حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

قیمت مدیاتک دیمنسیتی ۹۰۰۰ حدود ۳۰ درصد از Snapdragon 8 Gen 1 ارزان‌تر است

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، کوالکام، مدیاتک

در حال حاضر موتورولا و شیائومی از پرچمداران جدید خود با تراشه Snapdragon 8 Gen 1 رونمایی کرده اند. انتظار داریم که شرکت های دیگر نیز پرچمداران پریمیوم خود را به این تراشه مجهز کنند. اما خارج از بحث عملکرد و مشخصات هر چیپست، مدیاتک دیمنسیتی ۹۰۰۰ یک برتری مهم دارد، و آن قیمت کمتر نماینده تایوانی است.

مدیاتک دیمنسیتی ۹۰۰۰ نسبت به رقیب آمریکایی خود، ۳۰ دلار قیمت کمتری دارد

توجه به این نکته ضروری است که Dimensity 9000 و Snapdragon 8 Gen1 عملکرد مشابهی دارند. حتی نماینده مدیاتک توانسته که در بعضی تست ها اسنپدراگون ۸ نسل ۱ را شکست دهد. عملکرد CPU به لطف کورتکس X2 در هر دو تراشه یکسان است. با این حال، Dimensity 9000 به دلیل استفاده از فرآیند ساخت ۴ نانومتری TSMC، در بهره وری انرژی عملکرد بهتری دارد. برخی آزمایش ها اثبات می‌کنند که نماینده مدیاتک در بخش مصرف انرژی، برتری ۴۰ تا ۵۰ درصدی نسبت به رقیب خود دارد!

البته Snapdragon 8 Gen 1 همچنان در بخش گیمینگ و ISP عملکرد مطلوب تری دارد. به گواه امتیازات منتشر شده توسط بنچمارک Antutu، عملکرد کلی هر دو تراشه چندان با یکدیگر تفاوت ندارد. و در حقیقت مدیاتک توانسته است برای اولین بار به رقیبی جدی برای بخش پرچمدار کوالکام تبدیل شود‌. با توجه به آنکه هر دو تراشه مزیت های خود را دارند، به جز برتری نام کوالکام و اسنپدراگون، انتخاب میان این دو چیپست برای سازندگان گوشی های هوشمند چندان راحت نخواهد بود.

برخی از ویژگی ها و مشخصات Dimensity 9000

همان‌طور که GizChina نیز اشاره می‌کند، یکی دیگر از رقابت های کلیدی بین Dimensity 9000 و Snapdragon 8 Gen1 قیمت است. مدیاتک مطمئناً مزیت قیمتی دارد. اما موضوع اصلی آن است که چیپست مذکور چقدر می‌تواند ارزان تر باشد. تحلیلگران صنعت گوشی های هوشمند می‌گویند که قیمت Dimensity 9000 بین ۱۰۰ تا ۱۱۰ دلار است. در حالی که Snapdragon 8 Gen1 بین ۱۲۰ تا ۱۳۰ دلار قیمت دارد. با توجه به این ارقام، Dimensity 9000 حدود سی دلار و ۳۰٪ نسبت به اسنپدراگون ۸ نسل ۱ ارزان تر خواهد بود. با توجه به آنکه تفاوت قیمت بین این دو تراشه چندان چشمگیر نیست، مدیاتک به قیمت اقتصادی تر اتکا نکرده و همان طور که در ابتدا اشاره شد، نماینده تایوانی ها نیز مزیت های خود را دارد.

برخی از ویژگی ها و مشخصات Snapdragon 8 Gen 1

تراشه Dimensity 9000 از فرآیند ساخت ۴ نانومتری TSMC و معماری Armv9 استفاده می‌کند. سی پی یو این تراشه دارای یک هسته قدرتمند Cortex-X2، سه هسته Cortey-A710 با فرکانس ۲.۸۵ گیگاهرتز و ۴ هسته کم مصرف Cortex A510 است. این چیپست از رم های LPDDR5X با سرعت ۷۵۰۰ مگابیت بر ثانیه پشتیبانی می‌کند.

تراشه مدیاتک Dimensity 9000، در چند تست اسنپدراگون ٨ نسل ١ را شکست داد!

پردازشگر تصویر این تراشه می‌تواند با سه دوربین به طور همزمان فیلم HDR بگیرد. همان طور که اشاره شد، دیمنسیتی ۹۰۰۰ به لطف فرآیند ساخت ۴ نانومتری TSMC مصرف انرژی پایینی دارد. این چیپست از دوربین هایی تا ۳۲۰ مگاپیکسل پشتیبانی می‌کند و همچنین به APU نسل پنجم مدیاتک مجهز شده است. مطابق انتظار، مدیاتک در تراشه پرچمدار خود به سراغ پردازنده گرافیکی Mali-G710 رفته است که می‌تواند عملکرد مورد انتظار از یک پرچمدار را ارائه دهد.

نظر شما چیست؟ اسنپدراگون ۸ نسل ۱ را ترجیح می‌دهید یا مدیاتک دیمنسیتی ۹۰۰۰ را؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سهیل سلیمانی