حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آنر ۶٠ پرو و آنر ۶٠ رسماً معرفی شدند: حاشیه کم‌تر، دوربین‌های بهتر!

نوشته

2 سال قبل | 4 دیدگاه | آنر، اخبار، برترین‌های ترنجی

کمپانی آنر مدتی پیش سری آنر ۵٠ که پر از زرق و برق بود را روانه بازار کرد. این سری، اعضای مختلف و جذابی داشت. اما به دلیل استقبال بالایی که از گوشی‌های جدید این زیر مجموعه سابق هواوی شد، آنر تصمیم گرفت تا سری Honor 60 خود را در مدت زمان کوتاه‌تری معرفی کند. به همین دلیل است که آنر امروز رسما از دو گوشی آنر ۶٠ پرو و آنر ۶٠ در چین پرده برداری کرده است. این گوشی‌ها، جانشینان آنر ۵٠ پرو و آنر ۵٠ هستند که در ادامه به جزئیات آن‌ها می‌پردازیم.

مشخصات فنی و قیمت Honor 60

همان طور که گفتیم، همین امسال بود که آنر از سری Honor 50 خود پرده برداشته بود.

 

آنر ۵٠ پرو در کنار آنر ۵٠ و Honor 50 SE رونمایی شدند: بازگشت پر افتخار آنر

 

اما آنر دریافت که کاربران این کمپانی، اشتیاق زیادی برای نسل جدید گوشی‌های رده بالای آنر دارند. به همین ترتیب، این کمپانی چینی تصمیم گرفت تا هرچه زودتر سری آنر ۶٠ را معرفی کند. اگر آنر بخواهد با چنین استراتژی عمل کند، احتمالاً اواسط سال ٢٠٢٢ میلادی نیز شاهد ارائه گوشی‌های خانواده آنر ٧٠ هم خواهیم بود! اما گزارشی که از سوی Tech Agent منتشر شده است، نشان می‌دهد که آنر امروز تنها از دو گوشی با نام‌های آنر ۶٠ و آنر ۶٠ پرو رونمایی کرده است. این در حالی است که نسل قبل این سری، متشکل از ۴ عضو با نام‌های Honor 50 SE، آنر ۵٠ لایت، آنر ۵٠ و آنر ۵٠ پرو بود!

در هر صورت، به سراغ مشخصات و قیمت گوشی‌های جدید آنر می‌رویم. ابتدا از گوشی Honor 60 به عنوان عضو ارزان قیمت‌تر آغاز می‌کنیم. این گوشی، تفاوت خیلی خاصی نسبت به نسل قبل خود ندارد. بنابراین، این گوشی ارتقاء زایدی را تجربه نکرده است. آنر ۶٠ مجهز به نمایشگر ۶.۶٧ اینچی از نوع OLED با وضوح +Full HD و رفرش ریت ١٢٠ هرتزی است. همچنین این نمایشگر از نرخ حساسیت لمسی ٣٠٠ هرتزی، قابلیت نمایش بیش از ١ میلیارد رنگ و محتوای +HDR10 نیز پشتیبانی می‌کند. حسگر تشخیص اثرانگشت این گوشی، در زیر نمایشگر واقع شده است. نمایشگر این گوشی مانند نسل قبل، دو لبه خمیده است. اما به نظر می‌رسد که حاشیه‌های اطراف این نمایشگر، کمی کاهش یافته باشند.

آنر ۶۰ پرو و آنر ۶٠

قلب تپنده آنر ۶٠، هیچ تفاوتی با آنر ۵٠ ندارد! از دو گوشی نام برده، از Snapdragon 778G با لیتوگرافی ۶ نانومتری بهره می‌برند. ظاهراً آنر اعتقاد دارد که Snapdragon 778G قدرت کافی را در اختیار کاربران می‌گذارد. بنابراین، نیازی به ارائه یک تراشه قدرتمندتر در نسل بعدی آنر ۵٠ نبوده است! همچنین چینی‌ها ٨ یا ١٢ گیگابایت حافظه رم به همراه ١٢٨ یا ٢۵۶ گیگابایت حافظه داخلی را برای گوشی جدید خود در نظر کرد‌ه‌اند. متاسفانه خبری از درگاه کارت حافظه جانبی در Honor 60 نیست.

 

تراشه ۶ نانومتری اسنپدراگون ٧٧٨ جی / Snapdragon 778G کوالکام رسماً معرفی شد

 

به بخش سیستم دوربین منتقل می‌شویم. جایی که از قاعده ارتقاء نیافتن، مستثنی نیست! چرا که دوربین اصلی این گوشی، کاملاً مشابه با آنر ۵٠ است. البته باید ذکر کنیم که دوربین ٢ مگاپیکسلی تشخیص عمق هم از این گوشی حذف شده است. دوربین سلفی تکی ٣٢ مگاپیکسلی هم در حفره نمایشگر مرکزی تعبیه شده است. به طور کلی، آنر در این بخش نیز پیشرفتی را به ارمغان نیاورده است.

آنر ۶٠ از بلوتوث نسخه ۵.٢، درگاه Type-C، وای فای ۶ و NFC بهره می‌برد. باتری این دستگاه، دارای ظرفیت ۴,٨٠٠ میلی آمپر ساعتی است. درست است که ظرفیت باتری این گوشی بیشتر شده است. اما در عوض، شارژر همان توان ۶۶ واتی را داراست! رابط کاربری MagicUI 5.0 در کنار اندروید ١١ به صورت پیش فرض در این گوشی ارائه می‌شود. در نهایت، نوبت به قیمت نسخه‌های مختلف Honor 60 می‌رسد:

– ٨/١٢٨ گیگابایتی: ٢,۶٩٩ یوان چین (معادل ۴٢٣ دلار آمریکا)

– ١٢/١٢٨ گیگابایتی: ٢,٩٩٩ یوان چین (معادل ۴٧١ دلار آمریکا)

– ١٢/٢۵۶ گیگابایتی: ٣,٢٩٩ یوان چین (معادل ۵١٩ دلار آمریکا)

جزئیات رونمایی رسمی از آنر ۶٠ پرو

مشخصات فنی و قیمت آنر ۶٠ را با هم مشاهده کردیم. این گوشی، قیمتی مشابه نسل قبل دارد. فارغ از قیمت، حتی غالب مشخصات این گوشی به جز باتری و تا حدودی طراحی آن، از نسل قبل متمایز هستند. اما آیا همین رابطه در میان آنر ۶٠ پرو و آنر ۵٠ پرو نیز برقرار است و یا آنر بالأخره یک گوشی بهتر را ارائه داده است؟

خوشبختانه در همین ابتدا باید بگوییم که Honor 60 Pro بیش از آنچه که در Honor 60 دیده بودیم، پیشرفت کرده است. نمایشگر این گوشی، بزرگ‌تر از Honor 60 است و قطر آن به ۶.٧٨ اینچ افزایش یافته است. اما باقی مشخصات این نمایشگر مانند رفرش ریت ١٢٠ هرتزی و وضوح +Full HD، مانند آنر ۶٠ هستند. یکی از تفاوت‌های اصلی میان طراحی Honor 60 و Honor 60 Pro، مربوط به حاشیه‌های اطراف نمایشگر می‌شود. به طوری که حاشیه‌های اطراف نمایشگر Honor 60 Pro، کم‌تر از برادر کوچک‌تر این گوشی است. همچنین به نظر می‌رسد که شیشه نمایشگر، از هر ۴ طرف خمیده باشد! این مشابه همان چیزی است که هواوی در P40 Pro ارائه داده بود و جذابیت خاصی را به این گوشی بخشیده بود.

آنر ۶٠ پرو

نکته مثبت، این است که تراشه موجود در این گوشی، دقیقاً مانند نسل قبل نیست. در حالی که آنر ۶٠ از Snapdragon 778G استفاده می‌کند، در مقابل Honor 60 Pro به تراشه Snapdragon 778G Plus تجهیز شده است. به طور دقیق‌تر، Snapdragon 778G Plus، نسخه اورکلاک شده Snapdragon 778G با حداکثر فرکانس کاری ٢.۵ گیگاهرتزی پردازنده مرکزی است. به مانند آنر ۶٠، حداکثر ١٢ گیگابایت حافظه رم و ٢۵۶ گیگابایت حافظه داخلی در این گوشی وجود دارد.

 

تراشه Snapdragon 778G Plus، اسنپدراگون ۶٩۵ ۵جی، اسنپدراگون ۶٨٠ ۴جی و اسنپدراگون ۴٨٠ پلاس رسماً معرفی شدند!

 

گوشی گران‌تر آنر، از سیستم دوربین جدید و جذاب‌تری نسبت به Honor 60 استفاده می‌کند. درست است که سنسور اصلی هر دو گوشی، وضوح ١٠٨ مگاپیکسلی دارد. اما به جای استفاده از یک سنسور ٨ مگاپیکسلی برای لنز فوق عریض، نسخه پرو دارای سنسور ۵٠ مگاپیکسلی برای این لنز است. نکته عجیب‌تر و جذاب‌تر، این است که دوربین سلفی نسخه پرو، وضوح ۵٠ مگاپیکسلی دارد! این اولین باری است که آنر در بخش دوربین سلفی، چنین حسگر تصویر پر وضوحی را به کار می‌گیرد.

آنر ۶۰ پرو

وزن و ضخامت نسخه پرو، از نسخه عادی بیشتر است. اما سیستم شارژ، باتری و باقی مشخصات این دستگاه مشابه آنر ۶٠ است. هرچند که گفتیم Honor 60 Pro پر از پیشرفت است. اما توجه داشته باشید که این گوشی از شارژر ۶۶ واتی پشتیبانی می‌کند؛ در حالی که آنر ۵٠ پرو مجهز به شارژر ١٠٠ واتی بود! آنر تاکنون صحبتی از عرضه جهانی سری آنر ۶٠ نکرده است. اما امیدوار هستیم که تا پایان فصل اول سال ١۴٠١ شمسی، این اتفاق رخ بدهد! قیمت نسخه‌های مختلف آنر ۶٠ پرو، به شرح زیر می‌باشد:

– ٨/٢۵۶ گیگابایتی: ٣,۶٩٩ یوان چین (معادل ۵٨١ دلار آمریکا)

– ١٢/٢۵۶ گیگابایتی: ٣,٩٩٩ یوان چین (معادل ۶٢٨ دلار آمریکا)

نظر شما در مورد سری آنر ۶٠ چیست؟ شما آنر ۶٠ را بیشتر پسندیده‌اید یا آنر ۶٠ پرو را؟ ارزش خرید این نسل چطور است؟

اشتراک در
اطلاع از
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
m.b

با احترام قاعدتاً نسل های اول آنر بعد از جدایی از هوآوی باید ارزش خریدشونو از دست میدادن که آنر بتونه سرمایه جذب کنه و پا بگیره و به مرور ارزش خرید در محصولات آنر بیشتر و بیشتر میشد… اما گویا برعکس شده… محصولات آنر شدن مثل محصولات پیشین هوآوی و ارزش خریدشون دیگه مثل آنر گذشته رقابتی به نظر نمیرسه… خصوصاً در میانرده های گرونتر و بالارده ها…

Nmnm

گران است گران

ali karimi

سلام، خب آنر هم ایندفعه بازم خوب عمل کرده البته تو بعضی قسمتها، ولی مثال در چیپست خوب عمل نکرده، همون چسپستهای سری قبل هستن فقط تو نسخه پرو همون چیپست سری قبل هستش ولی خب اورکلاک شده هستش، درکل مشخصات خوبی داره ولی به نظرم قیمتها یکمی زیاده

مشخصات جفتشون هم خیلی خیلی خوبه.
فقط ای کاش ای کاش واسه نسخه پرو اسنپ ۸۷۰ یا ۸۶۵ میزد که اون موقع خیلی خوب میشد.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️