حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اپل به استفاده از مودم 5G کوالکام در آیفون 15 ادامه خواهد داد

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، شایعات

مارک گورمن از بلومبرگ گزارش می‌دهد که اپل به تهیه تراشه‌های مودم از کوالکام برای سری آیفون 15 سال آینده خود ادامه خواهد داد. کوالکام نیز چندی پیش بیان کرد که قرار است “اکثریت قریب‌به‌اتفاق” تراشه‌های مودم برای دستگاه‌های اپل را ارائه کند؛ علی‌رغم شایعات قبلی مبنی‌بر ارائه تنها کسری از تراشه‌های مودم این شرکت برعهده کوالکام خواهد بود.

استفاده از مودم 5G کوالکام در آیفون 15 اپل

کوالکام در نوامبر 2021 اعلام کرد که انتظار دارد 20 درصد از تراشه‌های مودم اپل را در سال 2023 عرضه کند که نشان‌دهنده استفاده احتمالی از تراشه‌های مودم ساخت خود اپل بود. اپل در تلاش است تا با توسعه فناوری مودم 5G، وابستگی خود به کوالکام را کاهش دهد؛ اما به‌نظر نمی‌رسد که تراشه‌های اپل برای عرضه در سال 2023 آماده باشند.

گزارش Gurman منعکس‌کننده اطلاعاتی است که قبلاً از تحلیلگر معتبر اپل، مینگ چی کو، شنیده بودیم. کو در ژوئن 2022 گفت که کار اپل بر روی تراشه مودم 5G “شکست خورده” و کوالکام همچنان تأمین‌کننده مودم این شرکت برای سری آیفون‌های 2023 باقی خواهد ماند.

Kuo گفت که توسعه تراشه درحال‌حاضر متوقف شده است، اما کار بر روی آن درنهایت ادامه خواهد یافت. انتظار می‌رود اپل تراشه مودم خود را بسازد، اما تکمیل شدن کار و استفاده رضایت‌بخش در آیفون‌ها و سایر دستگاه‌ها به زمان بیشتری نیاز دارد.

استفاده از مودم 5G کوالکام در آیفون 15 اپل

استفاده از مودم 5G کوالکام در آیفون 15 اپل

اپل در سال 2017 یک نبرد حقوقی را علیه کوالکام آغاز کرده و این شرکت را متهم کرد که به‌طور غیرمنصفانه حق امتیاز برای فناوری‌هایی که هیچ ربطی به آن‌ها ندارد را دریافت می‌کند. اپل می‌خواست با استفاده از 5G، از کوالکام دور شود تا پرداخت هزینه به این شرکت را متوقف کند و درعوض از فناوری اینتل استفاده کند، اما اینتل نتوانست تراشه‌های 5G را مطابق با استانداردهای اپل تولید کند.

اپل مجبور شد دعوای خود با کوالکام را حل‌وفصل کند و از آن زمان از تراشه‌های مودم 5G این شرکت برای آیفون و آیپدهای خود استفاده کرده است. اپل از آن زمان بر روی تراشه مودم خود کار می‌کند و حتی تجارت تراشه مودم اینتل را برای شروع کار خریداری کرد. شایعات اولیه سال 2023 را به‌عنوان سالی که اپل برای استفاده از مودم ساخت خود آماده می‌شود، مشخص می‌کرد، اما به‌نظر می‌رسد که این رویه کمی بیشتر طول خواهد کشید.

نظر شما درباره استفاده از مودم 5G کوالکام در آیفون 15 اپل چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی