حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

کالبدشکافی سری Pixel 6، حاکی از مدیریت حرارت گسترده و تعمیرپذیری کم است

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، اسمارت‌فون، تست، گوگل، مشکلات

گوگل انقلابی‌ترین نسل از سری گوشی‌‌های Pixel خود را همین امسال با نام سری Pixel 6 معرفی کرد. گوشی‌های جدید سری Pixel 6، در تست کالبدشکافی حاضر شده‌اند. در ادامه، نگاهی به جزئیات کالبدشکافی سری Pixel 6 گوگل خواهیم داشت.

کالبدشکافی سری Pixel 6 گوگل و چند نکته مهم

سری گوشی‌‌های Pixel 6 با دو عضو، کم‌تر از ١ ماه پیش معرفی شدند.

 

گوگل Pixel 6 Pro و Pixel 6 با تراشه Tensor و دوربین ارتقاء یافته معرفی شدند

 

به نقل از مجموعه Gizmochina، دو گوشی پیکسل ۶ و پیکسل ۶ پرو، در یک ویدئوی کالبدشکافی حاضر شده‌اند. این ویدئو، حاوی نکات و جزئیات مهمی از باطن این دو دستگاه جدید است. اقدامات کالبدشکافی انجام شده توسط Gadgets 360 در این ویدئو، نشان می‌دهند که این دو دستگاه دارای یک هست سینک مسی گسترده هستند. این موضوع، به باز کردن قاب پشتی دو دستگاه مشهود است. همچنین یک صفحه میانی آلومینیومی نیز از طریق نوار حرارتی به تراشه متصل شده است.

در ادامه کالبدشکافی سری Pixel 6، حسگر تشخیص اثرانگشت درون نمایشگر دیده می‌شود. این حسگر، ضخامت کمی دارد و به سختی فضا را اشغال می‌کند. در حالی که بسیاری از قطعات و مکانیزم‌های موجود در پیکسل ۶ و پیکسل ۶ پرو بسیار شبیه است، اما تفاوتی در این میان وجود دارد. به طوری که موتور ویبره لمسی پیکسل ۶ و پیکسل ۶ پرو، به ترتیب در بالا و پایین دو گوشی قرار دارد. همچنین در این بین، آنتن mmWave نشان داده شته است. استفاده از این آنتن، نوید سرعت بالای اینترنت 5G را می‌دهد. اما وجود تک آنتن، تا حدودی عجیب است. موقعیت قرارگیری این آنتن یعنی بالای گوشی، خیلی بهینه نیست. به طوری که در حالت افقی، این بالای دستگاه به هنگام فیلم دیدن یا بازی کردن با دست پوشانده می‌شود. بنابراین، این موضوع می‌تواند در رد و بدل سیگنال‌ها اختلالی ایجاد کند.

کالبدشکافی سری Pixel 6

کوالکام به مشتریان خود توصیه می‌کند تا گوشی‌های 5G خود را با ۴ آنتن mmWave برای استفاده بهینه طراحی کنند. با توجه به قرارگیری تک آنتن mmWave این دو دستگاه در بالای گوشی، احتمالاً نمی‌توان انتظار عملکردی بی نقص را داشت. در نهایت، به بخش تعمیرپذیری این گوشی می‌رسیم. جایی که درگاه Type-C بیشترین مانع تعمیر شدن است! رابط‌های این درگاه، بر روی مادربرد لحیم شده‌اند و همین موضوع، تعمیر گوشی را سخت می‌کند. سایر اجزا نیز به دلیل استفاده بیش از حد چسب، خیلی خوب کار نمی‌کنند. بنابراین، باید هنگام جدا کردن قطعات بسیار دقت کرد.

نظر شما در مورد این توصیفات چیست؟ فکر می‌کنید که این موضوعات، در تجربه کاربری تأثیر گذار باشند؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️