حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اولین چیپست ۶ نانومتری 5G توسط Unisoc رسما معرفی شد: Unisoc T7520

نوشته

4 سال قبل | 5 دیدگاه | برترین‌های ترنجی، پردازشگرها

شاید وقتی داشتید تیتر را می خواندید انتظار نام سامسونگ یا شاید هواوی یا محق‌تر از آن ها، کوالکام را در ذهن داشتید اما نه، این Unicom است که حالا در خط مقدم قرار دارد. امروز Unisoc T7520 به عنوان اولین چیپست ۶ نانومتری 5G توسط Unisoc رسما معرفی شده که می تواند جالب توجه باشد. اگر می پرسید این برند دیگر از کجا آمد باید بگویم که نام جدید برند قدیمی چینی Spreadtrum است که چیپست هایش بیشتر در دستگاه های فوق اقتصادی دیده شده بود. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

اولین چیپست ۶ نانومتری 5G

Unisoc T7520

Unisoc T7520

چیپست Unisoc T7520 توسط جدیدترین کارخانه TSMC تولید خواهد شد. فرآیند EUV ساخت این چیپست در مقایسه با نسل قبلی چگالی ترانزیستورها را ۱۸ درصد افزایش می دهد و در نتیجه شاهد کاهش مصرف انرژی تا ۸٪ هستیم.

برای پردازنده مرکزی یا CPU این چیپست از چهار هسته Cortex-A76 و چهار هسته Cortex-A55 استفاده شده است. متاسفانه درباره فرکانس این هسته ها اطلاعی در دست نیست. از نظر پردازنده گرافیکی یا GPU شاهد استفاده از یک انتخاب میان رده به نام Mali-G57 هستیم که البته از یک نمایشگر 4K با رفرش‌ریت ۱۲۰ هرتز +HDR پشتیبانی خواهد کرد.

پردازنده تصویر یا ISP چهارهسته ای چیپست Unisoc T7520 می تواند تا رزلوشن ۱۰۰ مگاپیکسل را پشتیبانی کند. پشتیبانی از چند دوربین نیز در این چیپست وجود دارد. واحد پردازش هوش مصنوعی نیز تا ۵۰٪ افزایش قدرت عملکرد پیدا کرده است.

بخش مهمی که درباره چیپست ۶ نانومتری 5G شرکت Unisoc وجود دارد، پشتیبانی از مودم 5G داخلی است. این مودم 5G دو حالته از امواج sub-6GHz و mmWave به صورت SA و NSA پشتیبانی می کند. روی حالت SA و mmWave سرعت آپلود (نه دانلود) به ۳.۲۵ گیگابیت خواهد رسید.

به لطف یکپارچه بودن این مودم 5G باید گفت که مصرف باتری این چیپست تا ۳۵٪ کمتر از چیپست اگزینوس ۹۹۰ و اسنپدراگون ۸۶۵ است.

گفته می شوید که Unisoc T7520 امسال وارد بازار شود و این یعنی شاید تا پایان سال ۲۰۲۰ حداقل یک موبایل مجهز به این چیپست را ببینیم. نظر شما چیست؟ منتظر چیپست ۶ نانومتری 5G هستید؟

 

 

اشتراک در
اطلاع از
5 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
aliasad

از کجا اومدی عمو چ با اقتدار اومدی

Mani

بعد یه هفته بلاخره پوشش داده شد

Amir galaxy

سورپرایز شدیم😅

Milad7

باید دید عملکردش چطوره؟ قابل رقابت با بزرگان هست یا نه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)