حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

فاکسکان به‌عنوان تامین‌کننده اپل قصد ورود به صنعت خودرو های برقی را دارد

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، برندهای مطرح فناوری، خودرو

بر اساس اطلاعات تازه منتشر شده از جاه‌طلبی‌های فاکسکان در حوزه خودرو که توسط Nikkei به اشتراک گذاشته شده است، این شرکت به‌عنوان تأمین‌کننده اصلی اپل تلاش زیادی برای تولید خودروهای برقی انجام داده و مدت‌هاست که قصد ورود به بازار خودرو را دارد.

اشتیاق فاکسکان برای تولید خودرو برقی

“اگر ما می‌توانیم آیفون بسازیم، چرا نتوانیم EV تولید کنیم؟” Terry Gou، بنیانگذار و رئیس سابق Foxconn در یک جلسه داخلی این موضوع را مطرح کرده است. “این یک آیفون با چهار چرخ است.”

فاکسکان از سال 2014 و زمانی‌که “A-Fu Initiative” برای ساخت نمونه اولیه خودروهای برقی وجود داشت، این نوع از خودروها را رصد می‌کرد. این پروژه در نهایت به‌دلیل پیچیدگی ایجاد یک خودرو متوقف شد، اما Foxconn بار دیگر قصد دارد تا یک زنجیره تأمین با برنامه‌ریزی برای ورود به تولید خودرو برقی (EV)  ایجاد می‌کند.

جانشین گو،‌ Young Liu، قصد دارد تا سال 2025 طرح‌ها، قطعات مکانیکی یا نرم‌افزاری از فاکسکان را در پنج درصد خودروهای برقی داشته باشد و این شرکت هم‌اکنون درحال ساخت کارخانه‌هایی در ایالات‌متحده و تایلند برای مونتاژ خودرو است.

خودرو برقی فاکسکان

خودرو برقی فاکسکان

اپل نیز با پروژه “تایتان” خود درحال پیشرفت در زمینه تولید خودرو است و اگرچه این پروژه طی سال‌ها پیشرفت کرده و تغییر کرده است، شایعات نشان می‌دهند که این شرکت درحال کار بر روی ساخت یک خودروی برقی کامل بوده که ممکن است تا سال 2028 وارد بازار شود.

شرکت‌های تابع فاکسکان مدت‌هاست که قطعاتی را برای کمپانی‌های خودروسازی مانند تسلا و BMW تامین می‌کنند و خود فاکسکان نیز قراردادهای تامین خودرو را با Stellantis مالک فیات و کرایسلر امضا کرده است و با Geely برای توسعه سیستم‌عامل‌های نرم‌افزاری و خودروهای کامل همکاری می‌کند. این شرکت همچنین درحال برنامه‌ریزی برای تولید وسایل نقلیه برای Fisker نیز می‌باشد.

از آنجا که Foxconn درحال‌حاضر تامین‌کننده اصلی اپل محسوب می‌شود، می‌تواند نقش کلیدی در برنامه‌های آتی خودرو اپل ایفا کند. به گفته Nikkei، فرض بر این است که فاکسکان نامزد تولید خودروهای اپل خواهد بود.

شایعات حاکی از آنست که اپل درحال‌حاضر به‌دنبال شرکایی برای تولید خودرو خود بوده و با چندین شرکت نیز مذاکراتی داشته است، اگرچه هنوز هیچ سخن مشخصی در مورد شرکت‌هایی که اپل درنهایت برای Apple Car با آنها مشارکت می‌کند، به‌میان نیامده است.

تیم کوک از ایلان ماسک،‌ عینک واقعیت مجازی و خودرو اپل می گوید

نظر شما راجع‌به ورود فاکسکان به صنعت تولید خودرو‌ های برقی چیست؟ به‌نظر شما این شرکت تا چه اندازه می‌تواند در این حوزه پیشرفت کرده و رقیب قدرتمندی برای دیگر کمپانی‌های مطرح خودروساز باشد؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی