حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سامسونگ از حسگر تصویر ISOCELL GWB “مشابه چشم انسان” با پیکسل‌های RGBW رونمایی کرد

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | برترین‌های ترنجی، دوربین، سامسونگ

غول فناوری کره‌ای به‌تازگی از توسعه اولین حسگر تصویر اختصاصی ایزوسل خود با الگوی فیلتر رنگی RGBW خبر داده است. سامسونگ در یک وبینار به میزبانی کمپانی TECNO، تأیید کرد که سنسور دوربین جدید آن‌ها، ISOCELL GWB نام داشته و وضوح 64 مگاپیکسلی درمقابل 50 مگاپیکسلی که درگذشته شایعه شده بود را داراست.

حسگر تصویر ISOCELL GWB سامسونگ

معاون بخش تحقیق‌وتوسعه سامسونگ الکترونیکس شعبه چین، برای اولین بار خبر رونمایی از ISOCELL GWB را تأیید کرده که از آن به‌عنوان “شبیه‌ترین حسگر تصویر به چشم انسان” نیز یاد می‌کند؛ به‌طوری‌که افزودن یک پیکسل سفید در الگوی فیلتر رنگی RGB، حساسیت سنسور به نور را به‌طور قابل‌توجهی بهبود می‌بخشد. این چیدمان زیرپیکسلی هوشمندانه، همچنین منجر به خلق تصاویر روشن‌تر و دقت رنگ بهتر هنگام عکسبرداری، حتی در شرایط نوری ضعیف نیز می‌شود.

سامسونگ حسگر تصویر جدید خود را با مشارکت سازنده چینی گوشی‌های هوشمند، TECNO Mobile، توسعه داده است. این همکاری نشان می‌دهد که ISOCELL GWB، به‌احتمال‌فراوان و در سال آینده، به‌همراه یک گوشی هوشمند متعلق‌به TECNO عرضه خواهد شد. با این حال، سنسور جدید ممکن است درانحصار برند چینی باقی نمانده و سایر مشتریان سامسونگ نیز مدتی پس از آن، بتوانند گوشی‌های مجهز به این حسگر را به بازار عرضه کنند.

حسگر تصویر ISOCELL GWB سامسونگ

حسگر تصویر ISOCELL GWB سامسونگ

با تمامی این تفاسیر اما، سامسونگ جزئيات بیشتری شامل ابعاد حسگر و اندازه پیکسل‌های آن را منتشر نکرده و صرفا به اعلام رزولوشن ۶۴ مگاپیکسلی آن بسنده کرده است.

صرف‌نظر از این مورد، ISOCELL GWB با شایعات پیشین مربوط به دوربین سری Galaxy S22 مطابقت ندارد. بنابراین شاهد استفاده از این سنسور در پرچمداران آینده سامسونگ نخواهیم بود. طبق شایعات مؤثق، انتظار می‌رود مدل‌های استاندارد و پلاس گلکسی اس ۲۲، دارای سنسور 50 مگاپیکسلی برای لنز اصلی خود باشند، درحالی‌که شایعه شده است گلکسی اس ۲۲ اوترا، از لنز اصلی دوربین با سنسور 108 مگاپیکسلی استفاده می‌کند.

این احتمال وجود دارد که ISOCELL GWB تنها حسگر RGBW نبوده باشد که سامسونگ بر روی آن کار کرده و شاید یک حسگر 50 مگاپیکسلی RGBW در سال آینده از سوی این شرکت ارائه شود. درهرصورت، تقریباً می‌توانیم مطمئن باشیم که ISOCELL GWB، آخرین حسگر RGBW نخواهد بود که از آزمایشگاه‌های تحقیق‌وتوسعه سامسونگ بیرون می‌آید، اگرچه ظاهراً اولین حسگر این کمپانی مستقر در سئول برای سال آینده خواهد بود.

دیدگاه شما پیرامون معرفی سنسور ایزوسل GWB سامسونگ با رزولوشن ۶۴ مگاپیکسل چیست؟ به‌نظر شما پس از تکنو، کدام کمپانی اولین مشتری حسگر تصویر جدید سامسونگ در سال آینده خواهد بود؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی