حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

طراحی آیفون SE بعدی اپل ممکن است مشابه طراحی iPhone X باشد

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، اخبار، شایعات، موبایل

گوشی‌های سری SE آیفون، عموما محصولاتی مقرون به صرفه و اقتصادی هستند. به همین دلیل طرفداران بسیار زیادی نیز دارند. بر اساس مشاهدات و گزارش‌های مختلفی، ممکن است طراحی آیفون SE بعدی اپل، مشابه طراحی iPhone X باشد. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

طراحی آیفون SE بعدی اپل؛ بازگشت به طراحی نوآورانه آیفون X؟

بر اساس گزارش جدیدی از Digitimes که توسط Cult of Mac منتشر شده است، تامین کنندگان اپل در حال آماده شدن و تدارک تجهیزات برای تولید آیفون SE بعدی اپل، احتمالا برای سال 2022 هستند. مینگ چی کو (Ming-Chi Kuo)، تحلیلگر با سابقه TF International می‌گوید که مدل در دست ساخت برای سال آینده یک ارتقا جزئی خواهد بود و پس از آن یک طراحی مجدد و بزرگ‌تر برای سال 2023 نیز برنامه ریزی شده است. این بدان معناست که ما باید انتظار داشته باشیم که مدل سال آینده همان صفحه نمایش LCD با ابعاد 4.7 اینچی مورد استفاده در نسخه سال گذشته، تاچ آیدی، همان حاشیه‌های بزرگ و 3 گیگابایت حافظه رم را داشته باشد.

تامین کنندگان iPhone SE 2022 در حال آماده شدن هستند تا قطعات خود را به اپل تحویل دهند و تولید این گوشی را آغاز کنند.

مشخص نیست که اپل چه تراشه‌ای را در آیفون SE سال آینده استفاده خواهد کرد، اگرچه تراشه قدرتمند 5 نانومتری A15 Bionic که در سری آیفون 13 استفاده می‌شود، یک گزینه بسیار محتمل است. آیفون SE جدید ممکن است با همان دوربین‌های 12 مگاپیکسلی و 7 مگاپیکسلی موجود در پشت و جلوی آیفون SE 2020 معرفی و عرضه شود. همچنین باتری 1821 میلی‌آمپر ساعتی که انرژی مورد نیاز مدل فعلی را تامین می‌کند، ممکن است در این دستگاه جدید نیز مورد استفاده قرار گیرد.

طرح مفهومی آیفون SE 2022 را ببینید!

همانطور که می‌دانید، نسل اول آیفون SE بر اساس طراحی آیفون 5s بود. همچنین دارای صفحه نمایش LCD با ابعاد 4.7 اینچی، پردازنده A9 ارتقا یافته، ظرفیت باتری بیشتر و سنسورهای دوربین بهبود یافته بود. نسخه سال گذشته نیز مبتنی بر طراحی آیفون 8 بود و اگر اطلاعات مینگ چی کو، درست باشد، طراحی آیفون SE (2022) نیز بر اساس آیفون 8 خواهد بود.

نکته‌ای که باید به آن اشاره کنیم این است که انتظار می‌رود آیفون SE (2022) آینده از شبکه 5G پشتیبانی کند. قطعا این موضوع دلیلی برای برخی از کاربران است تا به ارتقاء گوشی خود به مدل جدید در سال آینده فکر کنند. طبق گزارش‌ها، اپل فاش کرده است که آیفون SE بعدی ارزان‌ترین نسخه 5G آن خواهد بود.

طراحی آیفون SE بعدی

گزارش Digitimes اشاره کرده که تامین کنندگان قطعاتی مانند موتور سیم پیچ صوتی (VCM) را در حال آماده کردن هستند تا قطعات خود را برای آیفون SE (2022) به اپل تحویل دهند. انتظار می‌رود در نیمه اول سال آینده این دستگاه عرضه شود. منابع دیجی‌ تایمز می‌گویند که علیرغم گزارش‌های مختلفی که منتشر شده است، هیچ کاهشی در تولید جدیدترین مدل‌های آیفون مشاهده نکرده‌اند. طبق گزارشات، مسئله کمبود تراشه اپل را مجبور کرده است که تولید آیفون را تا 30 درصد کاهش دهد. گزارش‌های دیگر حاکی از آن است که تولید آیپد نیز به میزان 50 درصد کاهش یافته است تا قطعات برای مدل‌های آیفون‌های در دست توسعه، ذخیره شود.

آیفون SE سال ٢٠٢٢ با همان طراحی قبلی ارائه خواهد شد

ایده آیفون SE در دوره‌ای شکل گرفت که صفحه نمایش گوشی‌های اندرویدی بزرگ و بزرگ‌تر می‌شد و اپل در تلاش بود تا از پس این مشکل بربیاید. زیرا بسیاری از کاربران، صفحه نمایش‌های کوچک را ترجیح می‌دادند. iPhone 6s Plus مجهز به یک صفحه نمایش 5.5 اینچی بود و برخی از کاربران مشتاق استفاده از یک مدل آیفون با صفحه نمایش کوچک‌تر به همراه چیپست جدید، دوربین مناسب و طرفیت باتری بیشتر بودند. بدین ترتیب آیفون SE که مخفف عبارت Special Edition است، متولد شد.

طراحی iPhone SE 2023 به یک دلیل مهم می‌تواند بر اساس آیفون X باشد

اولین آیفون SE در 31 مارس 2016 (12 فروردین 1395)، حدود یک ماه پس از این که درباره یک آیفون با صفحه نمایش کوچک‌تر صحبت‌های زیادی مطرح شده بود، عرضه شد. مدل‌های اصلی با 16 و 64 گیگابایت فضای ذخیره سازی در دسترس بودند. در 24 مارس 2017 (4 فروردین 1396)، یک هفته مانده به سالگرد معرفی آیقون SE قبلی، آیفون SE جدید عرضه شد و مدل‌های جدید حاوی 32 گیگابایت و 128 گیگابایت فضای ذخیره سازی بودند.

شایعه شده است که سری آیفون 14 اپل شامل دو مدل با صفحه نمایش 6.1 اینچی (آیفون 14، آیفون 14 پرو) و دو مدل با صفحه نمایش 6.7 اینچی (آیفون 14 مکس، آیفون 14 پرو مکس) است. اگر اپل از آیفون XR به عنوان الگوی نسخه  آیفون SE 2023 استفاده کند، مشکل این است که در 6.1 اینچ، طرفداران صفحه نمایش‌های کوچک، برتری خاصی نسبت به آیفون 14 و آیفون 14 پرو نخواهند دید.

اپل آیفون SE 3 5G با تراشه A14 bionic نیمه اول ۲۰۲۲ معرفی خواهد شد

به گفته phonearena، این امر باعث می‌شود که مصرف کنندگان قیمت پایین‌تر را دلیلی برای خرید آیفون SE 2023 بدانند و شاید این همان چیزی است که اپل می‌خواهد. ایده تولید آیفون SE برای جلب رضایت طرفداران این محصول با صفحه نمایش‌های کوچک‌تر است که ما را به این فکر می‌اندازد شاید آیفون SE 2023 بر اساس طراحی آیفون X با صفحه نمایش 5.8 اینچی باشد.

 

نظر شما در این مورد چیست؟ آیا طراحی آیفون SE بعدی اپل بر اساس آیفون X خواهد بود؟ شما چه طراحی‌هایی را بیشتر می‌پسندید؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان