حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اولین گوشی مجهز به تراشه Dimensity 9000 اواخر زمستان از راه خواهد رسید

نوشته

2 سال قبل | یک دیدگاه | شایعات، مدیاتک

طبق اطلاعات جدید، اولین گوشی هوشمند مجهز به تراشه مدیاتک Dimensity 9000 امسال عرضه نخواهد شد. مدیاتک در هفته گذشته از پرچم‌دار ۴ نانومتری خود با نام Dimensity 9000 رونمایی کرد. از سوی دیگر، کوالکام نیز خود را برای معرفی از تراشه پرچمدار Snapdragon 8 Gen 1 در هفته آینده آماده می‌کند.

اولین گوشی مجهز به Dimensity 9000 اوایل ۲۰۲۲ معرفی خواهد شد

با این حال، انتظار می‌رود دستگاه‌های دارای تراشه Snapdragon 8 Gen 1 زودتر از دستگاه‌های مجهز به پرچمدار مدیاتک معرفی شوند. در اوایل این ماه، مدیاتک ادعا کرد که Dimensity 9000 توانسته است تراشه A15 اپل که قدرت آیفون ۱۳ را تامین می‌‌کرد، شکست دهد. محصولات رده بالای مدیاتک در رسیدن به تراشه های پرچمدار کوالکام همواره شکست خورده‌اند. با این حال، به نظر می رسد که Dimensity 9000 سرانجام این روند را تغییر خواهد داد‌.

مطابق با گزارش GizChina، ریلمی، ردمی، شیائومی و تعداد زیادی از برندهای محبوب دیگر، قرار است در سه ماهه اول سال ۲۰۲۲ گوشی‌های هوشمند خود که به تراشه دیمنسیتی ۹۰۰۰ مجهز شده است را معرفی کنند. گزارش جدیدی از MyDrivers ادعا می‌کند، اولین گوشی هوشمند مجهز به تراشه Dimensity 9000 در فوریه ۲۰۲۲ (اواخر بهمن یا اوایل اسفند ۱۴۰۰) رونمایی خواهد شد. از سوی دیگر، زمان زیادی تا معرفی Snapdragon 8 Gen 1 نمانده است، انتظار می‌رود این تراشه در سی ام نوامبر (۹ آذر) معرفی شود.

Dimensity 9000

همان‌طور که در گذشته برای شما نوشتیم، تلفن های هوشمند مجهز به Snapdragon 8 Gen 1 زودتر از رقبای مجهز به Dimensity 9000 معرفی خواهند شد. اکنون برخی گزارشات ادعا می‌کنند که اولین گوشی مجهز به تراشه پرچمدار کوالکام در ماه دسامبر به طور رسمی معرفی خواهد شد. شیائومی در حال آماده‌سازی خود برای رونمایی از شیائومی ۱۲ در دوازدهم دسامبر (۲۱ آذر ۱۴۰۰) است. اگر شایعات درست باشند، تلفن‌ هوشمند مذکور، اولین دستگاه مجهز به اسنپدراگون ۸۹۸ (Snapdragon 8 Gen 1) خواهد بود.

گویا شیائومی امسال تلاش زیادی برای اول بودن کرده است! زیرا برخی گزارشات می‌گویند که Redmi K50 Gaming نیز اولین گوشی مجهز به تراشه Dimensity 9000 خواهد بود. ظاهراً این گوشی با نمایشگر OLED با رفرش ریت ۱۴۴ هرتزی، دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی با سنسور سونی IMX686 و سنسور اثر انگشت زیر صفحه نمایش به دست کاربران خواهد رسید.

امتیاز بنچمارک Snapdragon 8 Gen 1 فاش شد: بیشتر از Dimensity 9000

تراشه پرچمدار مدیاتک دارای مشخصات جذابی است. به عنوان مثال، این تراشه اولین پردازنده مجهز به فرآیند ساخت ۴ نانومتری است‌. جدای از آن، این چیپست از معماری جدید ARM v9 استفاده می‌کند که دارای کلاستر سه گانه ۴+۳+۱ است. این تراشه همچنین، یک هسته اصلی X2 و سه هسته Cortex-A710 با کلاک ۲.۸۵ گیگاهرتز خواهد داشت. البته که چهار هسته کم مصرف تر با فرکانس ۱.۸ گیگاهرتز شما را در کار های سبک همراهی خواهند کرد.

نظر شما چیست؟ شما بین Dimensity 9000 و Snapdragon 8 Gen 1 (اسنپدراگون ۸۹۸) کدام تراشه را برتر می‌دانید؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
طاها قلی پور

شرمنده بابت اسپم ولی مدیر دیزاین سایت تو رو قران این دسترسی سریع بالای سایت رو عوض کن . اخه اپدیت اندروید 11 ؟ ایفون 12 ؟ ios14 ؟ اینا همه مال سال قبله .

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سهیل سلیمانی