حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گوگل توسعه تراشه تنسور کاملاً سفارشی خود را تا سال 2025 به‌تعویق انداخت

نوشته

9 ماه قبل | بدون دیدگاه | پردازشگرها، شایعات، گوگل

بر اساس گزارش جدیدی که به‌تازگی منتشر شده است، گوگل در ابتدا قصد داشت چیپست‌های تنسور خود که دررواقع نسخه اصلاح‌شده Exynos سامسونگ محسوب می‌شوند را با یک تراشه کاملاً سفارشی تا سال 2024 جایگزین کند. بااین‌حال، این گزارش ادعا می‌کند که گوگل اکنون برنامه‌های خود برای تراشه سفارشی را یک سال عقب انداخته، اما درعوض Tensor G5 را در سال 2025 با معماری TSMC ارائه خواهد کرد.

توسعه تراشه تنسور کاملاً سفارشی گوگل

گزارشی در اوایل سال جاری منتشر شد مبنی‌بر اینکه اولین تراشه کاملاً سفارشی گوگل برای گوشی‌های پیکسل خود در سال 2024 ارائه خواهد شد. گزارش امروز اما این مورد را تصحیح کرده و می‌گوید: «این تراشه تا سال 2024 برای تولید انبوه آماده نخواهد شد» و یک پردازنده دیگر اکنون به‌عنوان تراشه آزمایشی قبل از نسل بعدی تنسور کاملاً سفارشی استفاده می‌شود.

بااین‌حال، چیپست سفارشی گوگل نیز برای سال 2025 هدف قرار گرفته است و احتمالاً با نام Tensor G5 شناخته خواهد شد. طبق گزارش منبع، Tensor G5 بر اساس فرآیند تولید 3 نانومتری TSMC و یکپارچه Fan-Out برای کاهش ضخامت و افزایش بهره‌وری انرژی تولید خواهد شد.

گوگل برای طراحی و ساخت تراشه Tensor سال آینده همچنان به سامسونگ پایبند است، اما هر نسل بیشتر و بیشتر اجزای سامسونگ (شامل همه‌چیز از ارتباطات و صدا گرفته تا پردازش تصویر و گرافیک) را با IP خود جایگزین می‌کند.

توسعه تراشه تنسور کاملاً سفارشی گوگل

توسعه تراشه تنسور کاملاً سفارشی گوگل

درهمین‌حال، “چندین تراشه تنسور” در دو سال گذشته لغو شده‌اند. این درحالی‌ است که شایعه شده بود که یک Pixelbook مجهز به Tensor معرفی خواهد شد اما این پروژه درنهایت کنسل شد.

«به‌گفته‌ی یکی از مدیران سابق تراشه‌های گوگل، تأخیر این شرکت در عرضه کامل Tensor به بازار تا حدودی ناشی از چالش‌های تقسیم و هماهنگی کار بین ایالات‌متحده و هند است، جایی که اکثر مهندسان سیلیکون تنسور در آنجا مستقر هستند، همراه با گردش مالی بالا در داخل گروه.»

این مدیر سابق همچنین به The Information گفته که با توجه به اینکه Pixel هنوز ازنظر حجمی به فروش خوبی دست نیافته است، نسبت‌به میزان هزینه‌ای که گوگل برای تراشه‌های سفارشی خود می‌کند، ارزش چندانی ندارد.

نظر شما درباره تعویق توسعه تراشه تنسور کاملاً سفارشی گوگل چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی