حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

رندرهای شیائومی ۱۲ اولترا با دوربین ۵۰ مگاپیکسلی Leica را ببینید

همه چیز از یک تصویر لورفته قاب Xiaomi 12 Ultra شروع شد. پس از آن رندرهای مختلفی منتسب به این دستگاه منتشر شدند که ما چرایی غیرواقعی بودن برخی از رندرهای گوشی پرچمدار معرفی نشده شیائومی را برای شما شرح دادیم. هر چند هنوز هیچ چیز رسمی نیست و رندرهای جدید هم براساس همان قاب لو رفته هستند اما کیفیت کار برخی منابع بالاتر است. امروز می توانید رندرهای شیائومی ۱۲ اولترا با دوربین ۵۰ مگاپیکسلی Leica را ببینید. این رندرها توسط وب سایت ایتالیایی Letsgodigital منتشر شده است.

رندرهای شیائومی ۱۲ اولترا

پیش از هر چیزی می توانید رندر ویدئویی Xiaomi 12 Ultra را اینجا تماشا کنید:

 

 

از آنجایی که تصویر قاب لو رفته از Xiaomi 12 Ultra فقط نمایی از بریدگی دوربین را نشان می دهد، مشخصات دقیق دوربین آن هنوز مشخص نیست. با این وجود، برخی منابع اطلاعاتی چند را درباره بخش دوربین این دستگاه ارایه کرده اند.

دوربین شیائومی ۱۲ اولترا

دوربین شیائومی ۱۲ اولترا

گفته می شود که Xioami 12 Ultra دارای یک دوربین بزرگ و گرد است که روی یک سکو مستطیلی قرار می گیرد. تصاویری که به تازگی به بیرون درز کرده است نشان می دهد که ما باید انتظار یک سیستم دوربین چهارگانه را داشته باشیم. این بدان معناست که مدل جدید در مقایسه با مدل قبلی خود یک دوربین بیشتر دارد.

در مورد مشخصات اما باید گفت مدتی است که صحبت هایی در مورد استفاده از دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی وجود دارد. حسگر تصویر جدید ISOCELL GN5 سامسونگ احتمالاً برای این دوربین استفاده خواهد شد که فوکوس خودکار Dual Pixel Pro را بهبود می بخشد. این حسگر جانشین ISOCell GN2 است که در Mi 11 Ultra استفاده می شود.

بعید نیست که سه دوربین دیگر نیز به سنسور تصویر با وضوح بالا مجهز شوند. ممکن است سه دوربین ۴۸ مگاپیکسلی با لنز فوق عریض و لنز زوم تله فوتو پریسکوپی همراه باشد. با قضاوت بر اساس 11 Ultra، زوم اپتیکال ۵ برابر، زوم هیبریدی ۱۰ برابر و زوم دیجیتال ۱۲۰ برابر شاید اینجا هم پشتیبانی شود.

جزئیات مربوط به لنز دوربین چهارم (که به صورت مرکزی در بالا قرار گرفته است) در حال حاضر ناشناخته باقی مانده است. برای مثال، شیائومی می‌تواند لنز زوم دوم را انتخاب کند، چیزی که در سامسونگ Galaxy S21 Ultra دیدیم یا قبلا در محصولات گذشته شیائومی دیده شبود. همچنین شاید مثل Huawei P50 Pro یک دوربین تک رنگ اینجا جای بگیرد.

طراحی غیررسمی شیائومی ۱۲ اولترا - دوربین

طراحی غیررسمی شیائومی ۱۲ اولترا – دوربین

در سمت راست دوربین چهارم یک سنسور ناشناخته قرار دارد که احتمالاً برای دمای رنگ در نظر گرفته شده است. سپس دو سنسور دیگر در سمت راست قابل مشاهده هستند که احتمالا سیستم فوکوس خودکار لیزری dTOF را تشکیل می دهند. همان‌طور که در شیائومی Mi 11 Ultra دیدیم، در پایین‌تر یک فلاش LED سه‌گانه قرار دارد.

در نهایت، یک میکروفون نیز قابل مشاهده است تا بتوانید صدای واضح و بدون نویز را در هنگام ضبط ویدیو ضبط کنید. همچنین می توانید فرض کنید که فیلم ها می توانند با وضوح 8K ضبط شوند. البته چندین ویژگی ویدئویی پیشرفته نیز در دسترس خواهد بود. یک سیستم لرزشگیر اپتیکال تصویر (OIS) نیز برای جلوگیری از لرزش های ناخواسته دوربین وجود خواهد داشت.

البته لوگوی لایکا نیز در طراحی گنجانده شده است. اردیبهشت امسال بود که در ترنجی برای شما نوشتیم همکاری هواوی و لایکا در حال پایان است. در این بین، لایکا با شارپ شریک شده است. شارپ Aquos R6 اولین گوشی این برند با اپتیک لایکا و سنسور 1 اینچی است. طبق گزارش ها، شیائومی همچنین همکاری خود را با برند آلمانی سازنده لنز آغاز کرده است. احتمالاً اولین نتایج این کار را با سری 12 شیائومی خواهیم دید.

صرف نظر از اینکه لایکا واقعاً در طراحی سیستم دوربین Xiaomi 12 Ultra نقش داشته است، واضح است که شیائومی باز هم توجه زیادی به قابلیت های عکاسی و فیلم برداری خواهد داشت. اگرچه چندین برند به مرور زمان طراحی دوربین گرد را انتخاب کرده اند، اما سیستم دوربین چهارگانه مدل جدید اولترا بسیار پیشرفته و کامل به نظر می رسد.

نمایشگر دولبه خمیده شیائومی ۱۲ اولترا

نمایشگر دولبه خمیده شیائومی ۱۲ اولترا

نمایشگر دولبه خمیده شیائومی ۱۲ اولترا

به همان اندازه که طراحی قاب پشتی و دوربین آن مهم است، آن چه که در جلو یافت می شود نیز مهم است. شیائومی احتمالا پرچمدار پریمیوم ۱۲ اولترا را به نمایشگر دولبه خمیده مجهز خواهد کرد. احتمالاً این صفحه نمایش 6.8 اینچی AMOLED با وضوح +QHD و رفرش ریت ۱۲۰ هرتز است.

به احتمال زیاد از یک سیستم سوراخ نمایشگر برای دوربین سلفی استفاده خواهد شد. شیائومی قبلا Mix 4 را با دوربین زیر نمایشگر ۲۰ مگاپیکسلی عرضه کرده است. اگرچه انتظار می‌رود این فناوری در آینده به طور گسترده مورد استفاده قرار گیرد اما پرچمدار ۲۰۲۲ این شرکت نمی خواهد هیچ کاستی احتمالی را در کارنامه خود داشته باشد.

برای باز کردن قفل دستگاه، یک حسگر اثر انگشت با عملکرد سریع در صفحه نمایش تعبیه شده است. همچنین می‌توانید تشخیص چهره ۲ بعدی را انتخاب کنید. بنابراین، روش‌های احراز هویت بیومتریک کافی، اگرچه فناوری تشخیص چهره از امنیت کمتری برخوردار است.

همکاری با هارمن کاردن؟

همچنین می توانید انتظار ویژگی های سطح بالا در زمینه صوتی را داشته باشید. به عنوان مثال، شیائومی مدتی است که با هارمن کاردن همکاری می کند تا تجربه صوتی با کیفیت بالا را تضمین کند. انتظار می رود که مدل برتر جدید به بلندگوهای استریو مجهز شود. علاوه بر این، بدنه دستگاه با گواهی IP68 می تواند ضد گرد و غبار و آب باشد.

اندروید ۱۲ با تراشه قدرتمند اسنپدراگون 8 نسل 1

شیائومی ۱۲ اولترا در رندرهای غیر رسمی

شیائومی ۱۲ اولترا در رندرهای غیر رسمی

12 اولترا نه تنها احتمالا به دوربین پیشرفته و نمایشگر زیبا مجهز خواهد شد، بلکه این گوشی به جدیدترین و قدرتمندترین چیپست حال حاضر نیز مجهز خواهد بود. انتظار می رود مدل جدید پرچمدار مجهز به اسنپدراگون 8 نسل 1 کوالکام باشد که اخیرا معرفی شده است.

اولین گوشی با این تراشه Motorola Edge X30 بود که تمرکز لنوو برای حرکت پرقدرت با برند موتورولا در بازار موبایل را نشان می دهد. در ماه‌های آینده، این پردازنده به طور گسترده برای مدل‌های رده بالا از جمله سری سامسونگ گلکسی S22، سری OnePlus 10 و سری Oppo Find X4 استفاده خواهد شد. مدل های رده بالای شیائومی نیز از پردازنده قدرتمند اسنپدراگون 8 نسل 1 بهره خواهند برد.

شیائومی 12 اولترا با سیستم عامل اندروید 12 همراه خواهد شد. همچنین احتمالا این گوشی از رابط کاربری MIUI 13 استفاده می کند. نظرات در مورد تجربه نرم افزاری با گوشی های هوشمند شیائومی و پوسته MIUI متفاوت است اما تلاش این شرکت بر بهبود آن است.

متاسفانه این شرکت در مورد برنامه های به روز رسانی خیلی شفاف نیست. در اصل، دستگاه با 2 سال به روز رسانی سیستم عامل اندروید و 3 سال به روز رسانی امنیتی ارائه می شود. به روز رسانی های امنیتی برای 2 سال اول به صورت ماهانه انجام می شود. در سال سوم، آپدیت ها هر سه ماه یکبار انجام می شود.

باتری قدرتمندی که می تواند بسیار سریع شارژ شود

احتمالا مدل جدید اولترا نیز مانند مدل قبلی خود به باتری 5000 میلی آمپر ساعتی مجهز خواهد شد. سرعت شارژ نیز احتمالا بیشتر شده است. مدل برتر فعلی در حال حاضر از شارژ سیمی و بی سیم 67 واتی پشتیبانی می کند. در این میان، شیائومی فناوری شارژ 120 واتی خود را معرفی کرده است. انتظار می رود 12 Ultra از این فناوری شارژ سریع ۱۲۰ وات استفاده کند.

حتی برخی معتقدند که این دستگاه شاید حتی سریعتر شارژ شود. همچنین شایعاتی در مورد شارژر ۱۵۰ واتی منتشر شده است. علاوه بر این، شیائومی قبلاً یک شارژر 200 واتی را نیز اردیبهشت امسال معرفی کرده است. این احتمال وجود دارد که برای پرچمدار جدید در نظر گرفته شده باشد. در هر صورت باتری بزرگ 12 اولترا در زمان بسیار کوتاهی شارژ خواهد شد. همچنین شاید این شارژر فوق العاده درون جعبه هم باشد اما قطعیتی درباره آن وجود ندارد.

قیمت و در دسترس بودن Xiaomi 12

قیمت و در دسترس بودن Xiaomi Mi 11 Ultra در بسیاری از زمینه ها عملکرد خوب تا بسیار خوبی دارد. با این وجود، نظر بسیاری از کارشناسان این بود که بالاترین مدل آن به سادگی بسیار گران است. قیمت مدل ۱۲ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی Mi 11 Ultra در زمان عرضه حدود 1200 دلار بود.

در حال حاضر اطلاعاتی در مورد قیمت مدل جدید در دسترس نیست اما شایعاتی درباره افزایش قیمت مدل پایه که داریم. درباره مدل اولترا چون ذاتا قیمتش بالاست و کسی آن را می خرد که می خواهد بالاترین فناوری های قابل عرضه در مقیاس تجاری را در دست داشته باشد؛ پس نمی تواند خیلی موضوع عجیبی باشد.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید Xiaomi 12 Ultra با همین طراحی ارایه می شود؟‌اگر بشود برای شما جذاب است؟

اشتراک در
اطلاع از
8 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

اسپم:
کاربرای عزیز GLX از گوشی پرچمدارش تو بازه قیمتی ۶ تا ۷ تومن معرفی کرده نمایشگر اولد داره خیلی سمه😂😂
آقای عط.ایی این خبر رو هم پوشش بدید.

دوستان در حال تدارکش هستن… گوشی جالبیه… از glx حرکت خوبی بود…

انتظار نداشتم بیاد همچین گوشی بزنه
نمایشگر اولد
دایمن ۸۱۰
دوربین ۶۴ مگاپیکسلی
فقط موندم چرا بهش گفتن پرچمدار؟

آخه در گوشی های ایرانی واقعاً پرچمدار محسوب میشه D:

ali karimi

سلام، واقعا منم انتظارشو نداشتم ولی خب دیگه بایدglx وارد دنیای گوشهای اندروید بهتری هم بشه دیگه الان جندساله داره تو این حوضه فعالیت میکنه، والا اگه واقعا مدیران این برند بخوان میتونن، موفق باشید

ali karimi

سلام، ممنون منتظرخبر این گوشی هستیم

ali karimi

سلامواقعا یه گوشی غولی هستش برای خودش،دوربینهاش که محشر هستن اونم بابرند لایکا که همیشه گوشیهای هواوی روواط لحاظ دوربین برده تو رده اول ومطمعنأ درمورد12 اولترا هم همینطوره، اسنپ 8نسل 1 هم که مشخصأ بهترین چیپست گوشی هستش که فعلا دربازار هستش فقط اگه اون مشکل داغ شدن که درگوشی موتورولا به وجوداومده بازم بخواد تکرار بشه خیلی بد میشه برای کوالکوم چون تو888 هم همینطور بود، حالا باید دید با گوشی های بیشتری وارد بازار بشه تا بینیم این مشکل حرارت چیه، شارژرم همون 120 وات باشه عالیه زیادم هستش مگه چه خبره که بخواد فست200واتی بزاره روی این گوشی، گفتنش راحته ولی 200 وات واقعا خیلیه، مثلا بگیریم خدایی نکرده یه مشکلی تو شارژ پیش بیاد خب مطمعنأ گوشی منفجر میشه دیگه یعنی گوشی به این گرون قیمتی میره هوا، بالاخره وسیله برقی هستش دیگه، حالا نمیگم اره همه گوشی های شیائومی یا هر برند دیگه که این شارژ200وات رو داشته باشن چنین بلایی سرشون میاد، نه ولی خب نمیشه هم گفت نه اصلا ممکنه پیش نیاد، موفق باشید

mehpsa

شیامی متاسفانه در زمینه طراحی و قیمت گذاری خیلی از اپل عقب افتاده ، شیامی می بایست از کارهای اپل الگو برداری کنه و شیامی ۱۲ رو با جابجا کردن دوربین اول و سوم شیامی ۱۱ معرفی کنه و بجای ۱۲۰۰ دلار بیاد جای ۱ و ۲ رو جابجا کنه و ۲۱۰۰ بفروشه تا مشتری ها راضی باشند، متاسفانه شیامی و سایر برند های اندروید بجای تمرکز بر جابجایی دوربین و تغییر نام تکنولوژی ها و افرایش قیمت ها روی فناوری های بی فایده و سطح پایینی مثل اینترنت نسل پنج و دوربین پیروسکوپی و زیر نمایشگر و شارژر معکوس و پر قدرت و باطری حجیم و … متمرکز شدن

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)