حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تراشه گوگل Tensor قرار بود برای اولین بار به‌همراه پیکسل ۵ معرفی شود

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | پردازشگرها، گوگل

ماه گذشته، گوگل با سروصدای زیادی اعلام کرد که توانسته یک تراشه سفارشی را توسعه‌داده که به پرچمداران جدید این شرکت یعنی پیکسل 6 و پیکسل 6 پرو راه پیدا کرده است. اما براساس یافته‌های اخیر، به‌نظر می‌رسد گوگل درابتدا آزمایش پردازنده جدید Tensor را بر روی گوشی پرچمدار سال گذشته خود، یعنی پیکسل ۵، آغاز کرده باشد.

تراشه گوگل Tensor در پیکسل ۵

به‌نظر می‌رسد که گوگل درابتدا قصد داشته پیکسل ۵ سال گذشته خود را به چیپست Tensor مجهز کند. این خبر از «گفت‌وگویی» می‌آید که مارکوس براونلی یوتیوبر، با نمایندگان رسمی گوگل داشته است.

“آن‌ها[گوگل] درواقع قصد داشتند پیکسل 5، اولین گوشی مجهز به تراشه Tensor باشد. اما پس از آن با مشکلات مربوط به کووید و زنجیره تأمین و یکسری موارد دیگر مواجه شده و درنتیجه، در آخرین ثانیه‌ها مجبور شدند عرضه آن را به‌تعویق بیندازند.

اما آن‌ها همچنان می‌خواستند یک گوشی جدید معرفی کنند، بنابراین فقط یک تراشه اسنپدراگون 765G را در گوشی خود قرار داده و آن را به بازار عرضه کردند؛ به‌امید ارائه تراشه جدید سفارشی در پیکسل ۶ آینده.”

تراشه گوگل Tensor در پیکسل ۵

تراشه گوگل Tensor در پیکسل ۵

این اولین باری نیست که در مورد پیکسل 5 با پردازنده Tensor می‌شنویم. XDA-Developers و چند منبع دیگر، پیش‌تر شواهدی از Pixel 5 مجهز به Tensor را گزارش کرده بودند که هرگز عرضه نشد.

مشخص نیست که آیا این نسخه از پردازنده Tensor با چیپست موجود در سری پیکسل 6 یکسان بوده است یا خیر. ممکن است برای Arm به‌منظور ارائه Cortex-X1 ،Cortex-A78 و Mali-G78 به گوگل کمی زود بوده باشد.

در هر صورت، پردازنده Tensor در پیکسل 5 یک ارتقاء نسبتا بزرگ نسبت به Snapdragon 765G ازنظر عملکرد به‌شمار می‌رود. پیکسل 5 درواقع یک گام رو به عقب ازنظر قدرت پردازشی و گرافیکی در مقایسه با تراشه Snapdragon 855 پیکسل 4 بود. با این وجود، ما حدس می‌زنیم که یک سال اضافی برای زمان توسعه، احتمالاً منجر به تجربه بهتر و ارائه چند ویژگی اضافی در تراشه جدید شده باشد.

دیدگاه شما پیرامون احتمال عرضه پیکسل ۵ گوگل با تراشه تنسور این شرکت که درنهایت به‌خاطر شماری از مشکلات هرگز محقق نشد، چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی