حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

انتشار آپدیت پیکسل 6 گوگل برای رفع مشکلات اثر انگشت

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | آپدیت، اخبار، گوگل

از ابتدای عرضه خانواده پیکسل 6 گوگل تا به امروز، شاهد بروز باگ‌ها و مشکلات نرم‌افزاری مختلفی بوده‌ایم. اما اخبار جدید از انتشار آپدیت پیکسل 6 برای رفع مشکلات اثر انگشت این دستگاه خبر می‌دهد. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

انتشار آپدیت پیکسل 6 گوگل؛ برای رفع مشکلات حسگر اثر انگشت دستگاه

همانطور که مطلع هستید، خانواده پیکسل 6 گوگل دارای چندین مشکل نرم‌افزای می‌باشد. البته گوگل از قبل شروع به انتشار آپدیت‌های نرم‌افزاری برای رفع این مشکلات کرده است. یکی از مشکلات رویت شده این بود که پیکسل 6 و پیکسل 6 پرو هر دو با شماره‌های موجود در لیست مخاطبین کاربر و حتی شماره اضطراری 911 تماس تصادفی برقرار می‌کردند. یکی از مدیران انجمن Pixel در شبکه اجتماعی ردیت نوشته است که از صبر و شکیبایی شما و گزارش‌ اشکالات رویت شده متشکریم. به تازگی راه حلی برای رفع این مشکلات ارائه کرده‌ایم. لطفا برنامه Google App دستگاه خود را از طریق فروشگاه پلی استور به آخرین نسخه (12.43.18 یا جدیدتر) آپدیت نمائید.

پاسخ گوگل به مشکل Pixel 6 در بخش حسگر تشخیص اثرانگشت: دلایل امنیتی!

اخیرا گوگل شروع به انتشار آپدیتی برای حل مشکلات حسگر اثر انگشت درون صفحه نمایش پیکسل 6 کرده است. از زمان عرضه این دستگاه، برخی از کاربران نسبت به کند بودن حسگر بیومتریک آن انتقادات زیادی داشتند. برخی دیگر از کاربران نیز از این موضوع شکایت داشتند که حسگر اثر انگشت، دستگاه را با استفاده از اثر انگشت‌های ثبت‌ نشده باز می‌کند. همچنین حسگر بیومتریک پس از خالی شدن باتری گوشی از کار می‌افتد و برای فعال کردن مجدد آن نیازمند بازگشت به تنظیمات کارخانه‌ هستید.

انتشار آپدیت پیکسل 6

همانطور که در اخبار قبلی گفته شد، روز گذشته دو آپدیت برای پیکسل 6 منتشر شد، یکی برای دستگاه‌های تحت اپراتوری Verizon و دیگری برای نسخه‌های جهانی. هیچ یک از آپدیت‌های منتشر شده، اشاره‌ای به تغییرات یا بهبودهای موجود در آن نداشتند. به همین دلیل حدس اصلیاین بود که این آپدیت برای رفع برخی از باگ‌های سری پیکسل 6 انجام شده است. چیزی که حالا می‌دانیم این است که آپدیت منتشر شده که با نام آپدیت نرم‌افزاری 1 شناخته می‌شود، دیروز برای نسخه Verizon و نسخه جهانی پیکسل 6 منتشر شد. بنابر گفته اپراتور Verizon، این آپدیت عملکرد حسگر اثر انگشت دستگاه را بهبود خواهد داد.

گوگل در آستانه حل مشکلات پرچمداران خود است

در ابتدا گفته شده بود که آپدیت منتشر شده، حاوی پچ امنیتی ماه نوامبر است. اما حالا مشخص شده است که در کنار رفع مشکلات موجود، آپدیت امنیتی ماه اکتبر برای این دستگاه ارائه شده است. شماره ساخت آپدیت نیز SD1A.210817.037.A1 است. بسیاری از کاربران پیکسل 6 نظرات مثبتی را در مورد این آپدیت ارائه کرده‌اند. یکی از آن‌ها گفته است که تا کنون حدود 20 بار با حسگر اثر انگشت دستگاه، بدون هیچ مشکلی قفل گوشی خود را باز کرده‌ام. امیدوارم که این روند ادامه داشته باشد. همچنین حسگر اثر انگشت در برنامه‌های بانکی نیز به خوبی کار می‌کند.

مشکل حسگر اثرانگشت Pixel 6 گوگل پس از تغییر سرعت انیمیشن

از سوی دیگر، برخی از کاربران، نسبت سرعت انتشار آپدیت شکایت داشتند. بر اساس یک پست منتشر شده در ردیت، دلیل این تاخیر آن است که گوگل به بهینه‌سازی تمام جنبه‌های نرم‌افزاری موجود در دستگاه بپردازد. این موضوع همیشه همین قدر نیز طول می‌کشد. در ابتدا پس از انتشار آپدیت و نصب آن، در اولین راه اندازی مجدد دستگاه نمی‌توانستید بیش از 20 دقیقه از گوشی خود استفاده کنید. به همین دلیل پروسه انتشار آپدیت کند شد و مجدد گوگل انتشار آن را از سر گرفت. گرچه ارائه آپدیت‌ها اکنون کندتر از گذشته شده‌اند، اما بهتر از آن است که یک آپدیت دستگاه شما را با مشکلات بیشتر مواجه کند.

به گزارش وب سایت خبری phonearena، برای دریافت آپدیت جدید باید به مسیر Settings > System > Advanced > System update بروید. اپراتور Verizon از شما می‌خواهد قبل از شروع به نصب آپدیت، دستگاه خود را به یک Wi-Fi یا اینترنت تلفن همراه پر سرعت وصل کنید. این موضوع برای نسخه‌های جهانی پیکسل 6 نیز صق می‌کند. همچنین قبل از شروع به نصب آپدیت مطمئن شوید که باتری شما به طور کامل شارژ شده است.

 

نظر شما در این مورد چیست؟ آیا آپدیت منتشر شده را دریافت کرده‌اید؟ وضعیت حسگر اثر انگشت دستگاه بعد از نصب این آپدیت چگونه است؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان