حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

افزایش ۴ برابری کارکنان فاکسان در هند برای افزایش تولید آیفون

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، اخبار

فاکسکان یکی از مهم‌ترین تولید کنندگان قراردادی اپل است که هر سال حجم زیادی از آیفون‌های این شرکت را تولید می‌کند. تا به امروز رویه منظم تولید آیفون‌های اپل توسط این شرکت ادامه داشته است. اما گویا حالا تغییراتی در راه است، به طوری که احتمالا باید افزایش ۴ برابری کارکنان فاکسان در هند برای افزایش تولید آیفون باشیم. با ترنجی همراه شوید.

افزایش ۴ برابری کارکنان فاکسان در هند برای افزایش تولید آیفون

نمی‌توان انکار کرد که اپل دوست دارد تولید دستگاه‌های خود، به ویژه آیفون را به خارج از چین منتقل کند. تنش‌های بین ایالات متحده و دولت کمونیست چین باعث نگرانی اپل و این شرکت شده است و آن‌ها ترجیح می‌دهند تولیدات خود را به منطقه‌ای منتقل کنند که یک کانون احتمالی برای جنگ و درگیری نظامی نیست. بعلاوه، قرنطینه چین برای کرونا در ژنگژو خطوط مونتاژ در مرکز تولید آیفون فاکسکان را مختل کرده است، چیزی که اگر کووید به یک رویداد هوای سرد مانند آنفولانزا تبدیل شود، ممکن است تکرار شود.

بر همین اساس گویا فاکسکان در دو سال آینده تعداد کارمندان خود را در هند از ۱۷.۰۰۰ نفر به ۷۰.۰۰۰ افزایش می‌دهد. حتی اپل اعتراف کرده است که قرنطینه ناشی از ویروس کورنا و متعاقب آن، خروج کارگران کارخانه از محوطه قرنطینه شده فاکسکان منجر به فروش کمتر از حد انتظار آیفون در سه ماهه تعطیلات خواهد شد. در گذشته، اشاره کرده‌ایم که هند، مکزیک و ویتنام را می‌توان به‌عنوان مکان‌هایی در نظر گرفت که اپل می‌تواند آیفون را بدون نگرانی‌های فعلی که مدیران این شرکت دارند، تولید کند. حتی برخی از مصرف کنندگان آنقدر به iOS معتاد هستند که هر زمان که زمزمه اختلال احتمالی عرضه آیفون به گوش می‌رسد، نگران می‌شوند.

Foxconn to hike its headcount in India by 4X

در هند، شرکتی که اپل از آن برای مونتاژ اکثر دستگاه‌ها آیفون خود (در هر سال) استفاده می‌کند، یعنی فاکسکان، در حال حاضر دارای امکاناتی است که این گوشی‌ها را بیشتر برای مصرف داخلی تولید می‌کند. این شرکت، چنین استراتژی مهمی را از سال ۲۰۱۹ اتخاذ کرده است، زیرا دولت هند آن را از اعمال مالیات بر واردات بر روی دستگاه‌ها آیفونی که از چین وارد این کشور می‌شود، حذف کرده است. فاکسکان و اپل در ابتدا به تولید مدل‌های قدیمی‌تر محدود می‌شدند.

یک منبع فاکسکان در تایوان که با این موضوع آشناست، می‌گوید که گسترش ظرفیت کارخانه‌اش در هند به فاکسکان این امکان را می‌دهد که نه تنها تقاضای رو به رشد داخلی در دومین بازار بزرگ گوشی‌های هوشمند جهان را برآورده کند، بلکه به این شرکت اجازه می‌دهد تا ظرفیت بیشتری را در اختیار خود بگیرد و دستگاه‌ها آیفون زیادی را برای توزیع در سطح جهانی تولید کند.

این منبع همچنین افزوده است که ما به تدریج در حال افزایش مقیاس تولید خود در آنجا هستیم. به گزارش رویترز، فاکسکان اعلام کرده است که قصد دارد تعداد کارگران کارخانه تولید آیفون خود را طی دو سال آینده چهار برابر کند. فاکسکان قصد دارد تعداد کارمندان کارخانه در جنوب هند را از ۱۷.۰۰۰ نفر فعلی به ۷۰.۰۰۰ نفر در ۲۴ ماه آینده افزایش دهد. این افزایش شامل استخدام ۵۳.۰۰۰ کارگر در این مدت خواهد بود.

افزایش ۴ برابری کارکنان فاکسان در هند

به گفته PhoneArena، حتی با وجودد ۷۰.۰۰۰ نفر که مسلما افزایش بسیار زیادی داشته است، تعداد کارگران کارخانه فاکسکان هند همچنان از ۲۰۰.۰۰۰ کارگری که در کارخانه ژنگژو (سازنده قراردادی اپل در چین) فعالیت می‌کنند، کمتر خواهد بود. این موضوع هنوز هم یک تعهد بزرگ از سوی اپل و فاکسکان است و طی دو سال آینده، اپل می‌تواند به دنبال افزایش سفارشات به تامین کنندگانی باشد که در کارخانه هند فعال هستند. اپل همچنین به دنبال افزایش زنجیره تامین خود در منطقه خواهد بود.

به زودی فاکسکان مسئول ۷۰ درصد تولید جهانی آیفون در سال جاری خواهد بود. انتظار می‌رود امسال، Foxconn نزدیک به ۷۰ درصد از مدل‌های آیفون تولید شده در سطح جهان را بسازد، در مقایسه با ۵۵ درصدی که در سال ۲۰۱۹ مونتاژ کرده بود، این یک رشد بسیار عالی محسوب می‌شود. دفتر مرکزی این شرکت در تایوان است و شرکت کارگزاری Jefferies می‌گوید که این شرکت ۸۰ درصد از آیفون‌های ۶.۱ اینچی آیفون ۱۴ را در سراسر جهان مونتاژ می‌کند و به Luxshare واگذار می‌کند تا در تولید تعادل برقرار کند.

افزایش ۴ برابر کارکنان فاکسان در هند

تولید آیفون ۱۴ پلاس ۶.۷ اینچی به ترتیب بین ۸۰ تا ۲۰ درصد بین Pegatron و Luxshare تقسیم شده است. فاکسکان ۱۰۰ درصد آیفون ۱۴ پرو ۶.۱ اینچی و ۱۰۰ درصد آیفون ۱۴ پرو مکس ۶.۷ اینچی را تولید می‌کند. رویترز گزارش می‌دهد که فاکسکان قبلا برنامه‌های خود را برای چهار برابر کردن تعداد کارگران در کارخانجات هندی خود با مقامات ایالت تامیل نادو که کارخانه در آن قرار دارد در میان گذاشته است. به گفته یک منبع دولتی، در این گفتگو، مقامات این شرکت به مقامات ایالتی گفته‌اند که به دلیل اختلالات تولید در چین، برنامه‌های استخدام خود را سرعت می‌بخشند.

همان منبع می‌گوید در حالی که فاکسکان برای سایر شرکت‌های بزرگ فناوری جهانی در تاسیسات هندی خود دستگاه‌هایی تولید می‌کند، تصمیم برای افزایش نیروی کار خود به میزان زیادی معادل افزایش ظرفیت تولید آیفون در کارخانه است. علاوه بر فاکسکان، سازنده قراردادی Pegatron، دستگاه‌ها آیفون را در تامیل نادو تولید می‌کند.

مقامات هندی در این ایالت از تامین کنندگان اپل خواسته‌اند تا توانایی‌های خود را فراتر از مونتاژ واحدهای آیفون در این کشور گسترش دهند و شامل تولید قطعاتی باشد که برای ساخت دستگاه استفاده می‌شود. نه اپل و نه فاکسکان به طور عمومی به این درخواست پاسخ نداده‌اند. نظر شما کاربران ترنجی درباره افزایش ۴ برابر کارکنان فاکسان در هند برای افزایش تولید آیفون چیست؟! آیا اپل در تغییر مرکز تولید آیفون از چین به هند موفق خواهد بود؟!

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان