حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

کوالکام انتظار دارد تأمین‌کننده اصلی مودم 5G اپل برای آیفون 15 و 16 باقی بماند

نوشته

1 سال قبل | یک دیدگاه | اپل، شایعات، کوالکام

شایعه شده است که اپل درحال توسعه مودم اختصاصی 5G خود برای آیفون‌های آینده است. بااین‌حال، بعید به‌نظر می‌رسد این تراشه به این زودی‌ها از سوی این شرکت معرفی شده و در آیفون‌ها مورداستفاده قرار گیرد. درهمین‌راستا، پیش‌بینی می‌شود که کوالکام تأمین‌کننده مودم 5G برای تمامی مدل‌های آیفون 15 و آیفون 16 باقی بماند که نشان می‌دهد مودم اپل حداقل تا سال 2025 معرفی نخواهد شد.

تأمین مودم 5G آیفون 15 و 16 اپل از سوی کوالکام

جف پو، تحلیلگر Haitong International Securities، در یادداشتی تحقیقاتی در روز جمعه بیان داشت که انتظار دارد مدل‌های آیفون عرضه‌شده در سال 2024 از مودم اسنپدراگون X75 معرفی‌نشده کوالکام استفاده کند. همانند اسنپدراگون X70، انتظار می‌رود X75 نیز بر اساس فرآیند 4 نانومتری TSMC تولید شود که به بهبود بهره‌وری انرژی آن کمک می‌کند.

در ماه ژوئن، مینگ-چی کو، تحلیلگر TF International، بیان کرد که کوالکام تأمین‌کننده انحصاری مودم‌های 5G برای مدل‌های جدید آیفون در سال 2023 باقی خواهد ماند، زیرا اپل نتوانسته است تراشه جایگزین خود را تکمیل کند. در آن زمان، کو گفت که معتقد است اپل به توسعه تراشه 5G خود ادامه خواهد داد، اما او چارچوب زمانی برای آماده‌شدن تراشه به‌منظور استفاده در آیفون‌ها را ارائه نکرد.

تأمین مودم 5G آیفون 15 و 16 اپل از سوی کوالکام

تأمین مودم 5G آیفون 15 و 16 اپل از سوی کوالکام

انتظار می‌رود هر چهار مدل آیفون 15 به آخرین مودم اسنپدراگون X70 کوالکام که در ماه فوریه معرفی شد، مجهز شوند. همانند مودم اسنپدراگون X65 در مدل‌های آیفون 14، X70 ازنظر تئوری از سرعت دانلود تا 10 گیگابیت‌برثانیه پشتیبانی می‌کند، با قابلیت‌های هوش‌مصنوعی جدید اضافه‌شده برای سرعت سریع‌تر، پوشش بهبودیافته، کیفیت سیگنال بهتر، تأخیر کمتر و تا 60 درصد بهبود بازده انرژی.

درمجموع، درحالی‌که گزارش‌های اولیه ادعا می‌کردند که مودم 5G خود اپل می‌تواند در اوایل سال 2023 در آیفون‌ها استفاده شود، با انتشار گزارش‌های جدید، این تغییر ممکن است حداقل چند سال بیشتر طول بکشد.

نظر شما درباره تأمین مودم 5G آیفون 15 و 16 اپل از سوی کوالکام چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
BeFair

کم کم کوالکام هم برچیده میشه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی