حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اپل برای اولین بار تولید رده‌بالاترین آیفون خود را به شرکتی غیر از فاکسکان می‌سپارد

نوشته

11 ماه قبل | بدون دیدگاه | اپل، شایعات

به‌گفته‌ی تحلیلگر معتبر اپل، مینگ چی کو، انتظار می‌رود اپل برای اولین بار مسئولیت کلیدی تولید رده‌بالاترین آیفون خود را به شرکتی غیر از فاکسکان واگذار کرده و درنتیجه تولید iPhone 16 Pro Max را به کمپانی Luxshare واگذار کند که به‌طور قابل‌توجهی سود این شرکت زنجیره تأمین را طی دو سال آینده افزایش می‌دهد.

تولید رده‌بالاترین آیفون اپل توسط شرکتی غیر از فاکسکان

کو در آخرین پست وبلاگی Medium خود گفت که اپل قبلاً تأییدیه معرفی محصول جدید Luxshare (NPI) را برای آیفون 16 پرو مکس سال آینده صادر کرده است که با توجه به اینکه تاکنون، فاکسکان به‌طور مداوم برنده مونتاژ آیفون رده‌بالا بوده است، یک پیروزی قابل‌توجه برای تأمین‌کننده جدید است.

این تأییدیه به‌دنبال تصمیم اپل برای انتقال برخی از سفارش‌های آیفون 14 پرو مکس از فاکسکان به Luxshare به‌منظور تنوع بخشیدن به عرضه و کاهش ریسک، در پی اعتراضات و شورش‌هایی که در بزرگترین کارخانه آیفون فاکسکان در ژنگژو، چین، در نوامبر 2022 رخ داد، صورت می‌گیرد.

برنامه بهبود بازده تولید Luxshare برای iPhone 14 Pro Max متعاقباً بهتر ازآنچه انتظار می‌رفت، ثابت شده و باعث شده است اپل وظیفه‌ی تولید رده‌بالاترین آیفون سال 2024 خود را به این شرکت اعطا کند. به‌گفته‌ی Kuo، این بدان معناست که اپل بر این باور است که قابلیت‌های تحقیق‌وتوسعه و تولید Luxshare به سطح یک تأمین‌کننده درجه‌یک رسیده است.

تولید رده‌بالاترین آیفون اپل توسط شرکتی غیر از فاکسکان؛ Luxshare

تولید رده‌بالاترین آیفون اپل توسط شرکتی غیر از فاکسکان؛ Luxshare

این تحلیلگر معتقد است که اپل اکنون با دولت هند مذاکره خواهد کرد تا به Luxshare در راه‌اندازی خطوط تولید در هند کمک کند، با احتمال شناور کردن ایده سرمایه‌گذاری مشترک برای جبران نگرانی‌های سرمایه‌گذاران در مورد نامطلوب بودن وضعیت ژئوپلیتیکی برای این مونتاژکننده.

کو می‌گوید که کسب‌وکار تولید آیفون توسط Luxshare باید شاهد رشد سود قابل‌توجهی برای آن‌ها باشد، زیرا انتظار می‌رود این شرکت در سال 2023 بین 45 تا 50 میلیون آیفون عرضه کند که این رقم در سال 2022 تقریباً 20 میلیون بوده است که نشان‌دهنده اعتماد روزافزون اپل به مونتاژکننده و اتکا به آن است.

اپل می‌خواهد ظرف دو سال آینده ظرفیت تولید آیفون خود را در هند سه برابر کند، زیرا این شرکت بخشی از یک طرح بزرگتر برای تنوع بخشیدن به زنجیره تأمین خود از چین و سایر نقاط جهان را در سر دارد. طبق یک گزارش، اپل به فاکسکان، پگاترون و ویسترون، سه تأمین‌کننده بزرگ خود، دستور داده است تا ظرفیت و نیروی انسانی خود در این کشور را افزایش دهند.

به‌طورخلاصه، تولید مدل‌های آیفون 16 سال آینده شامل iPhone 16 و iPhone 16 Pro توسط فاکسکان، iPhone 16 Plus توسط پگاترون و iPhone 16 Pro Max توسط لوکس‌شیر است.

نظر شما درباره تولید رده‌بالاترین آیفون اپل توسط شرکتی غیر از فاکسکان چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی