حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

کوالکام Snapdragon 8Gx Gen 1 نام تراشه پرچمدار آینده این شرکت خواهد بود

کمپانی کوالکام چند سالی می‌شود که الگوی مربوط به نام پردازنده‌های موبایلی خود را که شامل رقم ۸ (پرچمدار)، ۶/۷ (میان‌رده) و ۴/۲ (پایین‌رده) برای صدگان خود بوده، حفظ کرده و تنها با ارتقاء به نسل جدید، رقم دهگان و یا یکان آن را تغییر داده است. حدود یک هفته پیش اما، برای شما گزارش دادیم که این شرکت ممکن است در سال جاری و برای اولین بار، سنت‌شکنی کرده و تراشه پرچمدار آینده خود را به Snapdragon 8 Gen 1 تغییر نام دهد. همچنین بعدها خود این شرکت رسما تغییر نام تراشه‌های خود را اعلام کرده، اما از بیان نام دقیق آن‌ها خودداری کرد. با این حال، به‌نظر می‌رسد نام قبلی شایعه‌شده نیز صحیح نبوده و طبق تصویری که به‌صورت سهوی از کوالکام لو رفته، ممکن است پردازنده آینده، Snapdragon 8Gx Gen 1 نام گیرد که جهش بزرگی نه‌تنها ازنظر نام، بلکه در عملکرد کلی نیز خواهد بود.

کوالکام Snapdragon 8Gx Gen 1

به‌تازگی، لوگوی یک تراشه جدید کوالکام در وب‌سایتی مربوط به این شرکت توسط کاربر توییتری Za_Raczke، تنها چند روز پیش از برگزاری رویداد اختصاصی معرفی آن، مشاهده شده است. عنوان اصلی این صفحه، “آیکون تست” بوده و نماد موردنظر تراشه در کنار برچسب “Test123” قرار دارد. این برچسب به‌احتمال‌ فراوان قرار است با نام واقعی تراشه جایگزین شود، اما در اینجا، هنوز شاهد آن نیستیم.

پیش از این، چیپست پرچمدار جدید قرار بود “Snapdragon 8 Gen 1” نامگذاری شود. کوالکام درواقع تاکنون نام دقیق آن را تایید نکرده، بلکه تنها به «جدیدترین پلتفرم پرچمدار سری 8 اسنپدراگون» اشاره کرده است. بنابراین این امکان وجود دارد که تراشه‌های سری 8 در واقع “8Gx” نام داشته باشند.

همچنین کوالکام پیش‌تر تراشه‌هایی با نام «8cx» را عرضه کرده بود که درواقع نام پردازنده‌های پرچمدار لپ‌تاپ‌های ویندوزی مبتنی‌بر Arm است.

کوالکام Snapdragon 8Gx Gen 1

کوالکام Snapdragon 8Gx Gen 1

هر چه که باشد، این مورد با شایعات پشین و این واقعیت که کوالکام قصد دارد پردازنده‌های خود را تغییر نام دهد، مطابقت داشته که شناسایی آن‌ها را نیز برای همگان آسان‌تر می‌کند. با این حال، من بیشتر علاقه‌مندم که بدانم آیا این فقط یک تغییر نام بوده و یا این شرکت درحال ارتقای اساسی چیپست‌های خود نیز می‌باشد؛ با توجه به اینکه چگونه آن‌ها در سیستم‌عامل اندروید با رقابت سختی از جانب سامسونگ، گوگل و از همه مهم‌تر، مدیاتک روبرو هستند، زیرا تمامی این شرکت‌ها کار بر روی تراشه‌های داخلی خود را آغاز کرده‌اند.

در پایان، باید تا زمان برگزاری رویداد فناوری کوالکام برای رونمایی از پردازنده‌های جدید خود که در تاریخ ۹ تا ۱۱ آذرماه برنامه‌ریزی شده است، صبر کرده تا ببینیم این شرکت درنهایت، کدام نام را برای تراشه پرچمدار موبایلی خود درنظر می‌گیرد.

دیدگاه شما پیرامون تغییر نام تراشه جدید کوالکام به Snapdragon 8Gx Gen 1 چیست؟ به‌نظر شما، شیوه نامگذاری جدید، شناسایی پردازنده‌های این شرکت از یکدیگر را ساده‌تر خواهد کرد و یا تنها به پیچیده‌شدن مضاعف آن کمک کرده است؟

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

اینکه شرکتای تراشه سازی دارن تو تغییر نام تراشه هاشون دارن یه کارایی میکنن خدا کنه که بر عملکرد تراشه هاشون هم تاثیر مثبت داشته باشه.

ali karimi

سلام، اخرش نفهمیدیم چیشد، اول شد898، بعدش اسنپ8_Gen1 الانم شده اسنپ8Gx_Gen1_ خدا کنه دیگه اسمشو بازم عوض نکنه، درکل همون 898 خیلی بهترو راحت تر بود، کلی بگیری کارایی و قدرت و بهینه بودن تراشه ها مهمه نه اسمشون که اینا هی تغییرش میدن، موفق باشید

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی