حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

کمپانی Tecno اولین گوشی اندرویدی با لرزشگیر سنسور شیفت دوربین را عرضه می‌کند

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | برندهای مطرح فناوری، دوربین

Tecno چندی پیش همکاری خود با سامسونگ به‌منظور معرفی حسگر تصویر RGBW برای استفاده در گوشی‌های هوشمند را اعلام کرد. همان‌طور که مشخص است، این فناوری تنها یکی از سه نوآوری دوربین بوده که در مدل‌های آینده این شرکت ارائه خواهد شد؛ چراکه Tecno به‌تازگی از لرزشگیر سنسور شیفت و همچنین توسعه یک لنز زوم تلسکوپی جدید نیز خبر داده است.

لرزشگیر سنسور شیفت Tecno

بیایید با سنسور RGBW شروع کنیم. در طراحی سنتی، پیکسل‌های قرمز، سبز و آبی دارای فیلتر رنگی بالای خود هستند که مقدار زیادی نور را جذب می‌کند. فیلتر “W” یا سفید اما، فاقد پیکسل اختصاصی می‌باشد. با این حال، فناوری جدید چهارپیکسلی RGBW با ارائه یک پیکسل اختصاصی برای رنگ سفید، باعث جذب نور تا 60٪ بیشتر نیز می‌شود. Tecno قصد دارد از ترکیبی از لنزهای شیشه‌ای و پلاستیکی استفاده کند تا توانایی جمع‌آوری نور دوربین را تا 30 درصد دیگر نیز افزایش دهد.

البته حسگرهای RGBW به الگوریتم پردازش تصویر متفاوتی نیاز دارند و این شرکت قصد دارد یک الگوریتم داخلی را نیز توسعه دهد. اولین گوشی‌های Tecno با دوربین ارتقا یافته RGBW در سال 2022 وارد بازار خواهند شد.

لرزشگیر سنسور شیفت Tecno

لرزشگیر سنسور شیفت Tecno

همچنین در سال آینده، این شرکت می‌خواهد اولین گوشی اندرویدی با لرزشگیر سنسور شیفت را معرفی کند. این نوع IS برای اولین بار توسط اپل و در گوشی آیفون 12 پرو مکس ارا‌ئه شد و هم‌اکنون نیز در تمامی مدل‌های سری آیفون 13 مورداستفاده قرار گرفته است. گوشی‌های اندرویدی کنونی (حتی آن‌هایی که دارای لرزشگیر گیمبال هستند) لنز دوربین را برای تثبیت تصویر حرکت می‌دهند.

همان‌طور که از نام آن پیداست، IS سنسور شیفت حسگر تصویر را به‌طورکامل حرکت داده که به آن اجازه می‌دهد محور چرخش را نیز اصلاح کند (که با سیستم‌های لرزشگیر مبتنی‌بر لنز دوربین نمی‌توان انجام داد). Tecno بیان می‌کند که فناوری تغییر حسگر همراه با یک الگوریتم جدید، دقت لرزشگیر تصویر را 350 درصد در مقایسه با راه‌حل‌های فعلی بهبود می‌بخشد.

درنهایت، لنز زوم تلسکوپی جدیدی نیز از سوی تکنو ارائه خواهد شد. این فناوری دارای موتوری می‌باشد که می‌تواند لنز را جمع کرده و امکان زوم بدون افت کیفیت را فراهم کند. شاید این شرکت در سه‌ماهه اول سال 2022 یک گوشی مفهومی با لنز تلسکوپی جدید را به‌نمایش بگذارد. این فناوری تا حد زیادی مشابه نمونه جدید دوربین جمع‌شونده اوپو می‌باشد که این شرکت چینی چندی پیش از آن رونمایی کرد.

ماژول‌های تلسکوپی می‌توانند حسگر بزرگ‌تری را نسبت به سنسورهای پریسکوپی در خود جای دهند، اما ممکن است فاصله کانونی کوتاه‌تری داشته باشند. حال باید منتظر ماند و دید که فناوری جدید تکنو چه تفاوتی با نمونه اوپو با فاصله‌کانونی ۵۰ میلی‌متر درحالت پایه خود دارد.

Tecno در تلاش است تا با گوشی‌هایی مانند Phantom X وارد بازار پرچمداران شود. به‌نظر می‌رسد در سال آینده با فناوری پیشرفته دوربین این شرکت، شاهد پیشرفت بزرگ‌تری در بخش بالارده خواهیم بود.

نظر شما درباره ارائه اولین لرزشگیر سنسور شیفت در گوشی‌های اندرویدی و شمار دیگری از فناوری‌های مربوط به دوربین از سوی کمپانی Tecno چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی