حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تست سرعت هواوی P50 Pro با اپل iPhone 13 Pro Max را تماشا کنید

رقابت پرچمدارهای ۲۰۲۱ هواوی و اپل را در این مطلب خواهیم دید که البته یک تفاوت بزرگ دارند و آن استفاده از تراشه سال قبل Huawei در نمونه خود است. خب این به دلایل عجیبی که قبلا نوکیا یا موتورولا یا غیره چنین تصمیمی گرفته بودند نیست و دلیل آن تحریم های امریکاست. آیا پرچمدار ۲۰۲۱ هواوی که تراشه سال ۲۰۲۰ این شرکت را در قلب خود دارد می تواند با آیفون ۱۳ پرو مکس پرآوازه و مجهز به تراشه فوق العاده اپل A15 رقابت کند؟ پاسخ را در ویدیو تست سرعت هواوی P50 Pro با اپل iPhone 13 Pro Max این مطلب خواهیم دید.

تست سرعت هواوی P50 Pro

رویارویی HarmonyOS 2.0 با iOS 15

رویارویی HarmonyOS 2.0 با iOS 15

اگر بخواهیم به خط زمانی عرضه پرچمدارهای هواوی توجه کنیم، می دانید که عجیب نیست خانواده P با تراشه نسل قبلی ارایه شود. هواوی تراشه جدید خود را همزمان با اپل و در شهریور هر سال (حدودا همین بازه زمانی) رونمایی می کند. اولین استفاده از تراشه جدید هم در خانواده Mate انجام می شود.

با این حال امسال نه تراشه جدید Kirin معرفی شد و نه خانواده Mate 50 به واقعیت پیوسته است. در مقابل ما خانواده P50 را داریم که با تراشه های مدل 4G کوالکام و هواوی ارایه شده است. تراشه هواوی همان نمونه سال گذشته است که با Mate 40 معرفی شد و هم دوره اپل A14 (تراشه آیفون ۱۲) محسوب می شود.

با این توضیحات احتمالا متوجه شده اید که این رقابت به چه صورت است و با توجه به بنچمارک های فوق العاده اپل A15 شاید نتیجه را پیشاپیش و قاطعانه حدس زده باشید. اجازه بدهید نگاهی به مقایسه بنچمارک های iPhone 13 Pro Max و هواوی P50 Pro داشته باشیم:

مقایسه بنچمارک پردازش مرکزی (CPU) هواوی P50 Pro با اپل iPhone 13 Pro Max

مقایسه بنچمارک پردازش مرکزی (CPU) هواوی P50 Pro با اپل iPhone 13 Pro Max

مقایسه بنچمارک گرافیکی هواوی P50 Pro با اپل iPhone 13 Pro Max

مقایسه بنچمارک گرافیکی هواوی P50 Pro با اپل iPhone 13 Pro Max

با توجه به این بنچمارک ها شاید تنها شانسی که هواوی برای ادامه دادن رقابت داشته باشد، سیستم عامل اختصاصی HarmonyOS 2.0 باشد. آیا هواوی پی ۵۰ پرو می تواند با این سیستم عامل اختصاصی شرایط را به نفع خود تغییر دهد؟

بیایید با هم یک ویدیو بسیار پرجزئیات و قابل اتکا را از کانال یوتیوبی TechNick تماشا کنیم:

همانطور که تماشا کردید، عملکرد این دو دستگاه واقعا نزدیک بهم بوده و براساس این تست تقریبا برابر است. البته که به صورت کلی می توان دید در بازی ها و پردازش های گرافیکی آیفون بهتر عمل می کند و در نرم افزارها و کارهای روزمره تا حدودی نماینده هواوی سریع تر ظاهر می شود.

این عملکرد برای دستگاهی که تراشه پرچمدار نسل قبل را دارد و از نظر بنچمارکی تفاوت فاحشی با آیفون ۱۳ پرو مکس دارد واقعا ستودنی است و بار دیگر یادآور می شود که برای ربته بندی عملکرد، صرفا نباید به امتیاز بنچمارک دستگاه ها اتکا داشت.

نتیجه نهایی تست سرعت هواوی P05 Pro با اپل iPhone 13 Pro Max

نتیجه نهایی تست سرعت هواوی P05 Pro با اپل iPhone 13 Pro Max

از زیبایی های تست های TechNick این است که جنبه های دیگر را هم می سنجد. مثلا اینجا به مصرف باتری هم توجه دارد که چه به درصد و چه به معیار قابل مقایسه تر میلی آمپر بر دقیقه مقایسه شده است. با توجه به باتری تقریبا هم اندازه این دو دستگاه باید گفت که عملکرد عمر باتری آیفون ۱۳ پرو مکس در چنین استفاده ای بهتر از هواوی پی ۵۰ پرو است. البته ما پیش از این در مقایسه عمر باتری هواوی پی ۵۰ پرو با آیفون ۱۳ پرو مکس دیدیم که تفاوت خیلی فاحش نیست.

نظر شما درباره عملکرد پرچمدار هواوی که تراشه ۱ سال پیش را در مقابل تراشه به روز و پرآوازه اپل A15 دارد، چیست؟ من حقیقتا شگفت زده شدم.

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Farcry

انیمیشن باز کردن اپ های P5 pro کاملا مثل آیفون شده (برای بقیه گوشی های اندرویدی هم همین هست ولی این یکیه کلا مثل iOS شده)

مقتیسه خوبی بود
ولی بعضی از برنامه ها جای مقایسه کردن نداشت
مثلا قند شکن زیاد به درد نمیخوره
درضمن کاش گوشیا به دست ربات کنترل میشد تا مشخص میشد کدومشون زودتر از پردازش سنگین راحت میشه.

ali karimi

سلام،مقایسه خوبی بود ولی من به نوبه خودم اندرویدوگوشی هواوی رو ترجیح میدم به اپل، هرچند که گوشیهای اپل هم عالی هستن،

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)