حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مقایسه دوربین اکسپریا پرو I و آیفون ۱۳ پرو را ببینید: نتایج جالب و دور از انتظار‌!

نوشته

2 سال قبل | 6 دیدگاه | اپل، تماشا کنید، دوربین، سونی، مقایسه

وقتی به کیفیت دوربین گوشی‌های هوشمند نگاه می‌کنید، سری آیفون ۱۳ پرو اپل به‌طور قطع در میان بهترین‌هاست. اپل با دوربین آیفون‌های خود کار فوق‌العاده‌ای انجام داده است و اگر به‌دنبال بهترین ترکیب به‌همراه کیفیت در تلفن‌های هوشمند هستید، این گوشی احتمالا در صدر لیست قرار خواهد گرفت. اما سونی به‌تازگی Sony Xperia Pro-I را معرفی کرده؛ یک گوشی هوشمند 1800 دلاری با سنسور دوربین 1 اینچی که از دوربین محبوب سونی RX100، یکی از محبوب‌ترین دوربین‌های عکاسی قرض گرفته شده است. حال، در این مطلب مقایسه دوربین اکسپریا پرو I و آیفون ۱۳ پرو را برای شما آماده کرده‌ایم که نتایج جالبی را نیز در هر زمینه به‌همراه دارد.

مقایسه دوربین اکسپریا پرو I و آیفون ۱۳ پرو

یوتیوبر و عکاس، Tony Northrup، اخیرا تصمیم گرفته با آیفون 13 پرو مکس و سونی اکسپریا پرو-I خود یک مقایسه دوربین انجام دهد تا ببیند سروصدا بر سر چیست و آیا حسگر تصویر بزرگ‌تر دوربین، همیشه اوقات بهتر است یا خیر. به‌یاد داشته باشید سنسورهای بزرگ‌تر ذاتاً به معنای دوربین بهتر نیستند، زیرا عوامل زیادی دخیل می‌باشند که دوربین را بهتر می‌کنند؛ مخصوصاً در گوشی‌های هوشمند؛ زیرا پردازش تصویر و جادوهای نرم‌افزاری زیادی نیز در پس‌زمینه و پس از ثبت عکس، درحال رخ دادن هستند. من به شما اجازه می‌دهم ویدیو را دیده و خودتان قضاوت کنید.

 

 

این مقایسه به‌دلیل اندازه سنسور، تقریباً ناعادلانه به‌نظر می‌رسد. با این حال، در طول ویدیو، تونی به این موضوع اشاره کرده است که چگونه باید برای گرفتن بهترین عکس‌ها، وقت خود را با دوربین Xperia Pro-I صرف کند.

مطمئناً، سونی جزئیات بیشتری را در هایلایت ثبت کرده است؛ جزئیات کنترل دستی نیز دیوانه‌وار هستند، اما تقریباً تمام عکس‌های گرفته شده با Xperia Pro-I در موقعیت‌های کنترل‌شده بودند و تلفن بیشتر اوقات روی سه‌پایه قرار داشت. هنگام عکاسی به‌صورت خودکار، آیفون 13 پرو بر دوربین Sony Xperia Pro-I تسلط داشت و عکس‌هایی تولید کرد که نه‌تنها قابل‌استفاده‌تر بودند، بلکه در بیشتر موارد، بسیار واضح‌تر نیز بودند.

راستش را بخواهید، این ویدیو فقط یک برنده واضح را مشخص نمی‌کند. مطمئناً، آیفون 13 پرو در تجربه‌های خودکار برنده است، اما با توجه به اینکه هر دو، گوشی هوشمند هستند، این دقیقاً همان چیزی است که اکثر کاربران از یک تلفن انتظار دارند. بسیاری از ما عکاس حرفه‌ای نبوده و برای ثبت عکس‌های روزانه‌مان، از پایه مخصوص کمک نمی‌گیریم. اینجاست که دوربین‌هایی مشابه آیفون و نرم‌افزار iOS، بیشتر به کار ما می‌آیند. با این حال، اگر یک عکاس حرفه‌ای هستید و برای ثبت تک تک عکس‌های خود، وقت زیادی را صرف کرده و بر کنترل دستی تنظیمات دوربین نیز تسلط دارد، گوشی جدید اکسپریا پرو دقیقا مطابق سلیقه و حرفه شماست.

اما گنجاندن سنسور 1 اینچی سونی بر روی گوشی‌های هوشمند اقدام جسورانه‌ای به‌شمار می‌رود. اگر شرکت‌هایی مانند اپل و سامسونگ شروع به انجام کاری مشابه کنند، می‌توانیم شاهد بهتر شدن کیفیت دوربین گوشی‌های هوشمند در تمام زمینه‌ها باشیم.

دیدگاه شما چیست؟‌ به‌نظر شما کدام گوشی در این مقایسه سربلند بیرون آمد؟ شما جزو کدام دسته از افراد بوده و کدام تلفن را برای عکاسی انتخاب می‌کنید؟

اشتراک در
اطلاع از
6 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
MR.CAMPER

این گوشی خوراک خود منه که عاشق عکاسی کردن باگوشی اونم رو حالت دستی ام
دوربین محدودیت حمل داره خودش ی قیمته باز لنزاش جداس و کلی دردسر همون گوشی بهتره برا من
لطفا شیا فنا حباب فنا سامسونگ فنا ترولا چاقی باقیا تینیجر ها بچه مچه ها این پست رو به گند نکشین بذارین همین جور بمونه شمام برین تو کوچه خودتون بازی کنین

mostafa3

تو شب حتی ستاره ها هم ثبت شدن تو اکسپریا proi بی‌نظیره
باید اینم در نظر گرفت دریچه دیافراگم pro-i بسته تر از ایفون 13 است
بعد سامسونگ دنبال 200 مگاپیکسل و 108 است

Mehrdad1977

گوشیای 6-7سال پیش هم رو تنظیمات دستی ستارهارو ثبت میکنن، من حتی با HTC10 ک کم مونده 6 ساله بشه با تنظیمات دستی از کهکشانم عکس گرفتم این چیز خفنی حساب نمیشه، کلا ایفون تنظیمات دستی درست حسابی نداره و ن تنها سونی بلکه هر گوشی دیگه ای رو رو تنظیمات دستی با ایفون مقایسه کنی برندس، مقایسها همیشه رو حالت خودکار بوده و سونی باز با اینهمه دبدبه و کبکبه باخت

Mortazavi

آخه چرا 12
لامصب با این سنسور خفن حداقل 50 یا 40 میزدی

جالب بود
پشمام از تنظیمات دستیش رییییختتت

OMID33

تفاوتش با آیفون 13پرو وکس در حد تفاوت سه تا چهار نسل پرچمدار بود ، خیلی وقت بود تفاوت تو دوربین ها در حد یکم نویز کمتر یا بیشتر بود ، این تفاوت واااااااقعا شوکه کننده بود اونم از دو پرچمدار هم نسل.
نویسنده اشاره داشت تصاویر روی سه پایه بوده ، فیلمبرداری چی؟؟؟ کیفیت ظبط صدا چی؟؟؟ این بوکه ی پشت فیلمبرداری رو فقط یک لنز ۵۰میتونه بده ، ضمن اینکه عکسبرداری روی سه پایه برای هر دو گوشی رعایت شده نه فقط سونی ، و مورد آخر چرا همش سعی دارید بگید تنظیمات دستی تنظیمات دستی و این رو نقطه ضعف نشون بدید ، این گوشی مخصوص حرفه ای هاست از قیمتش مشخصه ، شک نکنید در حالت اتومات هم غوغا میکنه…

mohammad korg

اگه هردوی این گوشی تو دست نویسنده مطلب بود و از نزدیک قدرت دوربین سونی با چشماش میدید در اخر بازم یطوری توضیح میداد ک دوربین ایفون لخاطر شرایط بهتره اخه تعصب تا کجا بابا یکم واقع گرایانه فک کنین در ضمن سونی هیچ نیازی نیازی ب تعریف کسی نداره وقتی دنیا داره از دوربین سونی یا پاناسونیک استفاده میکنه در ضمن باید الکترونیک کار باشی تا بدونی وقتی ژاپنیا 10سال پیش چیزی تواید میکردن تازه الان کشورای دیگه ب تکنولوژیشون دست پیدا کردن درکل خوب بود امیدوارم ایفون تا 5 نسل دیگه تا حدودی ب دوربین اکسپریا 1مارک 3 برسه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی