حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

بازار موبایل افریقا در دست برندهایی است که در کشور ما تقریبا وجود ندارند!

نوشته

4 ماه قبل | بدون دیدگاه | عملکرد تجاری شرکت ها

بررسی وضعیت بازارهای مختلف می‌تواند نگاه جالبی از عملکرد برندهای مختلف به ما بدهد. به تازگی داده‌های چارک سوم سال ۲۰۲۳ برای بازار موبایل افریقا منتشر شده و باید گفت این بازار در دست برندهایی است که در کشور ما تقریبا وجود ندارند!

آمار بازار موبایل افریقا چارک سوم سال ۲۰۲۳

موسسه پایش بازار Canalys تحلیل فصلی خود از بازار گوشی‌های هوشمند آفریقا را منتشر کرد و در مقایسه با سایر مناطق در سراسر جهان امیدوارکننده به نظر می‌رسد. بین ژوئیه و سپتامبر 2023، این قاره شاهد فروش 17.9 میلیون گوشی هوشمند بوده که 12 درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته است.

هولدینگ Transsion که شرکت مادر سه برند زیر است توانسته تقریبا نصف بازار موبایل افریقا را در اختیار بگیرد:

  1. ۱- تکنو یا Tecno
  2. ۲- اینفینیکس یا Infinix
  3. ۳- آی‌تل یا iTel

این ۳ برند با ۴۸ درصد سهم بازار تقریبا دو برابر بیشتر از سامسونگ که رتبه دوم را در این بازار در اختیار دارد، فروش داشته‌اند.

قاره افریقا در مقابل چالش‌های اقتصاد کلان که برندهای موبایلی در جاهای دیگر با آن مواجه هستند، انعطاف‌پذیری قوی در عرضه و تقاضا نشان داد. به عنوان مثال، آفریقای جنوبی با وجود کاهش ارزش پول، شاهد رشد حدود ۲۰ درصدی بود.

مانیش پراوینکومار، مشاور ارشد Canalys گفت که مشتریان دستگاه‌های میان‌رده با صفحه‌نمایش و باتری‌های بزرگ را می‌خواستند تا آنها را در هنگام قطع برق سرگرم نگه دارد.

نیجریه و مصر نیز شاهد افزایش فروش گوشی‌های هوشمند اقتصادی بودند، جایی که شیائومی فروش ردمی نوت 12 4G، ردمی 12 و انواع ردمی 12C را در اولویت قرار داد.

برای مثال، مصر پس از جنگ در اوکراین و خروج سرمایه‌گذاری‌های غیرمستقیم، با کمبود ارز برای پرداخت کالاهای وارداتی خود از جمله گوشی‌های هوشمند مواجه بود. اکنون محدودیت های واردات رفع شده و کشور شاهد افزایش 19 درصدی گوشی های هوشمند بوده است

در حالی که سه برند هولدینگ Transsion در کنار Xiaomi و Realme همگی روی دستگاه‌های مقرون‌به‌صرفه خود کار می‌کردند، سامسونگ رقابت را به سمت دیگری سوق داد. این شرکت فروش سری گلکسی A را حفظ کرد تا سهم بازار خود را مدیریت نماید، اما همزمان تصمیم گرفت گوشی‌های تاشو را نیز تبلیغ کند تا خود را در موقعیت مطلوبی در بخش پرچمدار قرار دهد، دسته‌ای که در آفریقا چندان کاربری ندارد. همین سبب شد تنها برندی که در این سه ماهه شاهد از دست رفتن سهم بازار بود، همین برند کره‌ای باشد.

نظر شما چیست؟ فکر می‌کنید برندهای هولدینگ Transsion بتوانند در ایران هم سهمی برای خود دست‌وپا کنند؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)