حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اندروید ۱۲ ال (Android 12L) نسخه اختصاصی این سیستم‌عامل برای نمایشگرهای بزرگ است

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اندروید ۱۲

در نشست Android Dev Summit، گوگل به‌طور رسمی نسخه‌ای خاص از آخرین سیستم‌عامل همراه خود با نام اندروید ۱۲ ال (Android 12L) را معرفی کرد که شامل ارائه ویژگی‌های اندروید 12 اصلی می‌شود که به‌طور هدفمند برای دستگاه‌هایی با نمایشگر بزرگ ساخته شده است. نسخه جدید، APIها، ابزارها و راهنمایی‌های جدیدی را ارائه می‌کند که به توسعه‌دهندگان کمک می‌کند برنامه‌های خود را برای دستگاه‌هایی با صفحه‌نمایش بزرگ مانند گوشی‌های تاشو، تبلت‌ها و کروم‌بوک‌ها بهینه کنند. این نسخه همچنین بهبودهای رابط کاربری زیادی را به‌ارمغان می‌آورد تا اندروید را در نمایشگرهای بزرگ‌تر، قابل‌استفاده‌تر کند.

گوگل Android 12L

در دستگاه‌هایی با dp صفحه‌نمایش بالا، اعلانات، صفحه قفل و سایر سطوح سیستم از طرح‌بندی دو ستونی جدید استفاده می‌کنند تا بیشترین استفاده را از ابعاد واقعی نمایشگرشان داشته باشند.

اندروید ۱۲L

اندروید ۱۲L

با Android 12L، گوگل همچنین روی بهبود مولتی تسکینگ و قدرتمندتر و شهودی‌تر کردن آن کار کرده است. این بروزرسانی نوار وظیفه جدیدی را در صفحه‌نمایش‌های بزرگ به‌ارمغان می‌آورد که به کاربران اجازه می‌دهد به‌راحتی به برنامه‌های موردعلاقه خود مانند دستگاه‌های دسکتاپ از جمله کامپیوترها جابجا شوند. نوار وظیفه جدید همچنین به کاربران کمک می‌کند تا به‌راحتی دو برنامه را در حالت تقسیم صفحه مشاهده کنند. نسخه جدید اندروید به‌طور خودکار همه برنامه‌ها را قادر می‌سازد تا حتی زمانی که اندازه آن‌ها قابل‌تغییر نباشد، وارد حالت تقسیم صفحه شوند.

علاوه‌بر این، گوگل حالت سازگاری را با بهبود بصری و ثبات در اندروید 12L بهبود بخشیده است. این پیشرفت‌ها تجربه بهتری را ارائه می‌دهند و باعث می‌شوند برنامه‌ها به‌طور پیش‌فرض در صفحه‌های بزرگ، بهتر به‌نظر برسند. گوگل همچنین ابزارهای شرکت‌ها را در اختیار آنها قرار می‌دهد که می‌توانند از آن برای سفارشی کردن موارد خود استفاده کنند و به آنها اجازه می‌دهد رنگ‌ها یا رفتارهای سفارشی مانند تنظیم موقعیت پنجره‌های داخلی، اعمال گوشه‌های گرد سفارشی و موارد دیگر را تنظیم کنند.

همچنین باید بدانید که اندروید ۱۲L احتمالاً تغییرات بیشتری نسبت به آنچه گوگل فاش کرده است، خواهد داشت. گوگل قصد دارد این بروزرسانی را برای تبلت‌های اندروید 12 و دستگاه‌های تاشو در اوایل سال آینده منتشر کند. همچنین گفته می‌شود که این شرکت با شرکای خود کار می‌کند تا این ویژگی‌های جدید را به دستگاه‌های دیگری با صفحه‌نمایش بزرگ نیز ارائه کند. برای همه توسعه‌دهندگان برنامه، گوگل پیش‌تر نسخه پیش‌نمایش توسعه‌دهندگان اندروید 12L را منتشر کرده است. با دانلود شبیه‌ساز اندروید 12L می‌توانید پیش‌نمایش را امتحان کنید.

نظر شما درمورد ارائه نسخه‌ای خاص از سیستم‌عامل اندروید ۱۲ برای دستگاه‌هایی با نمایشگر بزرگ مانند تبلت‌ها و گوشی‌های تاشو و توجه ویژه گوگل به این نوع از محصولات چیست؟ به‌نظر شما معرفی این رابط کاربری، می‌تواند مقدمه‌ای برای رونمایی از گوشی تاشو گوگل باشد که شایعات آن مدت‌هاست که به‌گوش می‌رسد؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی