حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سودآوری سامسونگ از چیپ حافظه و سری گلکسی S22 رکورد جدیدی ثبت کرده است

سامسونگ یکی از معدود شرکت‌های جهان است که در بسیاری از زمینه‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری فعالیت گسترده دارد. حالا اخیرا بر اساس اخبار منتشر شده گویا سودآوری سامسونگ از چیپ حافظه و سری گلکسی S22 رکورد جدیدی ثبت کرده است. با ترنجی همراه باشید.

سودآوری سامسونگ از چیپ حافظه و سری گلکسی S22 چگونه است؟

اگرچه هنوز برای شرکت‌های فناوری زود است که بدانند دقیقا در سه ماهه اول سال که اخیرا به پایان رسیده است، از نظر مالی چقدر خوب عمل کرده‌اند، اما بدیهی است که سامسونگ به دنبال سنت شکنی نیست و تخمین رسمی را برای ژانویه تا مارس ۲۰۲۲ منتشر می‌کند. در حالی که دوره قبل از جمع‌ آوری تمام داده‌های مالی چند هفته بعد صورت خواهد گرفت.

علیرغم مشکلات مختلف در زنجیره تامین جهانی که منجر به عرضه دیرتر از حد انتظار اولیه سری گلکسی S22 شد، اما بزرگ‌ترین سازنده چیپ حافظه و بزرگ‌ترین فروشنده گوشی‌های هوشمند جهان (سامسونگ) معتقد است که سود عملیاتی تلفیقی آن برای سه ماهه اول ۲۰۲۲ چیزی مابین بین ۱۴ تا ۱۴.۲ تریلیون وون کره خواهد بود.

با در نظر گرفتن رقم متوسط ​​این محدوده تخمینی، سامسونگ احتمالا به دنبال سود خالص حدود ۱۱.۶ میلیارد دلاری برای سه ماه اول سال جاری است که نشان دهنده یک بهبود متوالی کوچک نسبت به وضعیت سود سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۱ دارد که نسبت به چهارک اول سال گذشته ۵۰ درصد رشد رشد خالص را نشان می‌دهد.

شاید حتی شگفت‌انگیزتر این باشد که بدانید ۱۴.۱ تریلیون وون بالاترین سود سه ماهه اول سامسونگ در چهار سال گذشته باشد. در حالی که این شرکت هنوز نتایج مورد انتظار را بر اساس تقسیمات منتشر نکرده است، اما تحلیلگران به طرز عجیبی معتقد هستند که چیپ‌های حافظه و گوشی‌های هوشمند بالاترین عملکرد در این سه ماهه را خواهند داشت.

سودآوری سامسونگ از چیپ حافظه و سری گلکسی S22

به عنوان مثال، در سه ماهه اول سال گذشته، صنعت نیمه هادی و ارتباطات سیار به ترتیب مسئول تقریبا ۳۵ و ۴۶ درصد از سود عملیاتی نسبتا پایین از ۹.۳۸ تریلیون وون این غول فناوری بودند، نسبتی که احتمالا تا حد زیادی در زمانی که گزارش مالی کامل سه ماهه اول ۲۰۲۲ منتشر شود می‌توان بهتر به آن استناد مرد.

از نظر فروش تلفیقی، سامسونگ همچنین به دنبال پیشرفت قابل توجهی از ۶۵.۳۹ تریلیون وون در سه ماهه اول ۲۰۲۱ به ۷۷ تریلیون وون در حال حاضر است. اگرچه به گفته خبرگزاری CNBC و بر اساس تحقیقات موسسه Counterpoint، یک کاهش نگران کننده ۱۱ درصدی نسبت به سال گذشته در سودآوری گوشی‌های هوشمند این شرکت در جهانی پیش‌بینی می‌شود که بخ خاطر کاهش حجم عرضه است.

این شرکت به وضوح در بخش‌های پایین و میان‌رده بازار گوشی‌های هوشمند مشکل دارد، زیرا سری گران‌ قیمت گلکسی S22 علیرغم جنجال‌های اخیر، اما از لحاظ فروش عملکرد خوبی در بازارهای جهانی دارد.

مطابق با انتظارات اولیه، طبق گزارش‌ها، سامسونگ توانست تا پایان ماه مارس، کمی بیش از ۶ میلیون دستگاه از سری محبوب گلکسی S22 و دو عضو دیگر آن را عرضه کند و این رقم از اعدادی که خانواده گلکسی S21 در اولین هفته عرضه‌اش در سال گذشته در دسترس بودند، یک موفقیت عالی است که یک رشد ۵۰ درصدی (و حتی بیشتر) را نشان می‌دهد.

آمار فروش موبایل در فصل سوم ۲۰۲۱ منتشر شد: سامسونگ در رتبه اول

به گفته PhoneArena، ظاهرا باید تا ۲۸ آوریل منتظر بمانیم تا در مورد عملکرد افتتاحیه هر یک از بخش‌های جداگانه سامسونگ اطلاعات بیشتری کسب کنیم، اما در حال حاضر، احتمالا این کار برای نشان دادن توانایی مدیران برای مقابله با مشکلات شدید کمبود تراشه و همچنین مشکلات مربوط به باگ گوشی‌های هوشمند برطرف شود. نظر شما در این مورد چیست؟ آیا سامسونگ در نهایت می‌تواند مشکلات فعلی در کمبود تراشه و اثرات روانی پدیدار شده بعد از انتشار خبر کاهش قدرت پرچمداران خود را برطرف سازد؟ به نظر شما سامسونگ پیش از هر کاری به چه چیزی نیاز دارد؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان