حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اپل امکان تست برنامه ها خارج از اپ استور را برای توسعه‌دهندگان در اروپا فراهم کرد

نوشته

2 ماه قبل | بدون دیدگاه | اپل

اپل امروز اعلام کرد که توسعه‌دهندگان اتحادیه اروپا اکنون می‌توانند بازارهای اپلیکیشن جایگزین را به App Store Connect اضافه کنند. این شرکت به‌تازگی اقدام بعدی خود را در پاسخ به قانون بازارهای دیجیتال (DMA) صادرشده توسط اتحادیه اروپا اعلام کرده است. اپل اکنون به‌توسعه‌دهندگان منطقه اروپا اجازه می‌دهد تا برنامه ها و بازارهای شخص ثالث iOS خود را خارج از اپ استور آزمایش کنند.

امکان تست برنامه ها خارج از اپ استور اپل

اپل این تغییرات را پیش از انتشار iOS 17.4 در App Store Connect انجام می‌دهد، به‌روزرسانی‌ای که اکوسیستم برنامه‌ها را در اتحادیه اروپا اصلاح می‌کند. بازارهای برنامه جایگزین، برنامه‌های ویژه iOS هستند که می‌توان آن‌ها را از یک وب‌سایت یا مرورگر وب روی آیفون دانلود کرد و به‌عنوان جایگزینی برای اپ استور عمل می‌کند. بازارهای شخص ثالث برنامه قادر به توزیع برنامه‌های iOS هستند و به توسعه‌دهندگان راهی می‌دهند تا برنامه‌های خود را بدون استفاده از اپ استور برای کاربران ارائه کنند.

هم بازارهای جایگزین و هم برنامه‌هایی که ازطریق یکی از بازارها به آیفون اضافه می‌شوند، برای جلوگیری از بدافزارها، ویروس‌ها و محتوای مخرب مشابه، توسط اپل بررسی می‌شوند.

برای افزودن یک بازار برنامه جایگزین یا ارائه یک برنامه برای تأیید اسناد رسمی، توسعه‌دهندگان باید با شرایط تجاری جدید اپل موافقت کنند. شرایط تجاری شامل هزینه فناوری اصلی است که بازارهای برنامه را ملزم می‌کند تا مبلغی را به‌ازای عبور از تعداد دانلود مشخص یک برنامه به اپل بپردازند.

امکان تست برنامه ها خارج از اپ استور اپل

امکان تست برنامه ها خارج از اپ استور اپل

با افزودن بازارهای برنامه جایگزین به App Store Connect، می‌توان برنامه‌های توزیع بازار شخص ثالث را راه‌اندازی کرد و از TestFlight برای آزمایش بتا ویژگی‌های جدید استفاده کرد. TestFlight همچنین از برنامه‌هایی پشتیبانی می‌کند که از موتورهای مرورگر جایگزین و پرداخت‌های جایگزین ازطریق ارائه‌دهندگان پرداخت شخص ثالث استفاده می‌کنند.

اگرچه کمیسیون اروپا از اپل خواسته است که iOS را برای فروشگاه‌های برنامه جایگزین باز کند، روشی که کمپانی کوپرتینویی آن را پیاده‌سازی می‌کند، باعث شده است که بسیاری در این صنعت نگرانی‌های خود را ابراز کنند. افراد کلیدی مانند مدیران عامل Spotify ،Epic و Xbox President از جمله کسانی بودند که از اجرای DMA توسط اپل انتقاد کردند.

تغییرات جدید تا مارس 2024 اعمال خواهند شد. EC در ماه آینده روش‌های اپل را بررسی خواهد کرد و این احتمال وجود دارد که تیم کوک و همکارانش را برای تغییرات بیشتر به‌منظور ایجاد رقابت تحت فشار قرار دهد.

نظر شما درباره امکان تست برنامه ها خارج از اپ استور اپل چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی