حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

افزایش قیمت گوشی های هوشمند بهره‌مند از تراشه‌های درجه‌یک کوالکام و مدیاتک

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اسمارت‌فون، تجاری

ارزش گوشی‌های پرچمدار سال‌به‌سال در حال افزایش است؛ دلایل زیادی نیز برای این امر وجود دارد. گوشی‌ها در این مسیر تغییر می‌کنند اما خود روند تغییر نمی‌کند. هر نسل جدید، تراشه‌های سریعتر، گرافیک قوی‌تر، کیفیت تصویر بهتر، سرعت شارژ بالاتر و البته مقدار حافظه داخلی و رم بیشتر را ارائه می‌دهد. با این حال، طبق برآوردهای صورت گرفته و نتایج حاصل از کمبود جهانی تراشه، پیش‌بینی می‌شود که قیمت گوشی های هوشمند که در آنها از تراشه‌های رده‌بالای کوالکام و مدیاتک استفاده می‌شود، به‌طور محسوسی افزایش یابد.

افزایش قیمت گوشی های هوشمند

در سال 2022، پرچمداران ویژگی‌های پیشرفته‌تری را ارائه می‌دهند و کاربران باید هزینه آنها را از جیب خود پرداخت کنند. افزایش بیشتر قابلیت‌ها، در درجه اول، ناگزیر با افزایش اجتناب‌ناپذیر قیمت گوشی‌های هوشمند همراه خواهد بود. کمبود تراشه‌ها که بعید است امسال برطرف شود، هزینه دستگاه‌ها را نیز بالا می‌برد. یکی از عواملی که منجر به افزایش قیمت پرچمداران خواهد شد، ظهور تراشه‌های جدید برتر است؛ نمونه‌هایی ازجمله: Snapdragon 898 و Dimensity 2000.

افزایش عملکرد و بهره‌وری انرژی با استفاده از فناوری 4 نانومتری باعث می‌شود تا پرچمداران Dimensity 2000 و Snapdragon 898 به زیر 775 دلار نرسند.

به‌نظر می‌رسد کسانی که برای خرید پرچمدار 2022 پول پس‌انداز می‌کنند، باید آماده باشند که در مقایسه با دستگاه‌های برتر سال‌های گذشته، هزینه‌ی بیشتری پرداخت کنند.

افزایش قیمت گوشی های هوشمند

افزایش قیمت گوشی های هوشمند

وضعیت توسعه‌دهندگان تراشه در شرایط کمبود نیمه‌هادی

TrendForce به‌تازگی وضعیت بخش توسعه‌دهندگان تراشه بدون کارخانه(با تولیدکننده تراشه و کارخانه‌داران مانند TSMC، اینتل و سامسونگ اشتباه گرفته نشود) را در سه‌ماهه دوم سال جاری تجزیه‌وتحلیل کرده است؛ این بخش از صنعت نیمه‌هادی رشد سریعی را نشان داده که با کمبود جهانی میکرومدارها و افزایش تقاضا برای آنها توضیح داده می‌شود.

بر اساس گزارشات، درآمد کلی ده توسعه‌دهنده اصلی تراشه، به 29.9 میلیارد دلار می‌رسد که 60.8 درصد بیشتر از سه‌ماهه دوم سال 2020 و زمانی که نتایج، 18.6 میلیارد دلار را نشان می‌داد، می‌باشد.

بنابراین، کوالکام با درآمد 6.47 میلیارد دلاری و رشد سالانه ۷۰.۰ درصدی به‌ویژه به‌دلیل تقاضای شدید برای شبکه ارتباطاتی 5G، در رتبه اول توسعه‌دهندگان چیپست قرار می‌گیرد.

در رتبه دوم NVIDIA قرار دارد با درآمد فصلی 68.8 درصدی که به 5.84 میلیارد دلار رسیده است. در همین زمان، بخش کارت‌های گرافیکی این شرکت، افزایش 91.1 درصدی را ثبت می‌کند.

Broadcom نیز با 4.95 میلیارد دلار و افزایش 19.2 درصدی، جایگاه سوم در این لیست را در اختیار دارد. تقاضای زیاد برای کنترل‌های اترنت و تراشه‌های Wi-Fi 6E، از دلایل عمده افزایش درآمد این شرکت می‌باشد.

موفقیت قابل‌توجه MediaTek و AMD باعث شده تا این شرکت‌ها به ترتیب مقام‌های چهارم و پنجم را به خود اختصاص دهند. درآمد این شرکت‌ها تقریباً 100 درصد رشد داشته و به‌ترتیب به 4.49 میلیارد دلار و 3.85 میلیارد دلار می‌رسد.

قیمت گوشی‌های موبایل سال آینده و به‌علت کمبود تراشه افزایش پیدا خواهد کرد

درنهایت دیدگاه شما پیرامون افزایش قیمت گوشی های هوشمند بهره‌مند از تراشه‌های رده‌بالای مدیاتک و کوالکام چیست؟ به‌نظر شما آیا این روند با رفع مشکلات مربوط به کمبود جهانی تراشه، برطرف شده و یا ادامه‌دار خواهد بود؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی