حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آموزش اجرای اندروید 12L بر روی کامپیوترهای X86 + تصاویر محیط رابط کاربری

اندروید سال‌های با تمرکز بر گوشی‌های هوشمند، نسخه‌های مختلفی را عرضه کرد. گرچه سازندگان تبلت‌ها هر نسخه را برای دستگاه‌های خود بهینه می‌کردند، اما رویکرد جدید گوگل منجر به خلق یک نسخه اندروید مخصوص صفحه‌ نمایش‌های بزرگ به نام اندروید 12L شد. در این مطلب به آموزش اجرای اندروید 12L بر روی کامپیوترهای X86 می‌پردازیم. با ترنجی همراه باشید.

آموزش اجرای اندروید 12L بر روی کامپیوترهای X86

جامعه شخص ثالث اندروید به تنهایی عالی و بی نقص است. با توجه به ساختار مبتنی بر منبع باز لینوکس اندروید، جامعه توسعه دهندگان کاستوم رام  سال‌هاست که به خوبی درخشیده است. اکثریت بزرگی از تولید کنندگان بزرگ اندروید هنوز برای هر دستگاه فقط آپدیت دو نسخه اندروید را ارائه می‌کنند. گرچه حالا این موضوع در حال تغییر است، اما هنوز از تبدیل شدن به یک گرایش کلی فاصله دارد.

با این حال، جامعه توسعه دهندگان کاستوم رام‌ها برای چندین سال پس از پایان چرخه آپدیت دستگاه، همیشه در حال فعالیت بوده و از گوشی‌های هوشمند بسیاری پشتیبانی می‌کند. به همین ترتیب، آن‌هاایده‌های پیشرفته و عموما غیر معمولی دارند. یکی از بزرگ‌ترین مودهای موجود، پورت غیر رسمی x86 اندروید برای رایانه‌های شخصی است.

سال‌هاست که رام‌هایی برای رایانه‌های شخصی x86 وجود دارد، اما همیشه دیدن رام‌های جدیدی که ظاهر می‌شوند، جالب است. اکنون توسعه دهندگان با استعداد سیستم عامل Bliss با موفقیت اندروید 12L یا اندروید ۱۲.۱ را به معماری x86 منتقل کرده‌اند. برای کسانی که نمی‌دانند، اندروید 12L با اصلاح‌هایی بر روی اندروید ۱۲، بهبودها و همچنین ترفندهایی برای دستگاه‌های با اندازه بزرگ و گوشی‌های هوشمند تاشو منتشر شده است.

تیم BLISS OS اندروید 12L را برای رایانه های شخصی X86 توسعه داده است

پروژه اندروید 12L به تازگی با یک نقطه عطف جدید روبرو شده است. اولین نسخه بتا در دسترس است و به کاربران امکان می‌دهد آخرین نسخه اندروید را روی ماشین‌های مجازی یا حتی به عنوان یک سیستم عامل کامل اجرا کنند. پیش از این، این شرکت دو بیلد آلفا را با اندروید ۱۲ راه اندازی کرده بود و اکنون زمان آن رسیده است که به سمت خبر بزرگ بعدی حرکت کنیم.

امروز، Jon West، یکی از مشارکت کنندگان شناخته شده در XDA-Developers، اولین عکس‌های اندروید 12L را بر روی رایانه شخصی فاش کرد. با این حال، این یک کار در حال انجام است، اما توسعه دهندگان معتقدند که نسخه x86 اندروید به اندازه کافی بهینه است. بنابراین، کاربران کنجکاو با تجربیات خاص می‌توانند اولین نسخه بتا را روی رایانه شخصی خود امتحان کنند. در زیر می توانید ویدیو آن را مشاهده کنید.

 

گوگل تجربه را در دستگاه‌های بزرگ بهبود می‌بخشد و به نظر می‌رسد در حال بهبود اندروید برای رایانه‌های شخصی با اندروید ۱۲ است. توسعه‌دهندگان همچنین تلاش کرده‌اند تا این تجربه را در رایانه‌های شخصی به یک تجربه بسیار مناسب تبدیل کنند. به عنوان مثال، توسعه اندروید 12L برای رایانه‌های شخصی x86 تعداد خاصی از درایورها و بهبودهای رابط کاربری را به ارمغان می آورد.

این پروژه همیشه به یک رابط نزدیک به انتشار شبیه بوده است. با این حال، تیم سازنده سیستم عامل Bliss شامل یک راه‌انداز حالت دسکتاپ به عنوان جایگزینی برای کسانی است که می‌خواهند تجربه بهتری داشته باشند.

به گفته GizChina، توسعه دهندگان ISO را با در نظر گرفتن محیط UEFI ساخته‌اند. با این حال، کاربران حرفه‌ای می‌توانند به راحتی با پارامترهای GRUB بازی کنند تا بیلد Android 12L را در حالت قدیمی نصب کنند. شایان ذکر است که این بیلد از قبل به صورت بومی با Google Mobile Apps ارائه شده است. بنابراین، ISO اساسا برای نصب و استفاده آماده است.

کسانی که به این پروژه علاقه‌مند هستند اما هنوز برای ورود به این نسخه به دستورالعمل‌ها و جزئیات بیشتری نیاز دارند، می‌توانند به وب‌سایت رسمی Bliss OS مراجعه کنند. قابل ذکر است که این فرآیند به سادگی مانند فلش کردن یک کاستوم رام روی گوشی هوشمند نیست. بنابراین، یک تست کوچک برای کسانی که می‌خواهند بسته ISO را دانلود کنند وجود دارد. لینک مستقیم را نیز می‌توانید در اینجا پیدا کنید. فقط در صورتی آن را انجام دهید که تخصص کافی برای آن داشته باشید.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان