حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

بخش مودم های اینتل را اپل به قیمت ۱ میلیارد دلار خرید

نوشته

4 سال قبل | 6 دیدگاه | مطالب ترنجی

یکسال پیش بود که در ترنجی خواندیم مودم 5G آیفون های ۲۰۲۰ ساخت اینتل خواهد بود. هفت ماه پیش اما خواندیم که خروج اینتل از توسعه مودم‌های 5G رقم می خورد. در نهایت اما حالا شاهدیم که بخش مودم های اینتل را اپل به قیمت ۱ میلیارد دلار خرید. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

خرید بخش مودم های اینتل توسط اپل

خرید بخش مودم های اینتل توسط اپل

خرید بخش مودم های اینتل توسط اپل

اینتل که توانایی رقابت با کوالکام را در دنیای مودم گوشی‌های موبایل در خود ندید که در این مورد واکنش نسبتا شدیدی را از این شرکت در مقابل رقیب خود به تازگی شاهد بودیم، راهی جز صرف نظر از این کسب و کار پیدا نکرد تا در نهایت اینتل از بازار مودم موبایل ها خارج شود.

در حالی که خبر توافق میان اینتل و اپل را پیش‌تر شنیده بودیم، اینتل روز گذشته رسما اعلام کرد که معامله فروش بخش مودم به اپل به قیمت ۱ میلیارد دلار رسمیت پیدا کرده و هم اکنون اپل صاحب جدید اکثریت کسب و کار مودم گوشی‌های هوشمند شرکت اینتل محسوب می‌شود.

آغاز خروج اینتل از بازار مودم‌های 5G و نهایی شدن تصمیم بر فروش این بخش در ماه آوریل اتفاق افتاد، جایی که اینتل اعلام کرد که دیگر در تامین تراشه مودم که امکان دسترسی موبایل‌ها به نسل بعدی شبکه همراه را ممکن میسازد با دیگر تراشه سازان رقابت نخواهد کرد. اینتل قبلا اعلام کرده بود که تغییر مسیر با تمرکز بر روی جنبه‌های دیگری از فناوری 5G ممکن است و این شرکت شاید بعد به جای گوشی‌های هوشمند، برای کامپیوترهای شخصی، دستگاه‌های اینترنت اشیا، خودروهای هوشمند و غیره مودم طراحی و تولید کند.

اما در ماه جولای این تراشه ساز بزرگ اعلام کرد که بخش عمده قسمت تولید مودم خود را به اپل واگذار خواهد کرد. اکنون نیز اینتل بعد از نهایی شدن معامله با اپل گفته است که این معامله به این کمپانی امکان تمرکز بر روی توسعه شبکه 5G برای دستگاه‌هایی غیر از گوشی‌های هوشمند را فراهم می‌سازد. هر چند مشخصا اینتل از این اتفاق خوشحال نیست و متهم ساختن کوالکام در مورد این موضوع بر این صحبت صحه میگذارد.

به گفته اینتل، اگر کوالکام رفتار غیر رقابتی از خود نشان میداد این شرکت مجبور به خروج از بازار مودم‌ها و ضرر چندین میلیارد دلاری نمیشد. بدین ترتیب پرونده بخش مودم گوشی‌های هوشمند اینتل با معامله ۱ میلیارد دلاری با اپل بسته شد اما هیچ اتفاق خوشحال کننده‌ای در این معامله برای اینتل وجود ندارد.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید که مودم های 5G آیفون ۲۰۲۰ بتوانند با نمونه کوالکام رقابت کنند؟

اشتراک در
اطلاع از
6 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ARMTIN

آقای عطایی
مشخصات K30 با پوستر رسمی منتشر شد
منبع اول :
https://m.ithome.com/html/460666.htm
منبع دوم :
https://m.ithome.com/html/460696.htm

mostafa3

خوب بخش مودم شد مال خودش در آینده بخش صفحه نمایش هم مال خودش می‌کنه میکرو led
با پول همه چی میشه مال خودت

Mahdi

آره باید هم اینطور باشه آیفون ۶۴ گیگ رو میده ۱۰۰۰ دلار همین میشه شاید در آینده شرکت arm رو هم بخره

علی شیخ زاده

دلیلش هم انحصار و iosهست

Milad7

the best

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)