حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تاریخ عرضه گسترده پردازنده‌های گرافیکی Arc برای لپ‌تاپ‌ها توسط اینتل مشخص شد

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، اینتل، سخت‌افزار، مشکلات

حضور اینتل با کارت گرافیک‌های سری Arc خبر خوب و خوشایندی برای بازیکنان و گیمرها خواهد بود. این امر خصوصا به آن دلیل که حضور این شرکت باعث کاهش قیمت سخت‌افزارها خواهد شد، بسیار مورد توجه است. حالا اخیرا تاریخ عرضه گسترده پردازنده‌های گرافیکی Arc برای لپ‌تاپ‌ها توسط اینتل مشخص شده است. با ترنجی همراه باشید.

تاریخ عرضه گسترده پردازنده‌های گرافیکی Arc مشخص شد

پس از سردرگمی‌های زیادی که درباره زمان دقیق عرضه محصولات محبوب اینتل ایجاد شده بود، حالا اخیرا این شرکت اعلام کرده است است که پردازنده‌های گرافیکی لپ‌تاپ Arc Alchemist در هفته‌های آینده برای خرید در دسترس خواهند بود. اگر عرضه اولین پردازنده‌های گرافیکی موبایل Arc 3 را به خاطر بیاورید، اینتل گفته بود که از اواخر ماه مارس (به طور دقیق، ۳۰ مارس) در لپ‌تاپ‌های مخصوص بازی عرضه می‌شوند. اما هنوز هم در اکثر مناطق عرضه نشده‌اند.

بنابراین وقتی این شرکت درباره تراشه گرافیکی اینتل و برخی از ویژگی‌های نوآورانه‌ای که این پردازنده‌های گرافیکی ارائه می‌کنند، توییت‌هایی منتشر کرد، یکی از سوالات اصلی همه گیمرها و خریداران احتمالی این بود که چه زمانی این محصولات در دسترس قرار خواهند گرفت؟ حساب پشتیبانی اینتل با پاسخ به این موضوع گفت که این کارت گرافیک‌ها تا پایان سه ماهه دوم سال ۲۰۲۲ برای خرید در دسترس خواهند بود. اما سپس دوباره گفت که این بیانیه درست نیست.

تاریخ عرضه گسترده پردازنده‌های گرافیکی Arc

این شرکت با عرض پوزش بخاطر سردرگمی ایجاد شده گفت که ما اطلاعات نادرستی داشتیم. سیستم‌های سامسونگ با گرافیک Intel Arc هم‌اکنون در کره در دسترس هستند و در مناطق دیگر گسترش خواهند یافت. تولید کنندگان بزرگ دیگر در سایر مناطق، در هفته‌های آینده به این سیستم‌ها دسترسی خواهند داشت. در توییت دوم، اینتل گفت که سیستم‌های سامسونگ با گرافیک Intel Arc اکنون در کره جنوبی موجود هستند و عرضه لپ‌تاپ‌های Arc-toting به مناطق دیگر نیز سرعت خواهد گرفت و سازندگان نوت‌ بوک بیشتری، این دستگاه‌ها را در هفته‌های آینده عرضه خواهند کرد.

آیا این تراشه‌ها برای آینده نزدیک خوب به نظر نمی‌رسند؟

وقتی اینتل گفت که لپ‌تاپ‌های دارای پردازنده‌های گرافیکی Arc در پایان ماه مارس و با رونمایی از اولین محصولات Alchemist به بازار عرضه می‌شوند، فرض اصلی بر این بود که چنین موضوعی به معنای مناطقی مانند ایالات متحده است. اما تا کنون، این محصولات  تنها در کره جنوبی در دسترس بوده و حالا بعد از گذشت نزدیک به ۱۰ روز پس از عرضه خبری از آن‌ها نیست. حتی بدون اینکه خبری درباره این تاخیر منتشر شود، گیمرها همچنان منتظر این کارت‌های گرافیک هستند.

به گفته TechRadar، احتمالا اگر قرار بود حمل و نقل و عرضه این محصولات در مناطق دیگر، در آینده نزدیکی اتفاق بیفتد (مانند هفته آینده) برای مثال، اینتل پیشنهاد خوش‌بینانه‌تری برای عرضه در هفته‌های آینده ارائه می‌کرد. نتیجه نهایی این است که شاید مدتی طول بکشد تا لپ‌تاپ‌هایی با پردازنده‌های گرافیکی Arc ۳ در ایالات متحده، اروپا و سایر مناطق به فروش برسد. گرچه شاید تا پایان سه‌ماهه دوم فاصله زیادی نداشته باشیم، اما شاید تا ماه می هم مجبور به منتظر ماندن باشیم.

اینتل Arc سری جدید پردازنده گرافیکی (GPU) این شرکت برای رقابت با انویدیا و AMD می‌باشد

به طور خلاصه، از نظر فنی اینتل حق داشت که بگوید نوت‌ بوک‌های Arc فورا وارد بازار می‌شوند، اما مطمئنا این خبر در خارج از کره جنوبی بسیار ناامیدکننده است که Galaxy Book2 Pro سامسونگ احتمالا سیستمی است که اینتل در توییت بالا درباره آن صحبت می‌کند و هنوز در فروشگاه‌ها و هر جای دیگری عرضه نشده است و ظاهرا به این زودی نیز عرضه نخواهد شد.

باید امیدوار باشیم که عرضه کارت‌های گرافیکی دسکتاپ Arc، چنین تاخیر زیاد و بیش از اندازه‌ای را نداشته باشند. اگرچه شایعات مطمئنا اشاره کرده‌اند که اینتل از همان ابتدا به دنبال خرید مقادیر خوبی از سهام خواهد بود، اما قاعدتا مشکلات کمبود تراشه در این روزها بیشتر از همیشه پدیدار خواهد شد. نظر شما در این مورد چیست؟ آیا عرضه محصولات جدید اینتل می‌تواند مشکل افزایش قیمت و کمبودی را که بر اثر بحران کرونا و کمبود تراشه ایجاد شده است را بهبود بخشد؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان