حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آمار خرید برنامه و بازی موبایل در سال ۲۰۲۱ به ۱۳۳ میلیارد دلار می‌رسد؛ اپ استور بالاتر از گوگل پلی

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اپلیکیشن، تجاری

ارزش بازار اپلیکیشن‌های موبایل هرساله بیشتر و بیشتر می‌شود و اعداد و ارقام ارائه‌شده از این صنعت، این موضوع را روشن می‌سازد. آمار جدید Sensor Tower که به‌تازگی منتشر شده است، نشان می‌دهد که کاربران در سال 2021، بیش از 133 میلیارد دلار خرید برنامه و بازی‌های همراه از فروشگاه‌های موبایل انجام داده‌اند که این میزان، 20 درصد بیشتر از سال 2020 می‌باشد. جالب اینجاست که اپ استور اپل همچنان درآمد بیشتری نسبت به گوگل پلی استور دارد.

آمار خرید برنامه و بازی موبایل در سال ۲۰۲۱

تحقیقات Sensor Tower شامل داده‌هایی از App Store و Google Play می‌باشد. به‌طورکلی، اپ استور اپل به‌تنهایی 85.1 میلیارد دلار از این بازار را به خود اختصاص داده که نسبت به سال قبل، 17.7 درصد رشد داشته است. درحالی‌که میزان دانلود در فروشگاه اختصاصی اندروید بیشتر از iOS می‌باشد، کاربران میزان کمتری در گوگل پلی نسبت به اپ استور خرج کرده‌اند. در طول سال جاری، گوگل پلی 47.9 میلیارد دلار درآمد ثبت کرده است.

“پس از رونق پذیرش و هزینه برای برنامه و بازی‌های موبایل در سال 2020، روند این بازار در سال 2021 عادی شده زیرا پیش‌بینی می‌شود میزان خرید کاربران در سراسر جهان به حدود 133 میلیارد دلار برای خریدهای درون‌برنامه‌ای، برنامه‌های پریمیوم و تهیه اشتراک در اپ استور و گوگل پلی برسد. این نشان‌دهنده 19.7 درصد رشد سالانه نسبت به 111.1 میلیارد دلار در سال 2020 بوده که تقریباً منعکس‌کننده رشد 21 درصدی سالانه خرید کاربران در سال 2019 است.”

آمار خرید برنامه و بازی موبایل در سال ۲۰۲۱

آمار خرید برنامه و بازی موبایل در سال ۲۰۲۱

این تحقیق اشاره می‌کند که این رشد به‌دلیل عادی‌سازی بازار پس از تأثیرات ویروس کرونا در سال گذشته است؛ بنابراین می‌توان تصور کرد که نتایج در سال 2022 حتی بهتر نیز خواهد شد.

جای تعجب نیست که TikTok بیشترین درآمد در سال جاری را به‌خود اختصاص داده است، چراکه درآمد پلتفرم ویدیویی در ماه ژوئن به 3 میلیارد دلار می‌رسد. سایر برنامه‌هایی که بازار اپلیکیشن‌های موبایل را در سال ۲۰۲۱ هدایت کردند، YouTube ،Tinder و +Disney بوده‌اند. اپلیکیشن‌هایی مانند Tencent Video ،iQIYI ،Piccoma ،QQ Music و Youku نیز جزو برترین برنامه‌های درآمدزا در اپ استور اپل هستند.

آمار دانلود برنامه و بازی در سال ۲۰۲۱

آمار دانلود برنامه و بازی در سال ۲۰۲۱

وقتی نوبت به آمار میزان دانلود می‌رسد، TikTok همچنان شماره یک در لیست را دراختیار دارد. با این حال، یوتیوب، واتس اپ، اینستاگرام، فیس بوک و زوم درست پشت سر این اپلیکیشن قرار دارند.

Sensor Tower حتی یک رتبه‌بندی مختص بازی‌ها نیز منتشر کرده است. انتظار می‌رود تنها در اپ استور، گیمرها تا پایان سال جاری 52.3 میلیارد دلار هزینه کنند. در iOS، بیشترین دانلود در سال 2021 متعلق‌به بازی PUBG Mobile بوده، درحالی‌که Honor of Kings منجر به بیشترین درآمدزایی شده است.

نظر شما درباره صرف هزینه ۱۳۳ میلیارد دلاری برای خرید برنامه و بازی‌های موبایل در سال ۲۰۲۱ توسط کاربران چیست؟ آیا خود شما برنامه و بازی خاصی را در سال جاری خرید کرده‌اید؟ اگر پاسخ مثبت است، چه مقدار و برای کدام برنامه و بازی هزینه صرف کرده‌اید؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی