حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مشکل حسگرهای فیزیکی پیکسل 6 چرخش خودکار این دستگاه را مختل کرده است

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، گوگل، مشکلات، موبایل

اگر بگوئیم که گوگل با پیکسل 6، رسما رکورد مشکلات ثبت شده برای یک گوشی هوشمند را شکسته است، اصلا اغراق نکرده‌ایم. همانطور که مطلع هستید پیکسل 6 و پیکسل 6 گوگل هر دو از مشکلات مختلف و گاها عجیب و غریبی رنج می‌برند. بر اساس آخرین اخبار منتشر شده، مشکل حسگرهای فیزیکی پیکسل 6 چرخش خودکار این دستگاه را مختل کرده است. با ترنجی همراه باشید.

مشکل حسگرهای فیزیکی پیکسل 6؛ اختلال در یک ویژگی مهم و کاربردی

دو گوشی Pixel 6 و Pixel 6 Pro اگر چه هر دو به تازگی معرفی و عرضه شده‌اند اما جدید و نو بودن آن‌ها برای برخی از کاربران که مجبور شده‌اند با اشکالات آزار دهنده این دستگاه کنار بیایند، از بین رفته است. به نظر می‌رسد این خانواده یکی از پر مشکل‌ترین محصولاتی است که گوگل تا کنون عرضه کرده است. طبق گزارش Android Police، هر دو مدل از آخرین پرچمدارن گوگل دارای باگ‌های آزاردهنده بسیار زیادی در نرم‌افزار خود هستند. حالا به نظر می‌رسد که بدترین مورد، قابلیت چرخش خودکار در دستگاه‌ها است.

تلاش گوگل برای حل مشکل دوربین گوشی‌های پیکسل و دیگر مشکلاتی که به تازگی پیش آمده‌اند!

یک آپدیت که در ماه دسامبر برای رفع برخی از اشکالات مهم این دستگاه منتشر شده بود، متاسفانه نتوانسته است همه چیز را با یک حرکت برطرف کند. مطمئنا مشکل جدید چرخش خودکار باعث می‌شود کاربران نتوانند به خوبی از صفحه نمایش گوشی خود برای چرخاندن آن به پهلو یا برگشت به حالت عمودی استفاده کنند. به نظر می‌رسد که این مشکل از ارتباط معیوب بین حسگرهای فیزیکی پیکسل 6 و نرم‌افزار آن ناشی می‌شود.

درخواست گوگل از کاربران پیکسل 6

بر اساس بررسی‌ها، گاهی اوقات دستگاه قادر به خواندن داده‌های ارائه شده توسط برخی از این حسگرها یعنی حسگر ژیروسکوپ، شتاب سنج و قطب نما نیست. این بررسی با اجرای چندین آزمایش در اپلیکیشن Sensor Test و یافتن بازخورد سنسورها که به سادگی دچار مشکل می‌شوند، انجام شده است.

مشکل اصلی سنسورهای این دستگاه

این ژیروسکوپ و شتاب‌سنج هستند که وظیفه تشخیص زمان چرخاندن خودکار صفحه نمایش را بر عهده دارند. با ناتوانی سیستم در خواندن داده‌های ارائه شده توسط این سنسورها، دستگاه هیچ راهی برای تشخیص این که تلفن شما به صورت عمودی یا افقی قرار گرفته است، ندارد.

کاربران پیکسل 6 و پیکسل 6 پرو همچنین گزارش کرده‌اند که هنگام استفاده از برنامه‌های ناوبری مانند Google Maps، گوشی آن‌ها اغلب نمی‌تواند به درستی نشان دهد که در چه جهتی روی نقشه قرار دارند. نشانگر کوچک یا به یک سمت خاص می‌چرخد یا به یک جهت ثابت و اشتباه اشاره می‌کند که تشخیص نحوه رسیدن از نقطه A به نقطه B را برای کاربران دشوارتر کرده است.

انتشار آپدیت پیکسل 6 گوگل برای رفع مشکلات اثر انگشت

مشکلات چرخش خودکار، به نوبه خود به عدم بازخورد از سنسور قطب نما در داخل دستگاه نسبت داده می‌شود. به گزارش phonearena، تا کنون، هیچ خبری از طرف گوگل در مورد مشکلات مداوم مربوط به حسگرها منتشر نشده است. اما امیدواریم که این غول فناوری (!) در حال حاضر سخت در تلاش برای آماده سازی یک آپدیت دیگر برای سری پیکسل 6 باشد تا مشکلاتی را که می‌تواند نا امید کننده‌ترین مشکلات در یک گوشی هوشمند باشد را یک بار برای همیشه برطرف سازد.

 

نظر شما در این مورد چیست؟ آیا شما نیز با چنین مشکلاتی روبرو شده‌اید؟ برای حل چنین مشکلاتی، چه راه‌ حلی در نظر دارید؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان