حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گوگل تراشه تنسور آینده خود را به‌صورت داخلی طراحی خواهد کرد

نوشته

11 ماه قبل | بدون دیدگاه | پردازشگرها، شایعات، گوگل

گوشی‌های هوشمند گوگل پیکسل به‌لطف دوربین با کیفیت بالا و ادغام یکپارچه با سرویس‌های نرم‌افزاری خود، در طول سال‌ها محبوبیت فراوانی پیدا کرده‌اند. بااین‌حال، یکی از عوامل کلیدی که این دستگاه‌ها را از سایر گوشی‌های اندرویدی متمایز می‌کند، تراشه Tensor سفارشی این شرکت است. این شرکت همچنین تاکنون برای طراحی و ساخت تراشه Tensor در دو نسل گذشته خود، به سامسونگ متکی بوده است. بااین‌حال، شایعاتی وجود دارد مبنی‌بر اینکه ممکن است گوگل به‌دنبال تغییر اوضاع با تراشه های تنسور آینده خود باشد و درنظر دارد تا آن‌ها را به‌صورت داخلی طراحی کند.

تراشه تنسور داخلی گوگل

انتظار می‌رود تراشه Tensor G3 توسط System LSI سامسونگ طراحی شود و با استفاده از فرآیند 4 نانومتری این شرکت به تولید انبوه برسد. طبق گزارش‌ها، این تراشه از طراحی نه هسته‌ای «1+4+4» متشکل از یک هسته اصلی Cortex-X3 با فرکانس 3.30 گیگاهرتز، چهار هسته عملکردی Cortex-A715 با فرکانس 2.60 گیگاهرتز و چهار هسته بهره‌وری 2.20 گیگاهرتز تا 2.30 گیگاهرتز Cortex-A510 استفاده خواهد کرد.

بااین‌حال، گفته می‌شود برای Tensor G4، گوگل درنظر دارد تراشه‌های خود را به‌صورت داخلی طراحی کرده و آن‌ها را با استفاده از فرآیند 4 نانومتری TSMC تولید کند. بااین‌حال، ممکن است هزینه این فرآیند برای پیکسل بسیار بالا باشد و گوگل ممکن است درنهایت به‌جای آن به کارخانه تولید تراشه سامسونگ مراجعه کند. درحال‌حاضر، مشخص نیست که Tensor G4 از چه فرآیندی استفاده خواهد کرد.

تراشه تنسور داخلی گوگل

تراشه تنسور داخلی گوگل

درنهایت و برای Tensor G5، شایعه شده است که گوگل از فرآیند 3 نانومتری TSMC برای تولید این چیپست استفاده می‌کند. این فرآیند در مقایسه با فرآیند 4 نانومتری مورداستفاده برای Tensor G4، نوید بهره‌وری انرژی و بهبود عملکرد بیشتر را می‌دهد.

این پیشرفت‌ها می‌تواند پیامدهای مهمی برای سری گوشی‌های هوشمند پیکسل داشته باشد. طراحی داخلی و ساخت تراشه توسط گوگل می‌تواند کنترل بیشتری بر عملکرد و کارایی دستگاه‌هایش بدهد و به‌طور بالقوه منجر به تجربه‌های کاربری بهتر شود.

بااین‌حال، تغییر به طراحی جدید تراشه و فرآیندهای تولید نیز با خطرات و چالش‌هایی همراه است. باید دید گوگل چگونه با این چالش‌ها مقابله می‌کند و آیا تراشه‌های Tensor آینده انتظارات را برآورده خواهند کرد یا خیر. صرف‌نظر از این، صنعت فناوری مشتاقانه منتظر عرضه سری پیکسل 8 و تنسور G3 است که می‌تواند نگاهی اجمالی به آنچه در دنیای فناوری گوشی‌های هوشمند در راه است، به ما بدهد.

دیدگاه شما پیرامون تراشه تنسور داخلی گوگل چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی