حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مقایسه عمر باتری هواوی P50 Pro با اپل iPhone 13 Pro Max، سامسونگ Galaxy S21 Ultra، شیائومی Mi Mix 4 و Mi 11 Ultra

دیروز با هم در ترنجی مقایسه عمر باتری iPhone 13 Pro Max اپل با سونی Xperia 1 III و دیگر رقبا را دیدیم و سرعت شارژ آن ها را هم مقایسه کردیم. امروز یک ویدیو بسیار با جزئیات و جذاب دیگر برای مقایسه عمر باتری هواوی P50 Pro با اپل iPhone 13 Pro Max، سامسونگ Galaxy S21 Ultra، شیائومی Mi Mix 4 و Mi 11 Ultra را با هم خواهیم دید که نگاه جالبی به عملکرد باتری این دستگاه ها می دهد. همچنین حتی شاید از عملکرد یکی از این دستگاه ها (که آیفون هم نیست!) واقعا شگفت زده شوید!

مقایسه عمر باتری هواوی P50 Pro با اپل iPhone 13 Pro Max و دیگران

برای شروع بیاید با حجم باتری هر کدام آغاز کنیم. در این بین کمترین حجم باتری متعلق به آیفون ۱۲ پرو مکس است. بیشترین حجم باتری را هم شیائومی می ۱۱ اولترا و گلکسی اس ۲۱ اولترا شاهد هستیم. جالب اینکه حجم باتری هواوی P50 Pro و آیفون ۱۳ پرو مکس خیلی نزدیک به یکدیگر بوده و این در حالی است که نماینده هواوی قبل از نماینده اپل معرفی شده است.

 

مقایسه حجم باتری

مقایسه حجم باتری

اما در بحث نمایشگر شاهد چه تفاوت هایی هستیم؟ خب این دستگاه ها واقعا نمایشگرهای متفاوتی دارند که از نظر رفرش ریت و چگالی پیسکل (ترکیب فاکتور اندازه نمایشگر و رزلوشن) قابل بررسی است.

مقایسه مشخصات نمایشگر

مقایسه مشخصات نمایشگر

مقایسه مشخصات نمایشگر

مقایسه مشخصات نمایشگر

همانطور که ملاحظه می کنید، نماینده های شیائومی و آیفون ۱۲ پرو مکس با رفرش ریت ثابت ارایه می شوند که فناوری قدیمی تری است. تفاوت اینجاست که نماینده های شیائومی ۱۲۰ هرتز هستند و این باعث افزایش مصرف انرژی خواهد شد. همچنین می ۱۱ اولترا با چگالی تصویر ۵۱۵ پیکسل در هر اینچ مربع حتما کار سختی خواهد داشت، هر چند که بزرگترین باتری را دارد.

اما عملکرد این ۶ دستگاه در مقابل یکدیگر به چه صورت خواهد بود؟ خب بیاید این ویدیو بسیار پرجزئیات را ببینیم:

 

 

همانطور که دیدید و نتیجه نهایی در تصویر زیر مشخص است (متاسفانه نوع تراشه گلکسی اس ۲۱ اولترا و شیائومی ۱۱ اولترا به اشتباه به جای اسنپدراگون ۸۸۸ که تراشه ۵ نانومتری است، اسنپدراگون ۸۶۵ که ۷ نانومتری است عنوان شده)، با توجه به عملکرد فوق العاده هواوی در P50 Pro باید گفت در این تست بهترین پرچمدار اندرویدی از نظر عمر باتری است. مصرف بسیار بهینه این دستگاه آن را حتی بهتر از گلکسی اس ۲۱ اولترا و آیفون ۱۲ پرو مکس قرار می دهد. اگر مصرف باتری کمی بیش از حد در بخش دوربین نبود هم حتی می توان گفت که شاید از آیفون ۱۳ پرو مکس هم بهتر عمل می کرد.

نتیجه نهایی

نتیجه نهایی

عملکرد بسیار ضعیف شیائومی در می ۱۱ اولترا اینجا کاملا واضح است. مشکل قابل توجه در کنترل دما و مصرف خیلی زیاد باتری باعث شد این دستگاه در رتبه ششم جای بگیرد. شیائومی می میکس ۴ هم نتوانست خیلی درخشان تر ظاهر شود و رتبه پنجم برای آن کسب می شود.

آیفون ۱۳ پرو مکس همچنان بهترین عملکرد باتری را نشان می دهد اما اگر بحث سرعت شارژ شدن آن را با هواوی P50 Pro مقایسه کنیم مشخصا برتری با نماینده هواوی خواهد بود.

کنترل دما در آیفون ها هم واقعا بی نظیر است و اگر با دیگر موبایل های اندرویدی در این تست مقایسه کنید متوجه می شوید که چرا گوشی های اندرویدی برای کاربران آیفون همواره داغ تر هستند.

نظر شما درباره این تست و عملکرد دستگاه های مختلف در آن چیست؟ حقیقتا تا نیمه های تست من از عملکرد قابل توجه هواوی پی ۵۰ پرو شگفت زده شده بودم.

اشتراک در
اطلاع از
12 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ali

هارمونی os حیرت انگیزه از لحاظ بهینگی و بهترین و بهینه ترین سیستم عامل جهانه من گوشی مادرمو که 3 سال پیش براش از چین خریده بودم بعد اپدیت به هارمونی os مصرف باتریش خیلی خیلی کم شده.

Faez

بهینه ترین سیستم عامل جهان هست آی او اس ولی دومیش همین هارمونی ولی خودش در اصل بر پایه اندروید هست

Mahdi

باتری همشون ۵۰۰۰ میلی آمپره 😐😐😐

Auroro

اینجا همون جاهاست که بعضیا لال میشن.

Mahdi

👍👍👍 نگاه نکرده بودم

نیما عرفانی

👌
باید دید هارمونی او اس با چیپست های کوالکام و مدیاتک هم همینقدر سینک و بهینه ست یا فقط با کایرین یکپارچگی داره.
علی ای حال ؛
اینا همه نشونه ست …
شاید حرفم رنگ و بوی کلیشه ای به خودش بگیره اما خب مصداق بارزش نتیجه ی همین مقایسست.
راز موفقیت : وقتی با الگو گرفتن از نمونه های موفق، هدف گذاری و سرمایه گذاری در تحقیق و توسعه ی میان مدت و بلند مدتی برنامه ریزی شده باشه ، وقتی از سختی ها/شکست ها/محدودیت ها تجربه اندوزی بشه و به جای حسرت و بلند پروازی، ازشون خشت و نردبون بسازی و صد البته در شرایطی که نسبت به «تحریم ها» دید مثبتی و خوش‌بین داشته باشی ؛ میشه همون نشونه . همه ی اینا تیکه های پازل چشم انداز آینده ایه که خودت تو وجودت ترسیمش کردی. تکمیلش دیرو زود داره اما سوخت و سوز نه… وقتی پرقدرت تر از گذشته، اینبار رو غلتک “خودکفایی” بیوفتی دیگه اجباری نیست که حتماً تو زمین رقبا با قواعد خودشون بازی کنی.
پی نوشت : تحریم های آمریکا برای چین (رأسش هواوی) در واقع تلنگری بود که باعث شد هوشیار بشه و مسیر درستو بره.
“یا راهی خواهم یافت یا راهی خواهم ساخت” .

Auroro

و منی که از آینده تکنولوژی میترسم 😐

persepolis

آخری معنیش میشه مهندس

Mohammadr

ایفون 13 پرومکس با افزایش حجم باتریش میشد همچین انتظاری داشت👍عالی
می میکس چهارم با اون صفحه بدون زائده ش… هعی…

Mahdi

شیائومی با چیپست داغون و رابط کاربری داغون همین میشه

Mohammadr

اره تو بحث باتری بده.
من می میکس4 رو از لحاظ بصری گفتم…

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)