حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اوپو Find N رسماً معرفی شد: تاشو، کوچک و خوش قیمت!

نوشته

2 سال قبل | 4 دیدگاه | اخبار، اوپو، برترین‌های ترنجی

اوپو علاقه زیادی به تصاحب سهم بیشتری از بازار گوشی‌های هوشمند دارد. این کمپانی چینی، ثابت کرده است که می‌تواند رقیب شایسته‌ای برای بازیگران مطرح این بازار باشد. برای همین، اوپو با جدیدترین گوشی منعطف خود به جنگ رقبا رفته است. اوپو Find N، در رویداد رسمی اوپو معرفی شد. در ادامه، نگاهی به مشخصات و قیمت این گوشی منعطف جذاب اوپو خواهیم داشت!

مشخصات فنی و قیمت گوشی منعطف اوپو Find N

اوپو نزدیک به ٣ سال قبل، از نسل اول گوشی منعطف خود رونمایی کرد.

 

گوشی تاشو اوپو رونمایی شد: نگاهی شبیه به میت ایکس

 

حال پس از گذشت چندین سال و پیشرفت اوپو، نوبت به رونمایی از جدیدترین پیشرفت‌های اوپو رسیده است. اوپو پیش از این، گوشی‌های منعطف مختلفی را معرفی کرده است. اما هیچکدام از آن‌ها، تاکنون روانه بازار نشده‌اند. اما این بار شاهد رخدادهای متمایزی هستیم. چرا که امروز اوپو Find N به عنوان جدیدترین گوشی منعطف اوپو معرفی شده است. خوشبختانه این گوشی قابل خریداری توسط مشتریان خواهد بود!

اما Oppo Find N دقیقاً چه ویژگی‌هایی دارد؟ آیا اوپو می‌تواند به تهدیدی برای سامسونگ و گوشی‌های منعطف جدیدش تبدیل شود؟ خب، اگر بخواهیم مشخصات این گوشی را مرور کنیم، به جواب سوال خود خواهیم رسید.

اوپو Find N

جدیدترین گوشی منعطف اوپو مانند بیشتر گوشی‌های منعطف دیگر، از دو نمایشگر بیرونی و درونی استفاده می‌کند. نمایشگر بیرونی این گوشی، قطر ۵.۴ اینچی و پنلی از نوع OLED دارد. متأسفانه رفرش ریت این نمایشگر، برابر با ۶٠ هرتز است. اما خبر خوب، این است که نمایشگر بزرگ‌تر که در داخل قرار دارد، قطر ٧.١ اینچی داشته و رفرش ریت آن به ١٢٠ هرتز رسیده است. این نمایشگر هم پنل AMOLED E5 سامسونگ را داراست.

نمایشگر بزرگ‌تر این گوشی منعطف، از حفره نمایشگر بهره می‌برد. در واقع وظیفه این حفره نمایشگر، میزبانی از دوربین سلفی است. یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌های Oppo Find N، عدم وجود چروک نمایشگر در آن است. به طوری که با استفاده از این گوشی، تقریباً غیرممکن است که حس کنید نمایشگر آن از چروک برخوردار است. این دقیقاً همان چیزی است که سامسونگ در آن ضعف دارد و اوپو هم به همین طریق، به سامسونگ طعنه می‌زند!

وجود چروک نمایشگر در گوشی‌های منعطف سامسونگ، سبب می‌شود تا تجربه کاربری بی نقصی نداشته باشید. این موضوع، یک مزیت بسیار مهم برای Oppo Find N محسوب می‌شود. هرچند که شیشه UTG این گوشی نیز ساخت سامسونگ است. اوپو در قاب پشتی و نمایشگر بیرونی این گوشی، از شیشه محافظ گوریلا گلس ویکتوس استفاده کرده است.

اوپو Find N

پس از آن، به بخش سخت افزار می‌رسیم. جایی که جدیدترین گوشی منعطف اوپو، از تراشه قدیمی‌تر Snapdragon 888 استفاده می‌کند. ما انتظار داشتیم که اوپو، از تراشه قدرتمندتری استفاده کند؛ نه تراشه پرچمدار سال قبل! همچنین اوپو ٨ یا ١٢ گیگابایت حافظه رم از نوع LPDDR5 و ٢۵۶ یا ۵١٢ گیگابایت حافظه داخلی از نوع UFS 3.1 را برای Find N در نظر گرفته است.

 

اسنپدراگون ۸۸۸ / Snapdragon 888 کوالکام رسما معرفی شد: همان Snapdragon 875 مورد انتظار

 

دوربین اصلی این گوشی، سه گانه است و شامل سنسورهای ١٣+١۶+۵٠ مگاپیکسلی می‌شود. سنسور اصلی این گوشی که IMX766 نام دارد، ساخت سونی است. دو لنز دیگر، وظیفه ثبت تصاویر فوق عریض و زوم تله فوتو را دارند. طراحی ماژول دوربین اصلی این گوشی، مشابه آن چیزی است که اوپو در گوشی‌های سری Reno خود به کار می‌برد. دوربین سلفی گوشی منعطف جدید اوپو، وضوح ٣٢ مگاپیکسلی دارد و حسگر تصویر آن، IMX615 است.

در ادامه، اسپیکر استریو و درگاه Type-C در این گوشی تعبیه شده‌اند. ظرفیت باتری اوپو Find N، برابر با ۴,۵٠٠ میلی آمپر ساعت می‌باشد. این باتری، به وسیله شارژر سیمی ٣٣ واتی و یا شارژر بی سیم ١۵ واتی شارژ می‌شود. همچنین در صورت نیاز، می‌توانید از قابلیت شارژ بی سیم معکوس این گوشی که توان ١٠ واتی دارد برای شارژ کردن وسایل خود استفاده کنید! موتور ویبره X-axis نیز این گوشی منعطف را همراهی می‌کند.

اوپو Find N

اوپو در حرکتی نسبتاً غیر عاقلانه، این گوشی را با سیستم عامل اندروید ١١ معرفی کرده است. اما این موضوع، لزوماً بد نیست؛ خصوصاً هنگامی که رابط کاربری ColorOS 12 For Fold نیز در این گوشی منعطف حضور دارد! در نهایت، وزن Oppo Find N ٢٧٠ گرم است. ما مشخصات این گوشی را بررسی کردیم. اما در بخش قیمت گذاری دقیقاً چه خبر است؟

خب، اوپو قیمت گذاری نسبتاً جذابی در Oppo Find N داشته است. نسخه ۸/٢۵۶ گیگابایتی این دستگاه، برچسب قیمتی ٧,۶٩٩ یوانی (معادل ١,۲١٠ دلار آمریکا) را با خود یدک می‌کشد. نسخه گران‌تر ١٢/۵١٢ گیگابایتی هم دارای قیمت ٨,٩٩٩ یوانی (معادل ١,۴١۵ دلار آمریکا) است.

نظر شما در مورد جدیدترین گوشی منعطف اوپو چیست؟ آیا این گوشی را به Galaxy Z Fold 3 ترجیح می‌دهید؟ کدام ویژگی آن جذاب‌تر است؟

اشتراک در
اطلاع از
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mahdi

قیمت واسه اوپو بالا نیست

vahid

جالبه صفحه رو خود سامسونگ ساخته براش بعد به سامسونگ طعنه میزنه،،
شاید به دلیل کامل نبودن این نوع صفحه نمایشگر سانسونگ ریسک استفادشو تو گوشی منعطف خودش نکرده آزمون خطاشو سپرده به اپو

V800B

ببین ربطی نداره شاید طراحی از خودش بوده یا تغییراتی ایجاد کردن.
اوپو شرکت کوچیکی نیس قطعا تیم مخصوص نمایشگر داره

ممد بمولا

گوشی جالبیه
محل قرار گرفتن دوربین سلفی یکم عجیب و غریبه واقعا
اینکه شارژر 33 وات گذاشته با توجه به اینکه سری رنو 65 وات دارن خوشایند نیست
قیمتش مناسب تره نسبت به تاشو های دیگه
درکل خوبه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️