حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تیک تاک می خواهد از پرداخت کارمزد اپ استور طفره برود

نوشته

2 هفته قبل | بدون دیدگاه | اپل، اخبار، شبکه‌های اجتماعی، مطالب ترنجی

مسلماً هیچ توسعه دهنده‌ای دوست ندارد ۳۰ درصد از پرداخت‌های درون برنامه‌ای خود را به اپ استور بدهد و این مسئله مشکلات زیادی را طی سال‌های اخیر ایجاد کرده است. یکی از معروف‌ترین موارد، دعوای حقوقی اپیک گیمز با اپل بر سر همین موضوع بوده است. بر اساس گزارشی جدید نیز بنظر می‌رسد تیک تاک هم قصد دارد اپل را دور بزند.

به گزارش androidheadlines توسعه دهندگانی که می‌خواهند نرم‌افزار خود را از طریق پلی استور گوگل یا اپ استور اپل منتشر کنند باید بپذیرند که ۳۰ درصد از درآمد حاصل از پرداخت درون برنامه‌ای خود را در اختیار این دو شرکت بگذارند. این مبلغ از نظر خیلی‌ها ناعادلانه بوده و شرکت‌هایی مانند آمازون و Hulu پرداخت از طریق فروشگاه گوگل را متوقف کرده‌اند و برای پرداخت‌های درون برنامه‌ای، کاربران را به وبسایت‌های خود هدایت می‌کنند.

در حال حاضر بسیاری از برند‌ها علیه کارمزدهای اپل و گوگل موضع گرفته‌اند، اما این دو غول دنیای فناوری از موضع خود کوتاه نمی‌آیند و روز به روز نیز بر تعداد  معترضین افزوده می‌شود.

کارمزد اپ استور

تیک تاک درحال دور زدن کارمزد اپ استور اپل می‌باشد

تبلیغات، تنها راه درآمد تولید کنندگان محتوا در تیک‌تاک نیست. این شبکه اجتماعی دارای یک سیستم انعام‌دهی (tipping) می‌باشد که به کابران اجازه می‌دهد توکنی به اسم «تیک‌تاک توکن» بخرند و سپس با اهدا کردن آن به تولید کننده محتوای محبوب خود، از او حمایت کنند. اکنون برای خرید این توکن‌ها، کاربران باید از طریق وبسایت تیک‌تاک اقدام کنند که به این معنی است که اپل، هیچ کارمزدی دریافت نمی‌کند.

قطعا کوپرتینویی‌ها از این مسئله خوشحال نخواهند شد. درست مانند زمانی که اپیک گیمز سعی کرد اپل را دور بزند. اما گویا، تیک‌تاک تمام کاربران خود را به سمت وب‌سایتش سوق نمی‌دهد. اینطور که به‌نظر می‌رسد هدف چینی‌ها فقط کاربرانی می‌باشد که مبالغ زیادی پرداخت می‌کنند و سایر کاربران همچنان از طریق اپ استور پرداخت انجام می‌دهند. با این شرایط بعید است که اپل، تیک‌تاک را از فروشگاه نرم‌افزاری خود حذف کند. انتظار می‌رود که این دو کمپانی به دنبال رسیدن به نوعی توافق بر اسر این مسئله باشند.

در حال حاضر، هیچ یک از دو طرف ماجرا واکنشی نسبت به این موضوع نداشته‌اند.

نظر شما چیست؟ آیا اپل می‌تواند به حفظ انحصار خود بر اکوسیستمش ادامه دهد؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
علی ستاری‌فر