حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

قیمت مدیاتک Dimensity 9000 دو برابر بیشتر از تراشه نسل قبل خود است

نوشته

2 سال قبل | 2 دیدگاه | پردازشگرها، مدیاتک

کمپانی تایوانی مدیاتک هفته گذشته تراشه پرچمدار خود برای استفاده در گوشی‌های رده‌بالای ۲۰۲۲ را با نام Dimensity 9000 معرفی کرد که درحقیقت، اولین پردازنده توسعه‌یافته بر اساس فرایند ۴ نانومتری نیز محسوب می‌شود. در همین حال، انتظار می‌رود کوالکام نیز تراشه‌های پرچمدار با عملکرد بالا را هفته آینده و در رویداد اختصاصی فناوری خود معرفی کند. حال، امروز و بر اساس تازه‌ترین گزارش منتشرشده توسط Digital Chat Station، قیمت چیپست جدید مدیاتک Dimensity 9000، تقریباً دو برابر گران‌تر از نسل قبلی خود می‌باشد. این بدان معناست که ما باید انتظار عرضه گوشی‌های هوشمند رده‌بالا با برچسب قیمتی گران‌تر از دستگاه‌های مجهز به Dimensity 1200 را داشته باشیم.

قیمت مدیاتک Dimensity 9000

این گزارش همچنین اشاره می‌کند که اگرچه قیمت Dimensity 9000 تقریباً دو برابر بیشتر از Dimensity 1200 می‌باشد، اما Snapdragon 8Gx Gen 1 معرفی‌نشده کوالکام، همچنان گران‌تر از چیپست پرچمدار جدید مدیاتک خواهد بود. در مورد شایعات پیرامون Dimensity 7000 با فرایند ۵ نانومتری نیز، Digital Chat Station بیان می‌کند که ممکن است شاهد عرضه دستگاه‌های مجهز به این چیپست در سه‌ماهه اول سال 2022 باشیم.

طبق گزارشات پیشین، کوالکام قصد دارد روند نامگذاری تراشه‌های موبایل خود را تغییر داده و آن‌ها را با نام جدید معرفی کند. در هر صورت، هفته آینده اجلاس فناوری کوالکام در تاریخ ۹ آذرماه به‌صورت رسمی آغاز شده و تا ۱۱ آذر نیز ادامه خواهد یافت، جایی که نام واقعی چیپست پرچمدار جدید این شرکت رسما اعلام خواهد شد.

قیمت مدیاتک Dimensity 9000

قیمت مدیاتک Dimensity 9000

مدیاتک هفته گذشته رویداد اختصاصی خود را برگزار کرده و در آن تراشه Dimensity 9000 را به‌صورت رسمی معرفی کرد. این شرکت نیز تغییری در فرم نامگذاری تراشه‌های خود ایجاد کرده و ترتیب شماره‌گذاری آن را به‌ناگاه از Dimensity 1200 به 9000 افزایش داد.

طبق گزارشات اخیر، ممکن است شاهد عرضه اولین دستگاه‌های مجهز به چیپست Dimensity 9000 در ماه فوریه سال آینده میلادی باشیم. از طرف دیگر، شیائومی 12 ممکن است اولین گوشی هوشمندی باشد که با چیپست جدید کوالکام، احتمالاً تا پیش از پایان سال جاری، به بازار عرضه خواهد شد.

دیدگاه شما پیرامون افزایش قیمت دو برابری تراشه جدید مدیاتک Dimensity 9000 نسبت به نسل قبل خود چیست؟ به‌نظر شما به‌تبع این موضوع، وضعیت قیمت‌گذاری گوشی‌های موبایل مجهز به آن تا چه اندازه تغییر خواهد کرد؟

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mahdi

دیگه هر چیزی یه بهایی داره ، استفاده از تمام ویژگی های یه چیپست پرچمدار هزینه رو هم بالا می بره البته بحران کمبود تراشه هم تاثیر داره

ali karimi

سلام، خب کمبود جهانی تراشه هم تو قیمتها تأثیر داره، مدیاتک خب مسلمأ قیمت چیپست پرچمدار خودشو افزایش میده و 2برابر کرده، حالا باید دید که تراشه اسنپ چقدر قیمتش نسبت به سری قبل بالا میره، همه ایناحتما قیمت گوشیهام تأثیر داره که نهایتأ به ضرر ما کاربرها هستش، موفق باشید

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی