حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گوشی iQOO Z5x با دوربین ۵٠ مگاپیکسلی و تراشه Dimensity 900 معرفی شد

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | IQOO، اخبار

همان طور که می‌دانید، iQOO یک کمپانی زیر مجموعه ویوو است. اما بر خلاف ویوو، مدل‌های این کمپانی ارزش خرید جذاب‌تری را ارائه می‌دهند. گوشی iQOO Z5x رسماً معرفی شده است. این گوشی، از مشخصاتی رده بالا و قابل توجه برخوردار است. در ادامه، مشخصات و قیمت این گوشی را بررسی می‌کنیم.

مشخصات فنی و قیمت گوشی iQOO Z5x

آیکو مدتی قبل از iQOO Z5 با تراشه ۶ نانومتری Snapdragon 778G پرده برداری کرده بود.

 

گوشی iQOO Z5 با Snapdragon 778G و شارژر ۴۴ واتی رسماً معرفی شد

 

به گغته EqualLeaks، یک نسخه جدیدتر از این گوشی با نام iQOO Z5x روانه بازار چین شده است. فعلاً مشخص نیست که iQOO Z5x روانه بازار جهانی می‌شود یا خیر. به نظر می‌رسید که iQOO Z5، یک نسخه با نام iQOO Z5 Pro نیز داشته باشد. اما ظاهراً iQOO Z5x، مدلی است که iQOO بیشتر بر عرضه آن تأکید داشته است. و اما ببینیم که این گوشی، چه چیزی در چنته دارد.

نمایشگر این گوشی، از نوع TFT LCD با وضوح +Full HD است. قطر نمایشگر گوشی جدید iQOO، برابر با ۶.۵٨ اینچ است. رفرش ریت و نرخ حساسیت لمسی این نمایشگر، به ترتیب ١٢٠ و ٢۴٠ هرتز است. حسگر تشخیص اثرانگشت این گوشی، بر روی فریم آن قرار گرفته است. در قاب جلویی این گوشی، از ناچ قطره‌ای برای مکان قرارگیری دوربین سلفی تکی استفاده شده است. قلب تپنده iQOO Z5x، تراشه ۶ نانومتری مدیاتک با نام Dimensity 900 است.

 

تراشه ۶ نانومتری مدیاتک Dimensity 900 رسماً معرفی شد

 

دوربین اصلی این گوشی دوگانه است و از دو سنسور ٢+۵٠ مگاپیکسلی تشکیل می‌شود. این دوربین، فاقد قابلیت عکاسی فوق عریض است. بنابراین، آیکو خیلی در بخش امکانات دوربین مانور نداده است. از سوی دیگر، دوربین سلفی نیز ٨ مگاپیکسلی است. آیکو از سیستم عامل اندروید ١١ به همراه رابط کاربری OriginOS در این گوشی بهره گرفته است. ۶ یا ٨ گیگابایت حافظه رم به همراه ١٢٨ یا ٢۵۶ گیگابایت حافظه داخلی برای گوشی iQOO Z5x در نظر گرفته شده است.

ظرفیت باتری iQOO Z5x، برابر با ۵,٠٠٠ میلی آمپر ساعت است. در کنار آن، شارژری با توان ۴۴ وات درون جعبه این گوشی جای خوش کرده است. جک ٣.۵ میلی متری هدفون و درگاه Type-C در این دستگاه موجود هستند. فناوری خنک کننده مایع برای مدیریت حرارت بهتر نیز در این گوشی حضور دارد. وزن و ضخامت iQOO Z5x، به ترتیب برابر با ١٨٩ گرم و ٨.۵ میلی متر است. خب، ما مشخصات iQOO Z5x را مرور کردیم. قیمت این دستگاه در نسخه‌های مختلف، به شرح زیر است:

– ۶/١٢٨ گیگابایتی: ١,۵٩٩ یوان چین (معادل ٢۴٨ دلار آمریکا)

– ٨/١٢٨ گیگابایتی: ١,۶٩٩ یوان چین (معادل ٢۶٣ دلار آمریکا)

– نسخه ٨/٢۵۶ گیگابایتی: ١,٨٩٩ یوان چین (معادل ٢٩۴ دلار آمریکا)

نظر شما در مورد گوشی جدید iQOO چیست؟ گوشی Realme Q3s که دیروز رونمایی شد را می‌پسندید یا این گوشی را؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️