حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

نسخه نهایی اندروید 12L گوگل برای گوشی‌های پیکسل منتشر شد

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اندروید ۱۲

وقتی نوبت به انتشار به‌روزرسانی‌ها برای سیستم‌عامل اندروید می‌رسد، گوگل کاملاً خود را در این زمینه اثبات کرده است. اندروید 12 یکی از بزرگ‌ترین آپدیت‌هایی‌ست که این شرکت تاکنون منتشر کرده. پس از معرفی سیستم‌عامل مخصوص تبلت و گوشی‌های تاشو برپایه اندروید 12 از سوی گوگل و ارائه چندین نسخه بتا از آن، سرانجام نسخه نهایی اندروید 12L برای دستگاه‌های پیکسل منتشر شده است.

انتشار اندروید 12L

برای آن‌هایی که اطلاعی از قابلیت‌های این نسخه ندارند، اندروید 12L بهبود رابط‌کاربری شامل پشتیبانی از دو صفحه همراه با سایر پیشرفت‌ها را برای تجربه در نمایشگرهایی با سایز بزرگ‌تر از گوشی‌های هوشمند، ارائه می‌کند. این کار ازطریق سیستم و برنامه‌های اصلی برپایه اندروید 12 خام انجام می‌شود. شما همچنین در این نسخه یک نوار وظیفه جدید برای دستگاه‌های بزرگ دریافت می‌کنید.

حالت تقسیم صفحه نیز به‌روزرسانی شده که اکنون به‌صورت یک خط تقسیم برجسته‌تر است. همچنین تعدادی تغییرات دیگر مانند letterboxing برای برنامه‌هایی که درحالت افقی صفحه در تبلت‌ها به‌همراه ژست‌های حرکتی برای اعلان‌ها دریافت می‌کنید نیز، در نسخه نهایی اعمال شده‌اند.

انتشار اندروید 12L

انتشار اندروید 12L

نسخه پایدار Android 12L پس از چندین نسخه پیش‌نمایش توسعه‌دهندگان و نسخه بتا و با نگاهی به تعهدات به‌موقع در به‌روزرسانی‌های گوگل، از راه رسیده است.

همچنین گوگل به‌صورت رسمی تایید کرده است که این نسخه از سیستم‌عامل اندروید 12 علاوه‌بر گوشی‌های پیکسل خود این شرکت، به‌زودی و تا پایان سال جاری میلادی در دستگاه‌های بیشتری از سوی سامسونگ، لنوو و مایکروسافت نیز به‌کار گرفته خواهد شد.

گوگل در پست وبلاگی به موارد زیر اشاره می‌کند: «از اواخر امسال، ما 12L را با به‌روزرسانی‌های برنامه‌ریزی‌شده سامسونگ، لنوو و مایکروسافت به تبلت‌ها و تاشوهای موردعلاقه‌تان می‌آوریم. ما به ساختن ویژگی‌ها و قابلیت‌های بیشتر ادامه می‌دهیم تا به شما کمک کنیم از دستگاه‌هایی با صفحه‌نمایش بزرگ‌تر خود در Android 13 و بالاتر استفاده کنید.»

طبق این اعلامیه، اندروید 12L یک نسخه اختصاصی جدید از اندروید است که فقط برای تبلت‌ها و دستگاه‌های تاشوی خاص عرضه می‌شود، اما به‌نظر می‌رسد نسخه‌های اصلی اندروید در آینده نیز شامل بهبودهای رابط کاربری آن خواهند بود.

نظر شما پیرامون انتشار نسخه نهایی سیستم‌عامل اندروید 12L گوگل چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی