرد

اپل سرانجام گزینه گزارش برنامه های متخلف و کلاهبرداری را به اپ استور اضافه کرد

فریدمن همچنین اظهار داشت که روند بررسی اپ استور بیشتر شبیه کسی است که در یک فرودگاه به شما خوش آمد می‌گوید تا این که شبیه به یک سگ مواد یاب پلیس باشد. در نهایت برنامه‌های پخش فیلم را در آیفون خود بررسی کنید و بخش نظرات را در اپ استور برای همه آن‌ها به دقت نگاه کنید. اگر برای هر یک از این برنامه‌ها نشانه‌هایی از غیر قانونی بودن وجود داشت، خیلی زود نسبت به حذف آن از دستگاه خود اقدام کنید.

 

نظر شما چیست؟ آیا تا کنون با چنین برنامه‌هایی برخورد داشته‌اید؟ به نظر شما عدم برخورد مناسب اپل با این برنامه‌ها به چه دلیل است؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان