حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

پتنت سامسونگ گوشی هایی با نمایشگر تاشو کشویی را نشان می‌دهد

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | حق اختراع، سامسونگ

بازار گوشی‌ هایی با نمایشگر تاشو اکنون که برند های دیگر به این بخش می‌پیوندند، در حال جذاب‌تر شدن است. آخرین مورد اضافه شده Vivo X Fold بود. با این حال، سامسونگ همچنان پیشرو بودن خود در این بخش را به ویژه در بازار های جهانی حفظ کرده است، اما برند های دیگر برای رقابت می‌آیند. گوشی های هوشمند تاشو با فرم ساخت متداول ممکن است در چند سال آینده محبوبیت بیشتری پیدا کنند. اما ما همچنین انتظار داریم که آنها در انواع مختلف و پیچیده‌تر نیز قوی تر شوند.

به طور مثال در سال 2020، اوپو اولین گوشی هوشمند رول شونده خود را ارائه کرد و دستگاهی امیدوارکننده بود، شاید حتی جالب‌تر از گوشی‌ های تاشو! گفته می‌شد که ال جی نیز در حال کار بر روی یک گوشی هوشمند با نمایشگر تاشو قابل رول شدن است، اما این دستگاه هرگز نور روز را ندید! اما در این میان سامسونگ نیز ساکت نمانده و مانند همیشه در هر بخشی حرف هایی برای گفتن دارد. این شرکت در حال کار بر روی یک دستگاه با نمایشگر قابل چرخش یا کشویی است و امروز ما شواهد بیشتری از آن به دست آورده‌ایم.

پتنت سامسونگ گوشی هایی با نمایشگر تاشو کشویی را نشان می‌دهد

برداشت سامسونگ از نمایشگر های تاشو و کشویی آینده

ما دقیقاً نمی دانیم که آیا گوشی های هوشمند قابل لوله شدن یا کشویی برای سامسونگ یک مفهوم یکسان هستند یا خیر. زیرا یکی از آن ها می تواند یک نمایشگر تاشو مجهز به موتور حرکتی باشد که در صورت لزوم باز می‌شود و بست میابد (شبیه چیزی که در گوشی رول شونده اوپو در گذشته دیده‌ایم). اما در حدس دوم ممکن است این برداشت جدیدی از مفهوم کشویی مورد استفاده در سری Mi Mix 3 باشد. تنها زمان مشخص خواهد کرد. اما امروز، پتنت‌ هایی فاش شده‌ که نشان می‌دهد سامسونگ چه چیزی را برای آینده در نظر گرفته است.

این شرکت کره‌ای پتنت جدیدی را در WIPO (وب سایت سازمان جهانی مالکیت معنوی) ثبت کرده است. اگر چه به وضوح دستگاهی را نشان می‌دهد که در مرحله مفهومی است. اما ثبت اختراع کافی است تا تصوری از آنچه سامسونگ روی آن کار می کند به ما بدهد. این دستگاه مورد نظر دارای صفحه نمایش کشویی است. این تصاویر طراحی منحصر به فرد صفحه نمایش و مکانیزم کشویی آن را نشان می‌دهد که ابن مکانيسم دستگاه را به صورت عمودی بزرگتر می‌کند. جالب اینجاست که هیچ دوربین سلفی در این گوشی هوشمند وجود ندارد. یا حداقل، دوربین قابل مشاهده‌ای وجود ندارد(احتمال استفاده از دوربین مخفی در نمایشگر). ثبت اختراع هیچ حفره یا بریدگی را نشان نمی‌دهد و ما می‌توانیم به چندین حدس در باب این موضوع فکر کنیم.

سامسونگ پیشرو در استفاده از نمایشگر های تاشو

سامسونگ قبلاً ثابت کرده است که جرات ساخت دوربین‌ های زیر نمایشگر را با نمونه موفق Galaxy Z Fold 3 دارد. ما انتظار داریم که این شرکت به تکمیل این فناوری در نسل‌ های آینده ادامه دهد. زمان زیادی لازم است تا این فناوری به اندازه کافی مناسب باشد تا به سری پرچمداران استاندارد سامسونگ برسد. بنابراین دستگاه‌ های امیدوار کننده‌ای مانند این طرح مفهومی، شانس زیادی برای عرضه با این دوربین‌ های زیر نمایشگر دارند.

مکانیسم دستگاه کشویی سامسونگ شبیه دستگاه های قدیمی کشویی ابن شرکت است، که احتمالاً اگر دهه هفتادی یا بزرگتر باشید نمونه های پر طرفداری از آنها را دیده‌اید. اما با این حال، سالها پیشرفت در این دستگاه دیده می‌شود و دارای طراحی بزرگتر، نمایشگر بزرگتر و بی‌حاشيه و پشتیبانی کامل از نمایشگر لمسی است. با حرکت به سمت پشت، پنج دایره کوچک وجود دارد. چهار مورد از این پنج حفره به احتمال زیاد میزبان دوربین های این دستگاه خواهند بود. آخرین مورد را نیز می‌توان به عنوان چراغ LED تصور کرد. صفحه نمایش کشویی این گوشی نیز با برخی فناوری های ویژه عرضه می‌شود.

سامسونگ از یک نمایشگر ثانویه یا یک نمایشگر شفاف استفاده می‌کند

طبق توضیحات، صفحه نمایش ثانویه کشویی پشتی به عنوان نمایشگری برای عکس های سلفی نیز عمل می‌کند. شاید هم ما با یک نمایشگر شفاف رو به رو باشیم که در عین استفاده در نمای جلویی در پشت دستگاه و برای عکس برداری سلفی نیز کاربردی است. برای اثبات این ادعا می‌توان گفت که روی آن نوشته شده است: «نمایشگر شفاف و یک ناحیه مات هستند». بنابراین این امکان وجود دارد که پنل با برخی از فناوری های نمایش شفاف عرضه شود.

پتنت سامسونگ گوشی هایی با نمایشگر تاشو کشویی را نشان می‌دهد

حق ثبت اختراع بالا، به وضوح فردی را نشان می‌دهد که سعی دارد با استفاده از دوربین پشتی سلفی بگیرد و نمایشگر پشتی به خوبی بدون استفاده از زائده سلفی عمل می‌کند. این باعث می‌شود به این فکر کنیم که آیا دستگاه واقعاً دوربین سلفی دارد یا اینکه پتنت نشان می‌دهد که این فرد می‌تواند به راحتی با تنظیمات دوربین اصلی سلفی بگیرد.

پتنت سامسونگ گوشی هایی با نمایشگر تاشو کشویی را نشان می‌دهد

دستگاه دیگر سامسونگ با نمایشگر تاشو کشویی افقی

یکی دیگر از گوشی های هوشمند کشویی سامسونگ نیز ثبت شد

علاوه بر گوشی هوشمند فوق، یک گوشی دیگر سامسونگ با صفحه نمایش کشویی نیز در WIPO ظاهر شد. با این حال، دستگاه دوم دارای نمایشگر افقی است. بنابراین وقتی عرضه شد، اساساً تبدیل به تبلت می شود.

البته هنوز دل خود را به این دستگاه ها گره نزنید. زیرا به هر حال، حق ثبت اختراع واقعاً به این معنی نیست که این تلفن های هوشمند در حال آمدن به بازار هستند. سامسونگ ممکن است فقط از ایده ها برای استفاده بالقوه در آینده محافظت کند. در همین حال، این شرکت به تمرکز خود روی بخش تاشو ادامه خواهد داد. شایان ذکر است که به نقل از منبع، این شرکت همچنین چند ماه پیش حق ثبت اختراع را برای یک تلفن هوشمند رول یا کشویی به ثبت رساند.

 

نظر شما چیست این دو پتنت سامسونگ را با نمایشگر تاشو خاص آنها می‌پسندید؟ در صورت ارائه به نطر شما طرح های موفقی خواهند شد؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
مصطفی‌ بشری