حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

پایان همکاری لایکا و هواوی رسما اعلام شد: همکاری جدید با شیائومی

یادتان می آید؟ انگار همین دیروز بود، خبر همکاری اولین برند گوشی ساز با تولیدکننده با سابقه دوربین های عکاسی. هواوی P9 به عنوان اولین گوشی همراهی که از همکاری Huawei و Leica توسعه یافت، روانه بازار شد. از زمان عرضه پرچمدار 2016، هر دو شرکت روی چندین گوشی هوشمند دیگر هواوی که استاندارد بالایی را برای عکاسی در تلفن های همراه تعیین کرده اند، مشارکت کردند. با این حال، این همکاری روز های پایانی خود را سپری می کند؛ چراکه طبق اطلاعات جدید، امسال، سال پایان همکاری لایکا و هواوی خواهد بود.

پایان همکاری لایکا و هواوی

طبق اطلاعات منتشر شده جدید توسط اکانت توییتری RODENT950، که به نوعی با شرکت هواوی در ارتباط است، مشخص شده که سری جدید گوشی های هواوی P50 این شرکت، آخرین پروژه ای خواهد بود که دارای علامت تجاری شرکت دوربین ساز آلمانی است.

در یک توییت جداگانه، این فرد همچنین اشاره می کند که مشارکت بین هر دو شرکت از بخش های نرم افزاری و سخت افزاری Leica، تنها به استفاده از مارک تجاری این برند توسط هواوی، کاهش می یابد. از محتوای این توییت ها می توانیم این نتیجه را بگیریم که در گوشی های آینده هواوی P50، عملاً هیچ فناوری توسعه داده شده توسط لایکا وجود نداشته و تمام آنچه که بدست خواهد آمد، درج نام “Co-Engineered With Leica” در این گوشی ها است که با آن آشنا هستیم. این عبارت، اکنون فقط نشان دهنده اینست که هواوی P50 دارای دوربین های چشمگیری می باشد.

پایان همکاری لایکا و هواوی در سری جدید هواوی P50

پایان همکاری لایکا و هواوی در سری جدید هواوی P50

تعجبی ندارد که هواوی و لایکا در حال جدایی هستند. به دلیل تحریم های ایالات متحده، تجارت موبایل هواوی عملا فلج شده است. این امر بیش از این، بر روی تهیه تراشه توسط این شرکت چینی تاثیر جدی گذاشته بود. بنابراین با روند فعلی تولید گوشی همراه توسط هواوی و افت فروش بسیار زیاد آن ها، پایداری مشارکت این دو شرکت، معنایی ندارد.

مشارکت جدید لایکا با سایر برند ها

گفته می شود که لایکا به دنبال یک شرکت گوشی ساز جدید برای همکاری است اما به نظر می رسد که آن را قبلا پیدا کرده. رندر های شارپ AQUOS R6، به عنوان پرچمدار جدید این شرکت، که هفته گذشته به بیرون درز کرد، نشان می دهد که این تلفن دارای برچسب “Co-Engineered With Leica” است و این امر تأیید می کند که لایکا و شارپ از قبل همکاری خود را شروع کرده اند. حال، باید دید این همکاری مشابه نمونه هواوی تا حدودی بلند مدت بوده و چندین سال به طول می انجامد و یا فقط مربوط به یک نسل از گوشی های هوشمند است.

درج عبارت لایکا در گوشی هواوی P40 پرو

درج عبارت لایکا در گوشی هواوی P40 پرو

در توییت دیگری، این افشاکننده که پیش از این رندر های قاب پشتی گوشی هواوی P50 را افشا کرده بود، بیان می کند که به احتمال زیاد، شرکتی که لایکا به دنبال همکاری بلند مدت با آن می باشد، شیائومی خواهد بود. همچنین وی اشاره می کند که احتمال استفاده از سیستم عامل مخصوص هواوی، یعنی HarmonyOS، توسط شیائومی زیاد است.

هوآوی همچنان یکی از برترین تولیدکنندگان دوربین هوشمند است

نظر شما راجع به پایان همکاری لایکا و هواوی چیست؟ در طول چندین سال سابقه مشارکت این دو شرکت، ما شاهد ارائه ویژگی های نوین عکاسی در دوربین های گوشی های هوشمند پرچمدار از سوی هواوی بودیم که به واقع، سطح کیفیت آن ها را یک پله بالاتر از دیگر رقبا قرار می داد؛ ویژگی هایی از جمله زوم پریسکوپی، سنسور RYYB، ایزوی بالای دوربین های اصلی و سایر موارد نرم افزار و سخت افزاری.

اشتراک در
اطلاع از
11 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mahdi

برای شیائومی خوبه ولی هواوی چیکار میخواد کنه

mostafa3

راه حل دست dxo هست همون کاری که شیاهومی میکنه … شماره حساب رسید واریزی … صدر جدول

Chalton

هوآوی لات کوچه خلوت
شیائومی هم به سرنوشت هوآوی دچار میشه اگه آمریکا احساس خطر کنه

xiaomi mi mix4

هواوی کارش تموم شد. الان فقط مونده اپل و سامسونگ

یه روزی هم آمریکا اگه احساس خطر کنه شیاهم مث هوآوی به چه کنم چه کنم میفته می میکس.

Chalton

چند صد نفر از کاربران شیائومی می 11 از مشکل سوختن مادربورد در این گوشی شکایت دارند

این کاربران چینی شکایت‌های خود را در اکانت ویبو (شبکه اجتماعی چینی) آقای «لی جون» مدیرعامل شیائومی منعکس کرده‌اند. به نظر می‌رسد مشکل سوختن مادربورد می 11 جدی باشد اما متأسفانه شیائومی هنوز در این‌باره اظهار نظر نکرده است.

با این ‌که شیائومی در معرفی می 11 از سیستم خنک‌کننده آن تعریف کرد اما به نظر می‌رسد در این زمینه مشکلاتی جدی وجود دارد. بسیاری از کاربران از داغ شدن زیاد گوشی خبر داده‌اند. به نظر می‌رسد سوختن مادربورد نیز در نتیجه همین افزایش حرارت باشد. با این‌حال همان‌طور که گفتیم هنوز هیچ واکنشی از سوی شیائومی ندیده‌ایم. برخی می‌گوید تنها با ۱۰ دقیقه بازی کردن دمای دستگاه تا حدی بالا می‌رود که استفاده از آن عملاً غیرممکن است.

m.b

از مدت ها قبل گفته بودیم که لایکا قراردادش با هوآوی تمومه و داره با برند های دیگه مذاکره میکنه… به نظرم با هر برند دیگری کار کنه دو برابر سود برای اون برنده… چون اولاً لایکا، هاسلبلد، نیکون، کنون زایس و… همگی برند هایی هستن که تجربه های خوبی برای به اشتراک گذاشتن با سایرین دارن… از طرف دیگه دوبرابر سود به این دلیله که در این لیست دو برند زایس و لایکا و خصوصاً لایکا تجربه همکاری طولانی مدت و پایدار با دنیای دوربین موبایل های هوشمند و حرکت رو مرز این دنیا با برند های موبایلی رو داشتن و با هر برندی که همکاری کنن لقمه های آماده‌ای برای اون برند در بدو همکاری دارند… یعنی لایکا با هر برندی که کار کنه به لطف همکاری با هوآوی تجربیات آماده و شسته‌رُفته‌ای داره که به راحتی در ابتدای همکاری میتونه اون برند رو بسیار جلوتر از جایگاه فعلیش سوق بده…
تازه از طرف دیگه تعدادی از اشتباهاتی که دیگه بعد چند نسل همکاری با هوآوی امکان اصلاحشون نبود هم در همکاری با برند جدید به راحتی از تجربه قبلی بدست اومده و دیگه تکرار نمیشه در همکاری جدید…
به نظر اگر لایکا دنبال همکاری باشه بهترین برند ممکن سامسونگ و شیائومی هستند… من میدونم شیائومی به شدت در حال تلاشه که با یک برند خوب همکاری‌شو شروع کنه… تمامی برند هایی که در بالا گفتم صلاحیت لازم برای این همکاری رو دارند…

M.Y

خداحافظ 👋👋👋

Sarnevesht

لعنتییی. بدترین خبری بود که شنیدم

حیف شد لعنتی….🥲😭

Milad7

مرگ تدریجی یک رویا… 🤧

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی