حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اپل سرانجام گزینه گزارش برنامه های متخلف و کلاهبرداری را به اپ استور اضافه کرد

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، اپلیکیشن

پس از انتشار گزارشاتی که بیان می‌کرد درصد قابل‌توجهی از برنامه‌های برتر در اپ استور کلاه‌برداری بوده است، اپل اکنون به کاربران اجازه می‌دهد تا چنین برنامه های مخربی را در این فروشگاه گزارش کنند. به‌عنوان بخشی از قابلیت‌های iOS 15، آخرین به‌روزرسانی App Store به شما امکان می‌دهد “برای کلاه‌برداری یا تقلب”، هم برای خریدهای رایگان درون برنامه‌ای (IAP) و هم برای برنامه‌های پولی گزارش تخلف آن را صادر کنید، به‌شرط آنکه اپلیکیشن موردنظر را نصب کرده باشید.

اضافه شدن گزینه گزارش برنامه های مخرب در اپ استور اپل

دسترسی این قابلیت که توسط Kosta Eleftheriou و Richard Mazkewich در توییتر توضیح داده شده است. بر اساس این ویژگی، اکنون می‌توانید کلاهبرداری‌های صورت‌گرفته در یک برنامه را نشان دهید، نه فقط “گزارش فعالیت مشکوک”، “گزارش یک مشکل در کیفیت”، “درخواست بازپرداخت” یا “یافتن محتوای من” مانند گذشته. پیش‌تر، شما می‌بایست یک خرید درون-برنامه‌ای را قبل از اینکه بتوانید گزارش کلاهبرداری یک برنامه را صادر کنید، در آن انجام دهید؛ اما دیگر اینطور نیست.

همان‌طور که The Verge اشاره می‌کند، ویژگی “گزارش مشکل” برای اولین بار به لیست برنامه‌های شخصی بازگشته است که قبل از آن، در انتهای صفحه برنامه‌ها یا بازی‌ها قرار داشت و شما را به یک وب‌سایت جداگانه منتقل می‌کرد.

گزینه گزارش برنامه های مخرب در اپ استور اپل

گزینه گزارش برنامه های مخرب در اپ استور اپل

اپل هنگام انتشار دستورالعمل‌های جدید بررسی اپ استور در ماه ژوئن، اساساً این تغییرات را پیش‌بینی کرده بود. TechCrunch در آن زمان اشاره کرد که چندین بخش شامل تغییراتی خواهند شد که باعث می‌شود اپل، موضع سخت‌تری در قبال کلاهبرداری، تقلب و سوء رفتار توسعه‌دهندگان اتخاذ کند.

واشنگتن پست نیز در اوایل امسال فاش کرد برنامه‌های مخربی که در فروشگاه اپل یافت می‌شود، شامل VPNهایی است که مشتریان را به خرید نرم‌افزارهای غیرضروری، برنامه‌های دوست‌یابی، خواندن QR کد و برنامه‌هایی که با کلاهبرداری ادعا می‌کنند متعلق به برندهای اصلی هستند، فریب می‌دهند. بر اساس برآوردهای این نشریه، ممکن است این برنامه‌ها تا 48 میلیون دلار از پول کاربران را اخاذی کرده باشند.

اپل سرانجام امکان ثبت امتیاز به برنامه های خود در اپ استور را فراهم کرد

نظر شما راجع‌به ارائه گزینه گزارش برنامه های مخرب، متخلف و کلاهبرداری‌ها در اپ استور اپل چیست؟ آیا شما تاکنون با چنین مواردی مواجه شده‌اید که نیاز باشد تا برنامه موردنظر خود را گزارش دهید؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی