حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سهم تراشه های Unisoc از سامسونگ عبور کرد، مدیاتک در صدر

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | پردازشگرها، عملکرد تجاری شرکت ها

می دانیم که هیچ چیز همیشگی نیست، به خصوص در دنیای فناوری! با ظهور برندهای جدید یا راهبردهای بهتر شاهد جابه‌جا شدن موقعیت نام های شناخته یا ناشناخته در بازار هستیم. جالب است بدانید طبق آمار منتشر شده برای چارک سوم سال ۲۰۲۱ می بینیم که سهم تراشه های Unisoc از سامسونگ عبور کرده است. همچنین مدیاتک در صدر قرار دارد.

محبوبیت بیشتر تراشه های Unisoc

برند Unisoc یک برند چینی است که از سال ۲۰۰۱ پایه گذاری شد. این شرکت تراشه های متنوعی را وارد بازار کرده اما خیلی بازاریابی قوی روی آن ها نداشه است. همچنین همکاری آن با برندهایی مثل سامسونگ قدیمی است و مثلا در دستگاه هایی مثل Galaxy Star 2 (مدل ۲۰۱۴) تراشه های سال ۲۰۱۲ این شرکت استفاده شده است.

به تازگی شاهد همکاری و بازایابی قوی تر این برند چینی هستیم. نزدیک به ۲ سال پیش (دقیقا ۲۱ ماه پیش) حتی اولین چیپست ۶ نانومتری 5G توسط Unisoc رسما معرفی شد که مدل Unisoc T7520 بود. همه این ها نتیجه خود را در چارک سوم سال ۲۰۲۱ نشان می دهد، جایی که در کنار کم کار شدن سامسونگ در بخش تراشه های ساخت خودش، این unisoc است که سهم بیشتری از برند آبی کره ای به خود اختصاص می دهد.

سهم برندهای مختلف تراشه ساز از بازار در چارک سوم سال ۲۰۲۱

سهم برندهای مختلف تراشه ساز از بازار در چارک سوم سال ۲۰۲۱

سهم برندهای مختلف تراشه ساز از بازار در چارک سوم سال ۲۰۲۱

گروه تحقیقاتی پیشرو در زمینه فناوری یعنی Counterpoint Research گزارش فصلی سوم خود را منتشر کرده است و اعداد نشان می‌دهند که Mediatek بازار تراشه های موبایلی را رهبری می‌کند.

داده ها حاکی از شکاف رو به رشد بین Mediatek و Qualcomm در عرضه SoC در سه ماهه سوم سال 2021 است. Unisoc رتبه بالاتری نسبت سامسونگ دارد. رشد مدیاتک را می توان مربوط به کاهش به ظاهر ثابت HiSilicon نیز دانست که اکنون فقط حدود ۲ درصد از بازار را در اختیار دارد.

نتایج Counterpoint نشان‌دهنده عملکرد قوی Mediatek در فروش چیپ‌ست‌های پرتقاضا 4G است. این برند 40 درصد از فروش بخش تراشه های 4G را به خود اختصاص داده است. در حالی که برخی از سازندگان تراشه به دلیل ناتوانی خود در پاسخگویی به تقاضای رو به رشد برای تراشه‌های 5G ناله می‌کنند، تعداد شرکت‌ تایوانی همچنان در حال رشد است. کوالکام از نظر فروش، همچنان پیشرو در بخش 5G بازار است.

کوالکام حتی با وجود عدم قطعیت و مشکلات زنجیره تامین، همچنان 62 درصد از بازار تراشه‌های 5G را حفظ کرده است، که عمدتاً ناشی از توانایی این شرکت برای داشتن چندین پیمانکار برای ساخت SoCهای مهم در خط تولید 5G است. کوالکام همچنین از افزایش تعداد تراشه‌های 5G خود به دلیل تقاضای زیاد برای آیفون 13 در سپتامبر و هنگام عرضه آن لذت برد.

سهم برندهای مختلف تراشه ساز ار بازار 5G

سهم برندهای مختلف تراشه ساز ار بازار 5G

یکی دیگر از تولیدکنندگان تراشه که عملکرد قوی در سه ماهه سوم 2021 داشت، Unisoc است. برندی که سهم بازار دو رقمی را به دست آورد و سامسونگ را به جایگاه پایین تری رساند. عملکرد کلی آن باعث شده است که این شرکت برای سومین سه ماهه متوالی رشد داشته باشد. این امر عمدتاً ناشی از توانایی آن در ایمن سازی مشارکت با چندین برند تلفن و عرضه قطعات آنر در غیاب HiSilicon بود.

نظر شما چیست؟ چشم انداز بازار تراشه ها را چطور می بینید؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)